Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyviä puolia lapsettomuudessa on?

Vierailija
19.05.2020 |

Ilmeisesti jään vastentahtoisesti lapsettomaksi. Nyt yritän löytää asiaan kultareunuksen.

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pelkoa jäämisestä yksinhuoltajaksi.

Vierailija
42/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kiristää vanhuksena sukuasi perinnölläsi.

”Jos et hoida minua/käy katsomassa minua/siivoa asuntoani/puolusta oikeuksiani hoitokodissa/täytä Kelan lomakkeitani, niin testamenttaan kaiken Suomen Punaiselle Ristille.”

Ja jos tarpeeksi v-mäinen haluat olla, niin toteutat sen uhkauksesi silti.

Ja naurat tuonpuoleisessa, kun seuraat perinnönjakoa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut auto-onnettomuuteen tai sairastut niin lapsi ei siitä kärsi. Voit myös esimerkiksi juoda viiniä julkisella paikalla ilman, että pelkäät että joku tekee lasun.

Vierailija
44/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole hyviä puolia enää kun yli 40 täyttää. Sitten iskee katumus.

Näin minäkin luulen. Toki nuorena on kiva rellestää ja matkustella sekä vaihtaa kumppaneita, mutta entä kun siihen kyllästyy? Ei saa katsoa omien lastensa kasvua, tutustua lapsenlapsiin, viettää perhejuhlia...

Aijaa. Sitä odotellessa. 

Katos kun kaikki eivät ha-lu-a katsoa lastensa kasvua, tutustua lapsenlapsiin tai viettää perhejuhlia. 

Itse halusin elämältäni aivan muuta 20v, 30v, 40v ja 50v, ja taidanpa haluta jatkossakin.

Todella kapea näkemys elämästä että lasten kanssa luuhaamisen vaihtoehtona olisi rellestäminen, matkustaminen ja kumppaneiden vaihtaminen.

Itse en halua kumppania, enkä välitä matkustamisesta. Mutta siisti hiljainen koti on arjen luksusta, ura on mielenkiintoinen, vapaa-aika tyydyttävää ja olen pystynyt panostamaan minulle tärkeiden asioiden edistämiseen (kuten ympäristönsuojelu) aivan eri tavalla kuin olisi ollut mahdollista lasten kanssa.

Lasten kanssa voi toki tehdä paljon samoja asioita, mutta se on erilaista ja minusta se ei ole hyvällä tavalla erilaista.

Lisäksi vimeistään täällä av:lla on selvinnyt ettei äitiys todellakaan jalosta eikä viisastuta, kuten tuosta ilkeästä, ahdasmielisestä lainauksestakin näkee. 

Ilkeä kommentti että jonkun mielestä surullista jos ei saisi viettää perhejuhlia tulevaisuudessa...? Nyt taisi kolahtaa aika kovaa kun tuosta loukkaannuit.

Vierailija
45/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei pidä paikkaansa!

En siis tietenkään tarkoittanut ettei lapsellisen olisi mahdollista löytää uutta kumppania, mutta kyllä pari- ja kolmekymppiset silti preferoivat lapsettomia kumppaneita, etenkin miehet. Vai millä perusteella väität ettei tämä pidä paikkaansa?

Miksi kukaan haluaisi jonkun lapsellisen parikymppisen.......?

mitä vikaa?

Vierailija
46/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei pidä paikkaansa!

En siis tietenkään tarkoittanut ettei lapsellisen olisi mahdollista löytää uutta kumppania, mutta kyllä pari- ja kolmekymppiset silti preferoivat lapsettomia kumppaneita, etenkin miehet. Vai millä perusteella väität ettei tämä pidä paikkaansa?

En kyllä haluaisi mahoa muijaa.

M37

Vierailija
47/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuudessa on vain ja ainoastaan hyviä puolia. Nauti. 

Vierailija
48/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kantaa ainaista huolta ja murhetta, että jotain pahaa sattuu. Maailmassa on niin paljon sairaita ja pahoja ihmisiä. Omiani en kadu koskaan, mutta harmailta hiuksilta ei voi välttyä.

Vierailija
49/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maailman aika ja vapaus on itseä ja omaa tekemistä varten. Ei tarvitse tehdä samalla tavalla kompromissejakaan asioiden suhteen kuin mitä perheellisenä, jolloin aina joutuu uhraamaan jotain, vaikka olisi kuinka perhekeskeinen ihminen. Luovalla alalla ei myöskään tarvitse ylläpitää ihan normaalia vuorokausirytmiä, vaan voi vaikkapa nukkua pitkään ja valvoa yöt läpeensä ilman, että se on pakotettua toimia kyseisellä tavalla. Voi asua sellaisessa kodissa kuin haluaa, oli se sitten yksiössä kaupungin sykkeessä tai omakotitalossa maaseudulla, ja voi vapaasti sisustaakin juuri sillä tavalla kuin haluaa, oli se sitten kuinka epäkäytännöllistä hyvänsä.

Jos vapaus on elämää määrittävä mittari, niin eihän silloin ole kuin pelkkiä hyviä puolia!

Vierailija
50/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja unohtui mainita, että naisella plussa myös että kroppaan ei jää mitään jälkiä raskaudesta.

Eipä siitä kaikille jää raskaudestakaan merkkejä

Kyllä suurin osa kohtaamistani äideistä on ollut melko runneltuja, ihan merkittävän selvä ero lapsettomiin naisiin.

Miten runneltuja...? Olet oikein läheltä nähnyt ilman vaatteita?

Olen eri, mutta kyllähän sen näkee kuntosalin pukkarissa yhdellä vilkaisulla kenellä on lapsia. Varsinkin rinnat ovat todella rumat synnyttäneillä, pitkiä nännejä ja lautasen kokoisia nännipihoja... 

Vierailija
51/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja unohtui mainita, että naisella plussa myös että kroppaan ei jää mitään jälkiä raskaudesta.

Kyllä suurin osa kohtaamistani äideistä on ollut melko runneltuja, ihan merkittävän selvä ero lapsettomiin naisiin.

Olen eri, mutta kyllähän sen näkee kuntosalin pukkarissa yhdellä vilkaisulla kenellä on lapsia. Varsinkin rinnat ovat todella rumat synnyttäneillä, pitkiä nännejä ja lautasen kokoisia nännipihoja... 

🤣 joo kyllä se on hyvä syy jättää lapset tekemättä jos nänneistä tulee rumat (?) jonkun random pukuhuonekyylän mielestä!

Vierailija
52/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei pidä paikkaansa!

Miksi kukaan haluaisi jonkun lapsellisen parikymppisen.......?

mitä vikaa?

Jos itsellä on jo lapsia niin luulet että erityisesti haluaa kumppaniksi vielä yhden lapsen??

Vierailija
53/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen vanhuus jos on erakkoluonne (Ei pelkoa että kukaan jäisi kaipaamaan)

Minä olen ainakin jäänyt kaipaamaan pariakin tuntemaani lapsetonta henkilöä heidän kuoltuaan.

Vierailija
54/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni vela näyttää vertaavan elämäänsä siihen pikkulapsiaikaan, joka menee ohi n. 8 vuodessa. Sitten alkaa vanhemmuuden mukavampi vaihe. Teinitkään eivät aina ole niin ärsyttäviä, mitä kaikkialla väitetään.

Mutta kukin tekee kuten hyväksi näkee. Minusta on fiksua, jos kokee, ettei halua lapsia eikä kiinnosta heidän seuransa, niin paras valinta on olla vela.

Tunnen henkilön, jonka olisi ollut parempi olla lapseton - ovat onnettomia sekä äiti että lapsi. Tunnen myös henkilön, joka jäi vasten tahtoaan lapsettomaksi ikäneidoksi. Ei hänestäkään olisi ollut täysipainoiseksi vanhemmaksi, koska on sen verran epävakaa mt-häiriöineen, joten parempi näin.

Vierailija
55/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla huolissaan ja vastuussa jälkikasvustaan. Itse huolehtisin varmasti aivan kaistapäänä jos olisin tähän maailmaan lapsia saattanut.

Vierailija
56/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla ei ole, sori siitä.

Vierailija
57/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vela näyttää vertaavan elämäänsä siihen pikkulapsiaikaan, joka menee ohi n. 8 vuodessa. Sitten alkaa vanhemmuuden mukavampi vaihe. Teinitkään eivät aina ole niin ärsyttäviä, mitä kaikkialla väitetään.

Mutta kukin tekee kuten hyväksi näkee. Minusta on fiksua, jos kokee, ettei halua lapsia eikä kiinnosta heidän seuransa, niin paras valinta on olla vela.

Tunnen henkilön, jonka olisi ollut parempi olla lapseton - ovat onnettomia sekä äiti että lapsi. Tunnen myös henkilön, joka jäi vasten tahtoaan lapsettomaksi ikäneidoksi. Ei hänestäkään olisi ollut täysipainoiseksi vanhemmaksi, koska on sen verran epävakaa mt-häiriöineen, joten parempi näin.

Kahdeksassa? Tarkoitit varmaan kahdessakymmenessäkahdeksassa. Sen jälkeen ehkä alkaa se vanhemmuuden mukava vaihe, olettaen ettei lapsista tullut kpäitä, narkkeja, rikollisia tms.

Vierailija
58/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse huolehtia kemmaisesta kakarasta lopun ikää. Tai ei tarvitse menettää voimavaroja erityislapsiin.

Vierailija
59/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta pikkulapsen kanssa asumisesta, pikkusiskoni on mua 10v nuorempi. Olen edelleen huolissani hänestä joka käänteessä vaikka hänkin alkaa jo lähestyä 40 ikävuotta. En kestäisi huolta omasta lapsesta.

Mulla on myös kokemusta teinin kanssa asumisesta, mieheni tytär asui lukiovuodet kanssamme. Hänestä tuli ihan ok aikuinen meidän kasvatuksessamme, vaikka mieluummin olisi oltu silloinkin kahdestaan.

En silti kaipaa vanhemmuuden kumpaakaan vaihetta. Enkä sitä isovanhemmuuttakaan, olen kauhuissani siitä, että se on tulossa kun miehen lapset alkavat lisääntyä. Onneksi heillä on ne innokkaat isovanhemmatkin, joten me saamme luultavasti jäädä taka-alalle. Mieheni on siis hankkinut lapset vain, koska se kuului asiaan, ajattelematta sitä sen enempää. Emme olisi koskaan menneet yhteen, jos jompi kumpi olisi vielä halunnut lapsia.

Vierailija
60/119 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi lisääntyä kun maailma on nyt jo niin monimutkaistunut ettei ite pärjää enää??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme