Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häntäluukipu ja peräaukon seudun kipu kun alkanut istumaan

Vierailija
19.05.2020 |

Ennen en kovinkaan paljoa istunut ja nyt kun olen alkanut istumaan useamman tunnin päivässä niin häntäluu on lievästi kipeä. Ainoastaan istumisasennossa tuntuu kipua, ei seisoessa tai maatessa. Pelkään peräsuolisyöpää. Jos kasvaimeen sattuu siksi kun istun nyt enemmän ja jotenkin se joutuu puristuksiin? Vai olisiko se vain tottumiskysymys? Kuitenkin useamman vuoden olen istunut tuolilla max tunnin päivässä ja nyt saatan istua monta tuntia. Pyörälläkin äsken ajoin ja kipuili...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet keski-ikäinen mies niin suosittelen eturauhastutkimusta. 

En ole. Ap

Muuten vaan porvoosta. 

Vierailija
22/42 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

peppukipu on siis oikeasti olemassa, varmaan jotain lihaskipua, tuskinpa syöpää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kyllä oli ihan kasvain eikä paise, häntäluun alla.

Kaikki kasvaimet eivät ole syöpää nääs.

Ap:lle: kannattaa käydä tutkituttamassa asia lääkärillä. Pukamiin on itsehoito mutta nli erikoistumattomat solut ilmeisesti herkästi leikataan pois, vaikka eivät olekaan syöpää, saattavat sellaisen ilmeisesti kehittää herkemmin kuin tavalliset solut.

Miten sinun oireet alkoivat? Minulla on selkeästi tuolilla istumisen jälkeen alkanut. Istun sisällä halvassa Tokmannin polyrottinkisessa puutarhatuolissa :D Nyt ostin pyörän ja ajoin monen vuoden tauon jälkeen 15min, 4km ja en varmaan pysty useampaan päivään ajamaan. Ap

Et taida kovin hyvässä kunnossa olla jos olet nyt alkanut vasta ISTUMAAN ja tätä ennen MAANNUT sängyssä? Ja vartin pyöräilyn jälkeen ei pysty useampaan päivään ajamaan? Voiko tämä olla tottakaan.

Vierailija
24/42 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle: kannattaa käydä tutkituttamassa asia lääkärillä. Pukamiin on itsehoito mutta nli erikoistumattomat solut ilmeisesti herkästi leikataan pois, vaikka eivät olekaan syöpää, saattavat sellaisen ilmeisesti kehittää herkemmin kuin tavalliset solut.

Miten sinun oireet alkoivat? Minulla on selkeästi tuolilla istumisen jälkeen alkanut. Istun sisällä halvassa Tokmannin polyrottinkisessa puutarhatuolissa :D Nyt ostin pyörän ja ajoin monen vuoden tauon jälkeen 15min, 4km ja en varmaan pysty useampaan päivään ajamaan. Ap

Et taida kovin hyvässä kunnossa olla jos olet nyt alkanut vasta ISTUMAAN ja tätä ennen MAANNUT sängyssä? Ja vartin pyöräilyn jälkeen ei pysty useampaan päivään ajamaan? Voiko tämä olla tottakaan.

Saa olla melkoisen idiootti jos edes kuvittelee että olisin "kovin hyvässä kunnossa". En pysty ajamaan häntäluun kivun vuoksi.

Toivottavasti sinä et sairastu erilaisiin mielenterveysongelmiin. Voit poistua tästä ketjusta. Moikka. Ap

Vierailija
25/42 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla melkoisen idiootti jos edes kuvittelee että olisin "kovin hyvässä kunnossa". En pysty ajamaan häntäluun kivun vuoksi.

Toivottavasti sinä et sairastu erilaisiin mielenterveysongelmiin. Voit poistua tästä ketjusta. Moikka. Ap

Miten pahaksi pitää mielenterveysongelmien ihmisellä mennä jos ei edes kykene sängystä nousemaan. Ja miten ihmeessä pystyy arkea pyörittämään jos jo istumaan nouseminenkin on saavutus, en vaan pysty ymmärtämään miten tuollainen elämä on oikeasti mahdollista.

