Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaatko itseä muihin

Vierailija
27.09.2023 |

Minä vertaan ja se on raskasta. Kuten viimeksi eilen. Mies johon olin taas yksipuolisesti ihastunut, niin olikin muuttanut nyt hiljattain yhteen naisen kanssa jota tapaillut vuoden. Mies antoi ymmärtää, että olisi myös ihastunut minuun mutta olin varmaan taas väärässä. Tunnen oloni vastenmieliseksi ja rumaksi. En voi muuttaa ulkonäköäni muuksi. Taas jäin yksin ja toiseksi. Aina käy näin, aina. Mitä järkeä edes enää yrittää mitään. Onneksi en ollut niin tyhmä, että olisin kertonut tunteistani miehelle, olisi varmaan nauranut. Mietin, että mitä tuossa toisessa naisessa oli parempaa kuin minussa. Ehkä se, että ovat tunteneet monta vuotta ja mies tutustui minuun vasta vuosi sitten. Kuulin myös, että mies pettänyt joskus tuota naista. Että ehkä ihan hyvä, että näin kävi.

Asun luhtitalossa, en omakotitalossa joka kai tässä yhteiskunnassa on tavoite. En edes haluaisi asua, tai en tiedä. Itselle tärkeintä on rauha ja turvallisuuden tunne kodissa, jota tunnen tällä hetkellä tässä luhtitalossa. Naapureina omistusasujia, ei siis ole vaihtuvuutta. Ite asun vuokralla. Edullinen vuokra. Olen käynyt katsomassa omakotitaloja, mutta en ole tuntenut vielä sellaista kodin tunnetta niissä. Yhtä vuokrattavaa omakotitaloa kävin katomassa, mutta en saanut sitä vaikka olisin halunnut sen. Eipä se omakotitalokaan takaa onnea tai rauhaa, naapurin koira voi haukkua tai pihalla olla bileitä naapurissa. Kävin katomassa myös toista omakotitaloa joka oli vuokralla ja siinä entinen asukas tiesi kertoa, että naapurilla tapana lähes joka viikonloppu pitää bileitä. En sellaista halua, tarpeeksi saanut bilettävistä naapureista jotka valvottaa muita.

En tiedä, paha mieli vain nyt. Tuntuu, että muut menee eteenpäin elämässä ja omani junnaa. Joka ei piä paikkansa. Viime vuonna laitoin kaiken uusiksi, muutin tähän nykyiseen luhtitaloon, työpaikka meni uusiksi ja kaikki. Töissäkin tuntuu etten osaa mitään, vaikka tiedän osaavani. Nyt vain huono mieli tuosta miehestä. Väkisinkin miettii, että mikä minussa on vikana kun en koskaan riitä muille. Töissä menee todella hyvin ja se onkin asia johon keskityn. Ulkomaille olen lähdössä myös ensi kuussa, tekee hyvää ottaa etäisyyttä. Eipä täälläkään kukaan kaipaa, kai. Vaikka eilen yksi kaveri sanoi, että kiva nähdä minuakin pitkästä aikaa. Ehkä olen ollut myös vääränlaisten ihmisten seurassa jos oloni on tällainen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kai joskus vertaa, vaikka ei kannattaisi, ei voi koskaan tietää mitä kulissien takana tapahtuu

Vierailija
2/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata petturi miesten vuoksi mieltä pahoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistäpä kirjoituksesi, niin siitä tulee tehokkaampi.

Vastaus kuitenkin otsikkoon on, että enpä oikeastaan vertaile. Olen tyytyväinen ja onnellinen elämääni.

Vierailija
4/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki kai joskus vertaa, vaikka ei kannattaisi, ei voi koskaan tietää mitä kulissien takana tapahtuu

Miksi toisten ihmisten taustat pitäisi edes kiinnostaa? Jokaisella on täällä ihan oma elämänsä selvittävänä ja se, että työntää nokkansa muiden asioihin, on typeryyttä.

Vierailija
5/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjämiehet on alinta pohjasakkaa, ole iloinen että väistit luodin.

Vierailija
6/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti, mutta mitä vanhemmaksi ja viisaammaksi tulee, sitä vähemmän. Teininä kaikki oli vertailua, parikymppisenä moni asia oli kilpailua.

Yli nelikymppisenä ei jaksa. Hyväksyy itsensä, tuntee vahvuutensa, ymmärtää valintansa.

Vertailu ei pidemmälle kannata, koska ihmiset ovat niin erilaisia. Toisen unelmaelämä ei ehkä olekaan toisesta niin kivaa, kun voisi luulla. Kullakin on huolensa.

N42

Vierailija
7/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään elämä ei ole pelkkää onnea. Olin yksi päivä stressin vuoksi vähän alakuloinen ja sattumalta Youtube tyrkkäsi minulle klassikkobiisin Don't worry, be happy. Tää kohta on erityisen hyvä: "In every life we have some trouble. But when you worry, you make it double."

Vierailija
8/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisten ihmisten taustat pitäisi edes kiinnostaa? Jokaisella on täällä ihan oma elämänsä selvittävänä ja se, että työntää nokkansa muiden asioihin, on typeryyttä.

No kyllä minua kiinnostaa läheisten ihmisten taustat, aika omituista olisi jos en tietäisi mitään esim. puolisoni menneisyydestä. En koe että "työnnän nokkaani muiden asioihin" kun haluan tutustua ihmisiin joiden kanssa vietän aikaa.

Vierailija
9/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minua kiinnostaa läheisten ihmisten taustat, aika omituista olisi jos en tietäisi mitään esim. puolisoni menneisyydestä. En koe että "työnnän nokkaani muiden asioihin" kun haluan tutustua ihmisiin joiden kanssa vietän aikaa.

Ihmisistä voi oppia, mutta kaikkien elämät on niin erilaiset, ettei kannata verrata omaansa toisen elämään vaan elää omaa elämää just niin hyvin kuin pystyy ja tehdä siitä mahdollisimman hyvä ja riittävä itselle. Kaikilla on ongelmia, aina jotain vaikka näyttäs, että tuollahan pyyhkii hyvin. Eli katse vaan omaan elämään ja tehdä siitä niin hyvä kuin pystyy.

Vierailija
10/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aina loytyy joku joka on jossain paremmin, tai jolla on asiat paremmin. Ikuisesti saa tavoitella jos sille tielle lahtee. 

Vierailija
11/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. That way madness lies.

Vierailija
12/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjämiehet on alinta pohjasakkaa, ole iloinen että väistit luodin.

Olin tulossa sanomaan samaa. Aloittajalla kävi tuuri ja onni, että mies jatkoi matkaa. Olisiko ap edes voinut luottaa mieheen jos heistä olisi jotain tullut, olisiko ap ollut onnellinen, epäilen.

Vierailija
13/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaan muita itseeni.

Vierailija
14/14 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, oon paras minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä