Miten jaksat henkisesti, jos et pääse aurinkolomalle ulkomaille tänä vuonna?
Vaikuttaa sille, että toinen aalto tulee syksyllä, joten lentoliikenne ei palaa normaaliksi tämän vuoden puolella.
Kommentit (62)
Pääsin keväthangille Lappiin (kun menin suosituksista välittämättä) ja lupasin sen voimilla jaksaa.
Ja terkkuja vaan kaikille, joiden mielestä se oli edesvastuutonta: emme kohdanneet matkalla tai perillä Lapin mökillä tai laduilla mieheni kanssa ketään. Sitä paitsi sama mökkeilykieltosuositus on edelleen voimassa, ei ole Marin perunut sanojaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus jo tommosia ihmisiä on oikeasti olemassa.
Suomessa riittää kesällä aurinkoa ja ihanaa vehreyttä, mikä voi olla kauniimpaa! Joku hikinen kuivan ruskea turistihelvettikö? Huhhei, jo on ihmisellä surkea maku siinä tapauksessa.
Kaksi edellistä kesää Suomessa, on ollut kyllä todella surkeita sään puolesta. Aurinkoako, ei todellakaan.
Kyllä vihreää on ollut, mutta kun en kaipaa sitä, en lainkaan. Vaan lämpimiä uimavesiä, tempoelin raunioita, varmaa aurinkoa, hyvää ruokaa, jota on vara syödä ravintolassa joka päivä.
Itse asiassa mulle Suomen paras vuoden aika on kevät, joilloin värit ovat heleät, eli juuri nyt.
Mutta näissä keskusteluissa jotenkin ärsyttää se miten vaikea ihmisten on hyväksyä toisten näkemystä ja miksi se vastakkainen näkemys pitää heti torjua joko haukkumalla maanrakooon valinnoistaan tai nimittämällä kateelliseksi.
Miksi ei voi hyväksyä sitä, että toiset tahtovat matkustaa, toiset eivät. Toiset tahtovat matkustaa kotimaassa, toiset nauttivat ulkomaanmatkoista. Ja on sellaisiakin, jotka nauttivat kovasti kotona lomailusta, mökkilomista, kotimaanmatkailusta ja vielä ulkomaanmatkailustakin.
EN usko, että se keskustelun ulkomailla lomaileva Sanna muuttaa matkailutapaansa tai keskustelun ulkomaan matkailua suosivat Tarja päättää lähteä ulkomaille jos on aiemmin lomaillut Suomessa, jos toinen palstailija julistaa hänen tapansa tyhmäksi.
Käyn ulkomailla paljon työmatkoilla ja ei ole ollut vuosiin juuri aikaa eikä kiinnostusta matkustella vapaa-aikana. Nyt kun viimeiseltä matkalta tulin maaliskuun lopussa ja varmaan työliikkuminen on jäissä vuoden loppuun niin aloin suunnitella viikonloppuna 4 - 5 viikon polkupyöräretkeä loppukesälle.
Laivalla Tallinnaan ja siitä rantoja pitkin saksaan josta Berliiniin, siellä jokunen päivä ja junalla takaisin Tallinnaan fillarin kanssa.
Paistaa aurinko tai ei mutta tuolta retkeltä saa energiaa ja jaksaa taas keskityyä syksyn arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus jo tommosia ihmisiä on oikeasti olemassa.
Suomessa riittää kesällä aurinkoa ja ihanaa vehreyttä, mikä voi olla kauniimpaa! Joku hikinen kuivan ruskea turistihelvettikö? Huhhei, jo on ihmisellä surkea maku siinä tapauksessa.Kaksi edellistä kesää Suomessa, on ollut kyllä todella surkeita sään puolesta. Aurinkoako, ei todellakaan.
Kyllä vihreää on ollut, mutta kun en kaipaa sitä, en lainkaan. Vaan lämpimiä uimavesiä, tempoelin raunioita, varmaa aurinkoa, hyvää ruokaa, jota on vara syödä ravintolassa joka päivä.
Itse asiassa mulle Suomen paras vuoden aika on kevät, joilloin värit ovat heleät, eli juuri nyt.
2018 oli kyllä yksi lämpöisimmistä kesistä ikinä.
Vai oliko joku kolkka Suomessa missä se oli kylmä?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset on nykyään niin herkästi hajoavia,psyykkisesti?Miksi ei mitään pienintäkään vastoinkäymistä kestetä ilman jotakin etelän lomaa? Vastoinkäymisilläkin on tarkoitus,tarkoitus opettaa ja vahvistaa,kasvaa ihmisenä siihen oikeaan suuntaan...Lomalle voi lähteä pakoon itseään,rentoutumaan,kunnes jälleen ahdistus tai loppuunpalaminen tuntuu kehossa ja jälleen on aika lähteä etelän lämpöön...Loputon kehä jos ei tajua mistä on perimmillään kyse.
Luultavasti sulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä vastoinkäymiset voivat olla ja miten niistä palaudutaan. Terkuin 50 v, jolla takana mm burn out ja toipunut siitä työkykyiseksi ja tulotkin kuuluvat ylimpään dediiliin.
Kerran 80-luvulla kävimme aurinkolomalla perheen kanssa. En tykännyt, joten pärjään hyvin ilmankin.
Olen vuonna 2004 käynyt viimeksi Teneriffalla. Hyvin olen pärjännyt.
Pärjään LOISTAVASTI, en harrasta ulkomaanmatkailua. Viimeksi kävin vuonna 2001.
Hyvin ja terveys tärkein. Minusta hyvinvointi ei suoraan vaadi matkailua. Jos se romahtaa sellaisesta, niin ei se kunnossa ollutkaan.
Haen samoja asioita erikseen muissa muodoissa.
Ihon vuoksi pakkasella ilmankostutin päälle, uusia makuja voi etsiä kaupunkien ravintoloista, kieliin ja kulttuureihin voi tutustua myös nojatuolimatkailulla. Kaverit voi kutsua drinkille ja rentoutumaan omaan kotiin. Lämpöä saa kun vääntää patterit isommalle. Auringosta en ole ikinä niin välittänytkään, mutta sitä kaipaileva voi käydä solariumissa. Lämmin kirkas sukellusvesi on nyt ainut mikä puuttuu, täytyy siis tyytyä luontodokkareihin ja vaikka opetella tunnistamaan niitä kaloja paremmin seuraavaa kertaa varten. Surffaamista voi mennä opettelemaan sitä varten suunniteltuihin altaisiin.
Eli säätämistä tarvii jos haluaa koko paketin, eikä varmaan onnistu kerralla, mutta toivottavasti väliaikaista kaikki on vaan. Säästän sitten rahaa seuraavalle reissulle.
En ole koskaan ollut etelänlomilla, enkä aio mennäkään. Ei houkuttele ollenkaan mitkään fuengirolat ja teneriffat, söisin mieluummin hatullisen pas...tilleja joista tulee laksatiivisia vaikutuksia.
Hyvin jaksetaan henkisesti. Ei vois vähempää kiinnostaa kuin joku etelänmatka.
Olen saanut ilmaisia matkoja ja tutustumista ostosten kyljiäisinä, jokainen jäänyt tekemättä
En lentäisi etelään muutenkaan, vaikka maksettaisi. Ja tämä on siis totta, että turha tulla vinkumaan kateudesta yms, varaa kyllä olisi jos haluaisin, mutta koko ajatus pelkästään etoo.
Pidemmän kaavan kylpyläloma ja viikoittainen hieronnassa ja kasvohoidoissa käynti saavat riittää. Ehkä jonkun uuden harrastuksen voisi aloittaa, olen pitkään ollut kiinnostunut esimerkiksi ikebanasta eli siis japanilaisesta kukkien asettelusta. Mutta melkoista kituuttamistahan se tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumal auta! Ettekö te vieläkään opi, että huvimatkailun on nyt loputtava. Ei ole mitään järkeä roudata kaikenmaailman kulkutauteja ympäri maailmaa ja pistää koko maailman talous ihan paskaksi itsekkäiden ihmisten takia, jotka eivät kestä normaaleja vuodenaikojen vaihteluita. Muuttakaa sinne etelän lämpöön jos ette Suomea arvosta! Meillekin jää vähän enemmän puhdasta luontoa jäljelle jos itsekkäät lähtevät täältä pois.
Huutonaurua palsta-mamman kateuskohtaukselle :D
Ihan pelkästään tämän viestin ansiosta teen ylimääräisen pitkän viikonloppuloman Prahaan :D
Tänä kesänä tullaan pääsemään Eurooppaan, se on selvä. Itse taidan ensimmäistä kertaa lähteä autolla Eurooppaan lasten kesälomamatkalle. 4 viikkoa, reittinä Tallinnasta Kaunasiin ja siinä kaksi yötä. Kaunasista Krakovaan ja siinä kaksi yötä. Krakovasta Budapestiin pariksi yöksi. Budapestista Lido di Jesoloon pariksi viikoksi. Paluumatka koitetaan tulla Sveitsi, Liechtenstein, Saksa, Tanska, Ruotsi-reittiä. Jos ei onnistu niin Via Balticaa sitten takaisinkin.
Syyskuun alussa toivottavasti jo jenkit auki. Viikoksi NYC vaimon kanssa kun on vielä kesälämmöt ja mummi vahtimaan lapsia, tarvitsee päivittää vaatekaapin sisältö. Siihen perään syyskuun loppuun otetaan sitten se Praha. Joulukuussa Berliinin joulutorit, ai että kyllä matkailu virkistää. Ja kun on pinkka kunnossa niin mikä se on mennä, kerran täällä vaan eletään.
Palstamamma voi syödä käristemakkaraa vesisateessa kuusen alla Pälkäneellä ja huitoa toisella kädellä hyttysiä ja valehdella itselleen kuinka helvetin kivaa täällä Suomessa on lomailla :D
Tää on varmaan jo kymmenes viesti, jossa julistat ylimitoitettuja matkasuunnitelmiasi huomioimatta ollenkaan sitä, että rajoituksia tulee olemaan enemmän tai vähemmän maassa kuin maassa. Et kuulosta itsekään ihan järki-ihmiseltä. Miksi olet niin vihainen niille, jotka ottavat koronarajoitukset tosissaan? Korona ei katoa mihinkään, vaikka kuinka kiukuttelisit.
En ole muutenkaan lähdössä minnekän etelään joten siinä mielessä kestän. Mun ongelmani on sairas vaimo, hänellä on vakava keuhkosairaus jonka takia kook perhe joutuu olemaan kotona. Eniten se risoo 19 vuotiasta poikaamme. Vaimo voisi olla turvassa vanhempiensa luona maalla mutta hän ei suostu menemään. En tiedä voimmeko tavaa ketään kavereita koko kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumal auta! Ettekö te vieläkään opi, että huvimatkailun on nyt loputtava. Ei ole mitään järkeä roudata kaikenmaailman kulkutauteja ympäri maailmaa ja pistää koko maailman talous ihan paskaksi itsekkäiden ihmisten takia, jotka eivät kestä normaaleja vuodenaikojen vaihteluita. Muuttakaa sinne etelän lämpöön jos ette Suomea arvosta! Meillekin jää vähän enemmän puhdasta luontoa jäljelle jos itsekkäät lähtevät täältä pois.