Vierailija
26/42 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pahaksi pitää mielenterveysongelmien ihmisellä mennä jos ei edes kykene sängystä nousemaan. Ja miten ihmeessä pystyy arkea pyörittämään jos jo istumaan nouseminenkin on saavutus, en vaan pysty ymmärtämään miten tuollainen elämä on oikeasti mahdollista.

Kokemus opettaa, ehkä jopa sinuakin.

Vierailija
27/42 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko synnyttänyt tai kaatunut? Häntäluu on voinut vaurioitua ja kipuilee siksi. Minulla sama vika mutta onneksi auton penkkiä kestää muuten olisi ajaminenkin yhtä helvet tiä.

Vierailija
28/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut mitään oireita, halkaisijaltaan 8 cm mollukka löytyi muun tutkimuksen yhteydessä.

Jälkeenpäin olen miettinyt että olikohan mulla sittenkin semmoisia peppukipukohtauksia hyvin harvakseltaan mollukasta johtuen, mutta enpä nyt sitten tiedä. Sen voin mainita että nykyisin ei enää ummeta niin herkästi 😅.

Vierailija
29/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oot maannut koko ikäs vai mikä tämä juttu oikeen on ?

Vierailija
30/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut viime vuosina samanlaista, välillä tulee ja menee. tutkittiin eturauhaset ja magneettikuvaukset ja kaikki. Ei löytynyt mitään. Häntäluuni on kuulemma vähän ääriasennossa johonkin suuntaan, muuta mainittavaa ei ole. Käytän pehmustetyynyä työtuolilla.

Vierailija
31/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut sairaalassa kuukausia tajuttomana nin varmasti sattuu kun sitte herätellään ja laitetaan istumaan.Kai siinä kangistuu kaikki paikat.

Vierailija
32/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että saat..anan istua.. :)))

Vierailija
33/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono tuoli?

Peräpukamat?

On huono tuoli. Peräpukamista en ole tietoinen. Ehkä oudokseltaan ottaa häntäluuhun. Ylipainoakin on 30kg. Ap

Minulla on peräpukamia, ja jos istun sellaisella tuolilla, jossa se istumisen aiheuttama paine kohdistuu enimmäkseen juuri peräaukon kohdalle, kipeytyy pukamat alle tunnissa. Eli paras on sellainen tuoli, jossa istutaan lähinnä reisien varassa.

Vierailija
34/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan sama nyt kun olen lukenut pääsykokeisiin tuntitolkulla päivittäin, tavallisesti teen kokopäiväistä fyysistä työtä (josta olen nyt lomautettuna) ja olen erinomaisessa kunnossa ja hoikka.

En tosiaan normaalisti juurikaan istuskele vaan olen koko päivän jaloillani, olen tämän tulkinnut kropan sopeutumisvaikeuksiksi "uuteen" työskentelyasentoon. Lienisikö sinulla sama tilanne?

Vierailija
35/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaa jos aloittaja maannut tähän asti, niin millainen elämä se mahtaa olla ?

Vierailija
36/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki häntäluutyyny.

Vierailija
37/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminen on ihmiseläimelle epäluonteva asento. Ehkä sinussa ei ole mitään vikaa, vaan vika on siinä että ylipäätään nykyään istutaan paljon.

Vierailija
39/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ergonominen tuoli pitkällä selkänojalla, jota saa kallistettua taakse ja hyvin pehmustettu. Istut liian kovalla tuolilla luultavasti. Katso ruokavaliota ja juomia mitä ne sisältävät. 

Vierailija
40/42 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paise tai makuuhaavan. Itse istun nykyään paljon ja ostin sohvan jossa ei ole paljoakaan pehmusteita. Kipu oli istuessa kova. Lääkäri totesi, että mulla on makuuhaavan. Uutta sohvaa ei ole varaa ostaa, siispä paljon pehmeitä tyynyjä pehvan alle.

Ei täällä kotona karanteenissa jaksa kovin pitkään seisoskellakkaan. Tää kone kirjoittaa johonkin sanoihin ylimääräisiä kirjaimia, sori. Koneen vika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi