Parisuhde jossa molemmat osapuolet epäsäännöllisessä vuorotyössä. Kannattaako lapsia tehdä?
Lapset ei ole muutenkaan nyt ajankohtainen asia, mutta kunhan muuten mietin. Olemme molemmat epäsäännöllisessä vuorotyössä ja reissaamme paljon. Päivätyö ei ole millään tavalla mahdollinen ajatus kummallakaan. Molemmat pidämme työstämme emmekä ole valmiita työtä vaihtamaan. Kummallakaan ei ole välttämätöntä tarvetta saada lapsia, joten vapaaehtoinen lapsettomuus ei sekään ole välttämättä mahdoton ajatus. Kuulisin kuitenkin mielelläni esim. Kokemuksia muilta.
Kommentit (2)
Vain te itse osaatte sanoa onko se mahdollista vai ei. Riippuu niin paljon elämäntilanteesta, työvuoroista, lähipiiristä ja vaikka mistä. Tuohon on mahdotonta ulkopuolisena sanoa juuta tai jaata. Vuorotyö itsessään ei ole este lasten tekemiselle, mutta toki se voi hankaloittaa asioita. Onko teillä sitten pitkiä vapaita? Tunnen joitakin vuorotyöläisiä ja he ovat itse asiassa enemmän kotona lastensa kanssa kuin päivätyöläiset... Eli voi se niinkin mennä.
No jos päätyy siihen, että lapsia haluaa, niin ei tuon takia kannata jättää saamatta. Vaatii tietysti enemmän järjestelyä, mutta meillä ainakin on onnistunut.
Mies tekee kolmivuorotyötä, minä ilta- ja aamuvuoroja. Joskus väsyttää pirusti, mutta ei mitään sellaista, mikä ylittäisi jaksamisen rajat.