Vieläkö jätät pienen lapsesi valvomatta ulos??
Kolmivuotias poika hukkui rantaveteen
5.7.2006 16:49
Rantavedessä leikkimässä ollut kolmivuotias poika hukkui tiistai-iltana Vilppulan Pohjaslahdessa pohjoisella Pirkanmaalla.
Omaiset aloittivat elvytyksen, jota jatkettiin ambulanssissa ja sen jälkeen sairaalassa alkuyöhön asti. Lasta ei kuitenkaan enää saatu virvoitetuksi eloon.
Mäntän poliisin mukaan vantaalaispoika oli ollut kesämökin rantavedessä leikkimässä ja syystä tai toisesta painunut veden pinnan alle. Hän ehti olla kymmenisen minuuttia poissa äidin näkyvistä. Paikalla kasvaa runsaasti vesikasveja, jotka heikentävät näkyvyyttä.
Onnettomuus sattui puoli yhdeksän paikkeilla illalla. Mäntän poliisi tutkii tapausta.
Että pistää vihaksi!
Kommentit (71)
Vierailija:
Ei tässä tarvii mikään supermamma olla, vaan ihan tavallinen äiti, joka välittää ja huolehtii lapsestaan! 3-vuotias on vielä TODELLA pieni lapsi, joka tarvitsee huolenpitoa ja vahtimista ulkoillessaan!ap
olen kyllä siitä ylpeä EIKÄ ottanut edes koville. Meidän lapset vasta 4-vuotiaasta alkaen ASTEITTAIN itsekseen, riskejä ei ole otettu juurikaan, eikä oteta, vaan pikku hiljaa annetaan vastuuta, ja jos lapset rikkoo rajoja niin vapauksia otetaan pois. Näin on vielä mahdollista opettaa heitä, kun murrosikään on aikaa.
Terveisin ylpeä supermamma
olihan lehdessäkin että ranta on kaislainen ja näkyvyys huono. Äiti on voinut vaikka hakea pyyhettä jonkun matkan päästä ja lapsi on siinä ajassa kadonnut, joten älkää tuomitko!
alle kouluikäinen on mieleltänsä vielä aika yksinkertainen. hän ei osaa järkeillä, toimii impulssiensa mukaan. Ei sellaiseen voi LUOTTAA, kun toisella ei ole sitä järkeä päässä. Useimmiten voi osata säännöt, mutta välillä voi tulla poikkeuksellisen kova kiusaus, innostuksessa esim.
Siksi ei saa jättää yksin, pois silmistä, ulos, etäälle, oli ilmeisiä vaaroja läsnä tai ei.
Halloo. Minä EN, ja toistan, EN, ole supermamma, mutta lapseni turvallisuudesta huolehdin ja se on ainoita asioita maailmassa joista en tingi piiruakaan. 3-vuotiaani ei katoa silmäini edestä ulkona ja tämä on fakta. Silti olen 100% varma ei-super-mammuudestani, siitä on kyllä saanut tälläkin palstalla kuulla. Mielestäni lapsen turvallisuudesta huolehtiminen täysillä ei ole mitään yli-ihmisyyttä vaan velvollisuus.
hyvä pointti 74. äiti on voinut luulla, että lapsi on isän kanssa ja päinvastoin. joskus talvellahan kävi niin, että perheen isä peruutti autolla taaperon päälle, kun luuli, että lapsi on äidin kanssa, ja äiti olikin jo päästänyt lapsen ulos isän luo... puolisoiden pitäisi aina suusanallisesti sopia, kumpi valvoo lasta, eikä koskaan olettaa mitään itsekseen.
ja tästä tapauksesta vielä; uskon, että siihen 10 minuuttiin on sisältynyt jo lapsen etsimistäkin.
surullista, niin surullista. : (
Meillä, jotka vahdimme silmä kovana lasta (jota monet pitävät ylihuolehtimisenakin), on muutama kerta tullut väärinkäsitys siitä kumman vastuulla lapsi on, kun emme ole sitä tarpeeksi selvästi ilmoittaneet ja sitten olemme häärineet omia piha-askareita. Lapsi on silloin ollut hetken vartioimatta, ja onneksi silloin ei ole tapahtunut mitään. Nyt tarkastamme aina yhdessä ulkoillessamme, kumpi valvoo.
Minun empatiani ovat silti vanhempien puolella, koska varmastikaan kukaan ei ole tahallaan jättänyt lasta vahtimatta, vaan tapahtuma oli kauhea väärinkäsitys.
Ja niinkuin me kaikki vanhemmat tiedämme, lapset ovat niin nopeita käänteisssän, että ehtivät jo pelkän selän kääntämisen aikana tehdä ties mitä.
Ihan yhtä kauheata, mutta täydellisen välinpitämätöntä on se, kun vanhemmat eivät laita lapsiaan turvaistuimiin, tai että on istuimessa, jota ei ole kiinnitetty! Tai että aikuinen istuu kyydissä lapsi sylissään, ei vöissä. Tuo on sellainen asia, joka ei mene minulle jakeluun!!