Huutonaurua palsta-mamman kateuskohtaukselle :D
Ihan pelkästään tämän viestin ansiosta teen ylimääräisen pitkän viikonloppuloman Prahaan :D
Tänä kesänä tullaan pääsemään Eurooppaan, se on selvä. Itse taidan ensimmäistä kertaa lähteä autolla Eurooppaan lasten kesälomamatkalle. 4 viikkoa, reittinä Tallinnasta Kaunasiin ja siinä kaksi yötä. Kaunasista Krakovaan ja siinä kaksi yötä. Krakovasta Budapestiin pariksi yöksi. Budapestista Lido di Jesoloon pariksi viikoksi. Paluumatka koitetaan tulla Sveitsi, Liechtenstein, Saksa, Tanska, Ruotsi-reittiä. Jos ei onnistu niin Via Balticaa sitten takaisinkin.
Syyskuun alussa toivottavasti jo jenkit auki. Viikoksi NYC vaimon kanssa kun on vielä kesälämmöt ja mummi vahtimaan lapsia, tarvitsee päivittää vaatekaapin sisältö. Siihen perään syyskuun loppuun otetaan sitten se Praha. Joulukuussa Berliinin joulutorit, ai että kyllä matkailu virkistää. Ja kun on pinkka kunnossa niin mikä se on mennä, kerran täällä vaan eletään.
Palstamamma voi syödä käristemakkaraa vesisateessa kuusen alla Pälkäneellä ja huitoa toisella kädellä hyttysiä ja valehdella itselleen kuinka helvetin kivaa täällä Suomessa on lomailla :D
Tää on varmaan jo kymmenes viesti, jossa julistat ylimitoitettuja matkasuunnitelmiasi huomioimatta ollenkaan sitä, että rajoituksia tulee olemaan enemmän tai vähemmän maassa kuin maassa. Et kuulosta itsekään ihan järki-ihmiseltä. Miksi olet niin vihainen niille, jotka ottavat koronarajoitukset tosissaan? Korona ei katoa mihinkään, vaikka kuinka kiukuttelisit.
Tulkitset väärin viestini. Rajoituksia tulee olemaan, se on selvää. Yhtälailla on selvää etteivät rajoitukset estä nauttimasta lomamatkoista aivan samalla tavalla kuin ennenkin. Kun ei tarvitse kiireellä mennä niin voi rauhassa matkustaa. Ravintoloissa rajoitettu asiakasmäärä, fine voin odottaa että kapasiteetti antaa myöden. Rannoilla rajoituksia, fine en muutenkaan tykkää olla kylki kyljessä kenenkään kanssa. Nähtävyyksien kanssa sama juttu, voin varata ennakkoon liput ja mennä kun oma aika tulee.
Jokainen saa pelätä koronaa ihan oman tahtonsa mukaisesti. Minua ei flunssa pelota. Flunssa tulee ja menee, niin kuin joka vuosi se tulee ja menee. Hysteerikot eivät kuitenkaan päätä siitä miten minä elän ja matkustan. Minua ei kiinnosta panikoitko sinä. Sen kun panikoit. Miksi sinua suututtaa se etten minä loogisena ihmisenä panikoi kanssasi?
Minä matkustan koska voin. Minä en matkusta Suomessa koska voin valita missä matkustan. Suomessa käytän sitten rahaa ravintolassa syömisiin ja iltamenoihin kaupungissa. Lomalle en tänne jää edes pakotettuna. Mieluummin siirrän lomia kun pidän ne, jos maasta ei pääse pois.
Vierailija kirjoitti:
En ole muutenkaan lähdössä minnekän etelään joten siinä mielessä kestän. Mun ongelmani on sairas vaimo, hänellä on vakava keuhkosairaus jonka takia kook perhe joutuu olemaan kotona. Eniten se risoo 19 vuotiasta poikaamme. Vaimo voisi olla turvassa vanhempiensa luona maalla mutta hän ei suostu menemään. En tiedä voimmeko tavaa ketään kavereita koko kesänä.
Täh? Mistä lähtien 19v "lapsi" lomailee vanhempiensa kanssa. Tuon ikäisenä käydään kavereiden kanssa matkoilla. Oletteko lestadiolaisia?
Varmasti pääsee jo kesällä, jos haluaa mennä.