Lapset pahoinpitelivät pojan imatralaiskoulun pihalla – uhri sairaalaan, raaka video levinnyt ympäri somea
Oliko taas nuorten "seurue" asialla?
Kommentit (580)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imatra, sairas, sairas kaupunki ! Tappoja, pahoinpitelyjä, tappotahtista känniajelua , kaikkea väkivaltaista vuosien varrelta.
Vanhemmat usein viinahouruisia juntteja, kakaroitten kasvatuksesta ei nähtävästi välitetä mitään.
Älä viitsi.
Imatra ei eroa suuresti muista samankokoisista suomalaisista kaupungeista.
Pieni kaupunki itärajalla, jossa väki vähenee hiljalleen. Näitä vastaavia imatroja on Suomi puolillaan.
Varkaus, Savonlinna, Forssa, Kouvola, Kajaani, Kauhajoki, Raahe, Harjavalta, Heinola, Mänttä-Vilppula, Pieksämäki, Kemi.
Vastaavaa tapahtuu missä tahansa tämänkaltaisessa - joko isommassa tai pienemmässä - kaupungissa.
Onko muissa luettelemissasi kaupungeissa 15-vuotias murhannut 14-vuotiaan tytön ja elänyt asia tunnollaan vuoden ajan? Tai parikymppinen nuorukainen murhannut kolme tuntematonta naista ravintolan pihaan? Tai 12-13-vuotiaat pahoinpidelleet toisiaan sairaalakuntoon?
Imatralla on suuruudenhulluina vuosina rakennetut kolme keskustaa, suljettuja paperikoneita, itsestään liikaa luulevia ylipalkattuja paperiduunareita, venäläisiä, venäläisvihaa, kova alemmuuskompleksi ja kyräily isompaa naapurikapunkia Lappeenrantaa kohtaan. Ikävien ihmisten ilmapiiri.
Eiköhän nuo pukarit vain naura, kun saavat jotain päänsilittely"rangaistuksia", jos niitäkään.
Väkivaltaisiin taipumuksiin tuskin pehmeät keinot enää auttavat. Mutta mitään lapsia tuollaiset tappelijat eivät myöskään enää ole. Lapsuus on loppu.
Valitettavasti etenkin pojissa, kyllä tytöissäkin, on sellaisia jukuripäitä, että vasta kovat keinot vaikuttaisivat jotain.
Useimmille toki riittää normimeininki rangaistuksissakin, mutta on niitäkin, jotka kokevat liian pehmeät rangaistukset pikemminkin yllykkeenä jatkaa valitsemallaan väkivaltaisella polulla.
Kaakkois-Suomen poliisi toivoo kansalaisilta malttia liittyen Imatran pahoinpitelytapauksen somekeskusteluun. Epäiltyjä ja heidän perheitään on uhkailtu, eikä se auta asiaa tai asianomistajaa millään tavalla.
Toivomme, että ihmiset tajuavat vastuunsa tässä keskustelussa. Vakava rikollinen teko on tapahtunut. Uhkailu ja huono käytös eivät muuta sitä tosiasiaa. Poliisi selvittää omalta osaltaan asiaa ja muut viranomaiset hoitavat oman ruutunsa. Ei tehdä tilanteesta tämän hankalampaa kuin mitä se jo nyt on.
Tuommoi löyty facesta.
No, onneksi koulut avattiin ja voitiin ehkäistä lasten ja nuorten pahaa oloa... heh. Joko olisi aika lopettaa päähän taputtelu ja oikeasti alkaa tehdä asioille jotain. Nämä pipipää lapset ovat kotiolojen seurausta ja tällä hetkellä vanhemmille ei tule mitään seuraamuksia omista touhuistaan. Lapsia pukataan maailmaan, niistä saa kivasti kaikenlaisia yhteiskunnan tukia, vastuuta ei tarvitse ottaa lainkaan ja tulos on sitten tässä.
Näitä pipipäitä varten yhteiskunnassa on luotu järjettömän kallis systeemi, jolla muka yritetään tehdä näistä rakennevikaisista edes suht normaaleita yksilöitä. Psykiatria, sosiaalitoimi ja koulu viritetty kaikki näitä tapauksia varten, samat vanhemmat ja lapset pyörii niissä kaikissa, eikä vaikutuksia kyllä näe missään. Olisiko jo aika lopettaa tämä hyysäys ja satsata resurssit yhteiskunnan kannalta hiukan järkevämmin...?
