Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

makuuasennossa ja istuessa paheneva alaselkäkipu

Vierailija
19.05.2020 |

Mistähän voisi olla kyse? Äkillinen, joitakin viikkoja sitten alkanut kipu jonka olen huomannut pahenevan makuuasennossa (joskin nyt helpottanut ja aamulla herään suht kivutta, noustessa taas alkaa) ja istuessa selkä suorassa. Kaikki venytykset olen kokeillut ja harrastanut kevyttä liikuntaa, särkylääkkeistäkään ei paljoa ole iloa. Olen huomannut, että kipua on enemmän vasemmalla puolella alaselkää, mutta säteilee siitä keskivaiheilta molempiin jalkoihin. Loukannut en ole itseäni mitenkään enkä ole koskaan kärsinyt selkävaivoista.

Kokemuksia? Terkkarilla käynyt jo parin viikon jälkeen, sain buranaa, ei hyötyä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että persustakin särkee ajoittain :D

ap

Vierailija
2/10 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla saattaa olla välilevyn pullistuma koka säteilee lantioon ja jalkoihin.  Mene lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jumppamatosta tms rulla, ja istut siihen kuin ratsun selkään. Siis tuettu slaavikyykky. Ajatus on että häntäluu ei tökkää mihinkään.

Vierailija
4/10 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengillä on väliä. Niin ja pyöritä hierontapalloa jalan alla.

Vierailija
5/10 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole loukannut itseäsi mutta oletko tehnyt ennen kivun alkua jotakin muutoksia elintavoissasi? Istunut enemmän, tehnyt töitä eri asennossa, muuttanut liikuntatottumuksia, vaihtanut kenkiä?

Miettisin keskivartalon syvien lihasten kuntoa.

Vierailija
6/10 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilevynpullistuma/issias.

Vierailija
7/10 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoa paljon? huono lihaskunto?

Vierailija
8/10 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välilevynpullistuma/issias.

Voi olla...mutta voi joku nivelkin siirtynyt vähän pois paikaltaan..kuten minulla.

Vierailija
9/10 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskias. Itselleni iskee noin kerran vuodessa, helpoin asento on kävellä hiljaisesti.

Vierailija
10/10 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole loukannut itseäsi mutta oletko tehnyt ennen kivun alkua jotakin muutoksia elintavoissasi? Istunut enemmän, tehnyt töitä eri asennossa, muuttanut liikuntatottumuksia, vaihtanut kenkiä?

Miettisin keskivartalon syvien lihasten kuntoa.

Itseasiassa liikkunut vähemmän ja istunut enemmän, jäin tilanteen vuoksi pois hommista kotiin. Hyvin mahdollista, että se selittää.. :) Mutta näin voimakkaat oireet äkkinäisesti? Ylipainoinen en ole, päinvastoin aina ollut hyvin solakka.

ap