Mä näin videon ja täytyy sanoa että ei siinä ollut vain yhtä tekijää Vaikka toki tää päätekijä saikin aivan silmittömän raivokohtauksen, ehkä sen takia kun oli tullut ne pissat housuun ja koki valtavan julkisen nöyryytyksen.. Kaikki ne lapset melkein vaikuttivat väkivaltaisilta enemmän tai vähemmän.
En puolustele yhtään mutta uskon että kaikilla lapsilla ketkä tuommoiseen jengiin menevät mukaan niin on jotain outoa perheessä. En siis hyväksy enkä puolustele, mutta ymmärtää pitää yrittää aina ja miettiä mitä siellä on taustalla.
Ainakaan mun lapsi karttais tommosen jengin tasan niin kaukaa kun vaan vois.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo pukarit vain naura, kun saavat jotain päänsilittely"rangaistuksia", jos niitäkään.
Väkivaltaisiin taipumuksiin tuskin pehmeät keinot enää auttavat. Mutta mitään lapsia tuollaiset tappelijat eivät myöskään enää ole. Lapsuus on loppu.
Siinä suurikin asiantuntija. Mitäpä jos psykiatrian ammattilaiset ja ihan vaikka poliisikin olisi paremmin perillä siitä mikä lasten väkivaltaisuuteen auttaa, kuin random mamma-palstalainen?
Vierailija kirjoitti:
Siinä suurikin asiantuntija. Mitäpä jos psykiatrian ammattilaiset ja ihan vaikka poliisikin olisi paremmin perillä siitä mikä lasten väkivaltaisuuteen auttaa, kuin random mamma-palstalainen?
No varmasti ovatkin, mutta nytpä pitääkin kysyä että minkä maan psykiatrit ja poliisit?
Ainakaan Suomessa tuo homma ei näytä olevan lapasessa.
Fjnfk kirjoitti:
Aina on syyyetty jotakin, milloin elokuvia, väritelevisiota tai videopelejä. Syyt on syvemmällä.
30-luvulla nuorison veltostutti radio.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin videon ja täytyy sanoa että ei siinä ollut vain yhtä tekijää Vaikka toki tää päätekijä saikin aivan silmittömän raivokohtauksen, ehkä sen takia kun oli tullut ne pissat housuun ja koki valtavan julkisen nöyryytyksen.. Kaikki ne lapset melkein vaikuttivat väkivaltaisilta enemmän tai vähemmän.
En puolustele yhtään mutta uskon että kaikilla lapsilla ketkä tuommoiseen jengiin menevät mukaan niin on jotain outoa perheessä. En siis hyväksy enkä puolustele, mutta ymmärtää pitää yrittää aina ja miettiä mitä siellä on taustalla.
Sehän lähti pois, jolla tuli pissat housuun.
Tämän takia tällainen julkinen asian pyörittely on niin hölmöä, menee asiatkin aivan sekaisin ja vääriä henkilöitä syytellään jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulun pihalla. Siinä se meidän turvallinen peruskoulu, jonka huomaan lapset pitää saada. Turvaan. Ja turvavälitkin tuossa varmaan toteutui, niinkö?
Koulu oli kiinni jo tuohon aikaan. Koulun piha on vapaata oleskelualuetta kouluajan ulkopuolella.
Aikoinaan ollessani yläasteella (reilu 10 vuotta sitten) kasiluokkalaisten porukka pahoinpiteli niin ikään koulumme pihalla seiskaluokkalaisen tytön. Eivät tienneet tätä kuin ulkonäöltä, mutta tyttö sattui kävelemään jonain iltana pihan poikki, kun "jengi" hengaili siellä. Myös tämä tyttö joutui käsittelyn jälkeen sairaalaan.
Aikoinaan kuusikymmentäluvulla jouduin useinkin hakatuksi koulun jälkeen viidesluokkalaisten poikien taholta. Happi loppui jo ensimmäisen pallealyönnin seurauksena. Kerroin opeille kerroin kotona ja kukaan ei ottanut vakavasti.
Viimein otin koulureppuun ison veitsen, jolla uhkaamalla sain olla rauhassa. Takaan, että olisin sillä myös pöljyyttäni lyönyt, jos olisivat käsiksi käyneet.
Nyt hirvittää ajatuskin.
Oma isäni kävi samaa koulua kuin minä kävin. Hän kävi kuusikymmentäluvulla.
Aina kun hän oikaisi paremman väen kaupunginosan puolelta, niin vastassa oli paremman väen lapset kivineen. Pahimpia kivittäjiä oli papin pojat.
Kaikki tämä vain siksi että isäni isä sattui olemaan melko tunnettu sosialisti.
Isäni siis kivitettiin ja pahimmillaan hän sai aivotärähdyksen kivi-iskuista.
Muistan aina kun katsoin sitä kolmion muotoista lovea hänen otsassaan.
Lauantaina saunassa minun suurin toiveeni oli kuulla tarina tästä kuopasta isän otsassa. Isä kertoi tarinan hyvin hillitysti ja ymmärtävästi. Hän koki olleensa syyllinen ja että hänen isänsä takia yhteisö kääntyi häntä vastaan. Myös koulun opettajat suhtautuivat nuivasti isään ja asialle ei tehty mitään siihen aikaan.
Samat opettajat olivat minua vastassa vähän vaille eläkeikäänsä.
Kyllä heidän arvomaailma tuli selväksi, mutta eihän pieni tyttö sellaista voinut sen ikäisenä ymmärtää, että kyseessä on politiikka ja poliittinen suhtautuminen tietyn nimiseen tyttöön ja hänen sukunimeensä.
Noin muuten minä olin ihan kiitettävän oppilas, mutta numeroista sain taistella ja tietty porukka sai kymppinsä helpommin kuin minä ysini ja kasini.
Kaikenlaista syrjintää sitä tämä maa sisältää. Eri kultuureja vastaan ja jos jonkun isä on sosialisti, niin sitten saa kivittää ja mukiloida. Kuusikymmentäluku ja sitä seuraava kuulosti isän tarinoiden mukaan hyvin väkivaltaisilta ajoilta. Eipä taida ajat muuttuvan miesten tai poikien maailmassa.
Kyllä on raskas y-kromosomi.
Hakkaajat saavat ehkä arestia, tai heiltä viedään kännykät ja konsolit viikoksi, mutta pian he viilettävät tuolla kesälomaa viettämässä. Syksyllä sitten yläasteelle tyytyväisenä, että kovan äiän maine on hankittu jo ennen isojen poikien joukkoon siirtymistä. Huono maine seuraa ehkä jonkun aikaa, mutta kyllä siitäkin ajan kanssa pääsee.
Sivusta seuranneet tiktok- ja youtube tähdet saavat seuraajia kanavilleen kohauttavalla videollaan.
Uhrin kesä menee aluksi sairaalassa, sitten pahoinpitelystä selvitessä ja ehkä jopa vammaisen elämään sopeutuessa. Ikuiset traumat jäävät pojalle varmasti, vaikka fyysisesti tulisikin entiselleen. Toivottavasti kiusaajat osaavat myöhemmin häneen törmätessään hävetä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia tällainen julkinen asian pyörittely on niin hölmöä, menee asiatkin aivan sekaisin ja vääriä henkilöitä syytellään jne.
Mitä sä höpötät? Se housuun pissannut oli se päätekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, no sitten en huomannut tuota seikkaa.
No kuka sitten oli uhri? Ensin tätä yhtä kurist ettiin, sitten kurist aja potki päähän tätä toista.
Miten te löydätte tästä tarinasta sen pääpahiksen ollenkaan? Minä en ainakaan löydä, ihan yhtä ikävää kuristaa toista kuin myös potkia toista päähän, molemmat voi jopa aiheuttaa samoja vammojakin, molemmissa uhri on aika avuttomassa tilassa.
Pojat tappeli ja siihen puututaan, ei tuossa silti mitään viatonta uhria ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hakkaajat saavat ehkä arestia, tai heiltä viedään kännykät ja konsolit viikoksi, mutta pian he viilettävät tuolla kesälomaa viettämässä. Syksyllä sitten yläasteelle tyytyväisenä, että kovan äiän maine on hankittu jo ennen isojen poikien joukkoon siirtymistä. Huono maine seuraa ehkä jonkun aikaa, mutta kyllä siitäkin ajan kanssa pääsee.
Sivusta seuranneet tiktok- ja youtube tähdet saavat seuraajia kanavilleen kohauttavalla videollaan.
Uhrin kesä menee aluksi sairaalassa, sitten pahoinpitelystä selvitessä ja ehkä jopa vammaisen elämään sopeutuessa. Ikuiset traumat jäävät pojalle varmasti, vaikka fyysisesti tulisikin entiselleen. Toivottavasti kiusaajat osaavat myöhemmin häneen törmätessään hävetä
Mikä hiton uhri? Tämä uhri kuristi ensin potkijaansa niin että tällä tuli pissat housuun (eli aika kovaan on kuristanut). Tiedä mitä tapahtui ennen videon alkua, poliisi varmasti selvittelee mistä koko homma sai alkunsa.
Onneksi minun lapsuudessani ei kuvattu videoita someen, muakin nimittäin potkittiin päähän ja olin viaton uhri, mutta ei siitä sen suurempaa meteliä syntynyt, eikä syyllisille tapahtunut yhtään mitään, enkä minä päätyny avuttomassa tilassa kaikenmaailman mammojen töllättäväksi.
Vierailija kirjoitti:
No, onneksi koulut avattiin ja voitiin ehkäistä lasten ja nuorten pahaa oloa... heh. Joko olisi aika lopettaa päähän taputtelu ja oikeasti alkaa tehdä asioille jotain. Nämä pipipää lapset ovat kotiolojen seurausta ja tällä hetkellä vanhemmille ei tule mitään seuraamuksia omista touhuistaan. Lapsia pukataan maailmaan, niistä saa kivasti kaikenlaisia yhteiskunnan tukia, vastuuta ei tarvitse ottaa lainkaan ja tulos on sitten tässä.
Näitä pipipäitä varten yhteiskunnassa on luotu järjettömän kallis systeemi, jolla muka yritetään tehdä näistä rakennevikaisista edes suht normaaleita yksilöitä. Psykiatria, sosiaalitoimi ja koulu viritetty kaikki näitä tapauksia varten, samat vanhemmat ja lapset pyörii niissä kaikissa, eikä vaikutuksia kyllä näe missään. Olisiko jo aika lopettaa tämä hyysäys ja satsata resurssit yhteiskunnan kannalta hiukan järkevämmin...?
Jäätävää tekstiä lapsista.
Mutta kertokaa nyt, että mitä pitäis tehdä? Mikä olisi se ratkaisu jos lastensuojelu yms. Lakkautettaisii?
Mä muuten toivon, että kukaan teistä, jotka väittää, että noi ei ole lapsia ei sit enää vetoa omien lasten hölmöillessä yhtään siihe lapsi-korttiin. Jos sun 12-vuotias on lapsi, niin se on tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, no sitten en huomannut tuota seikkaa.
No kuka sitten oli uhri? Ensin tätä yhtä kurist ettiin, sitten kurist aja potki päähän tätä toista.
Miten te löydätte tästä tarinasta sen pääpahiksen ollenkaan? Minä en ainakaan löydä, ihan yhtä ikävää kuristaa toista kuin myös potkia toista päähän, molemmat voi jopa aiheuttaa samoja vammojakin, molemmissa uhri on aika avuttomassa tilassa.
Pojat tappeli ja siihen puututaan, ei tuossa silti mitään viatonta uhria ole olemassakaan.
Siis kuristettava potki päähän sitä kuristajaa.
Nyt sitten aikuiset vaatii verta ja suolenpätkiä sille jota kuristettiin ja pitävät kuristajaa viattomana uhrina. Jepjep.
Vierailija kirjoitti:
Pissahousu oli se kovin kundi.
Ja tämä on nyt sitten taas tosi aikuismaista käytöstä, varmaan auttaa kovasti tuollainen pissahousuksi haukkuminen.
Mua ei yhtään ihmetytä näiden lasten käytös, aikuiset on vielä pahempia, eivät ehkä fyysisesti, mutta osaavat kyllä henkisesti satuttaa toista, jopa ajaa itsemurhaan asti.
No nyt on jo melko kärjistettyä