Miten jaksat henkisesti, jos et pääse aurinkolomalle ulkomaille tänä vuonna?
Vaikuttaa sille, että toinen aalto tulee syksyllä, joten lentoliikenne ei palaa normaaliksi tämän vuoden puolella.
Kommentit (62)
Viimeksi olen lentänyt ulkomaille vuonna 2014, joten ihan hyvin pärjään täällä kotimaassakin.
Olen käynyt ns. etelänmatkalla joka vuosi nyt jo vamaan kohta 20 vuotta. Tänä vuonna en aio lähteä. Toisaalta en usko, että sillä on mitään vaikutusta jaksamiseeni, koska töiden määrä on ollut nyt pari kuukautta niin vähäinen (ja todennäköisesti sellaisena jatkuu), että olen tavallaan koko ajan lomalla.
Hassu aloitus. Koska aivan varmasti pääsen.
En tiedä, en ole ollut aurinkolomalla kymmeneen vuoteen...
Ei vaikuta sitä eikä tätä, koska en aurinkolomilla käy muutenkaan. Harrastan ihan muunlaisia lomia.
Voi jeesus jo tommosia ihmisiä on oikeasti olemassa.
Suomessa riittää kesällä aurinkoa ja ihanaa vehreyttä, mikä voi olla kauniimpaa! Joku hikinen kuivan ruskea turistihelvettikö? Huhhei, jo on ihmisellä surkea maku siinä tapauksessa.
Aurinkolomalla ollut viimeksi 30v sitten lapsena.
Hyvin. Mä en ole ikinä ollut aurinkolomalla. Ainoa ulkomaanmatka on ollut vuonna 2002.
Oikein hyvin! Käytiin viime syksynä ensimmäistä kertaa ulkomailla (Kreeta), ja voin sanoa että olin reissun jälkeen väsyneempi kuin sinne mennessä 😅 Voi toki johtua kokemattomuudesta tuo reissaamisen rankkuus, mutta mieluummin pysyn Suomessa ja nautin vapaistani täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa. Mun äiti juoksuttaa mua palvelemassa itsdään, mikäli se on mahdollista. Lomalla tietysti voi juoksuttaa vielä enemmän.
Eli mun pitää olla matkojen päässä ettei äiti tavoita ja että pääsen irti töissä.
Inhoan mökkeilyä ja lomailu 5 henkisenä perheenä Suomen hotelleisss on aivan liian kallista. Plus että eipä täällä ole esim antiikin nähtävyyksiä
Aikuinen ihminen tuhoaa planeettaa mielummin kuin sanoo äidilleen ”Ei”?
Kun vanhempasi on yksin ja hyvin sairas ja riippuvainen sinusta sekä syyllistää, on miltei mahdotonta sanoa ei. Äitini on 80-vuotias. Mun oma verenpaine on tilateen vuoksi jo luvuissa 179/122. Ja vaikka sanot ei, se huono omatunto ei katoa mihinkään. Kauniista puheista huolimatta esim kaupungllta ei heru apua.
Planeetan tuhosminen on varsin subjektiivists. Ethän sinä vain sisusta kotiasi. Onhan ksikki kodinkoneet ja puhelin vähintään 20 vuotta vanhoja. Sinulla ei ole autoa eikä mökkiä. Ostat kaikki vaatteesi kirpputorilta, sinulla ei ole lapsia, olet kasvissyöjä.
Olen itse laskenut hiilijalanjälkeni, ja se on vuosittaisesta ulkomaanmatkasta huolimatta pienempi kun mökin omistavan ihmisen.
Ei palstalaiset käy aurinkolomiöla vaan viettävät lomansa perunakellarissa.
En ole ikinä ymmärtänyt aurinkoloma, joten en osaa niitä kaivata. Voin hyvin Suomessa, ihanassa kauniissa kotimaassa. Taidan olla onnekas, kun tämä riittää minulle.
Miten ihmiset on nykyään niin herkästi hajoavia,psyykkisesti?Miksi ei mitään pienintäkään vastoinkäymistä kestetä ilman jotakin etelän lomaa? Vastoinkäymisilläkin on tarkoitus,tarkoitus opettaa ja vahvistaa,kasvaa ihmisenä siihen oikeaan suuntaan...Lomalle voi lähteä pakoon itseään,rentoutumaan,kunnes jälleen ahdistus tai loppuunpalaminen tuntuu kehossa ja jälleen on aika lähteä etelän lämpöön...Loputon kehä jos ei tajua mistä on perimmillään kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ei jumal auta! Ettekö te vieläkään opi, että huvimatkailun on nyt loputtava. Ei ole mitään järkeä roudata kaikenmaailman kulkutauteja ympäri maailmaa ja pistää koko maailman talous ihan paskaksi itsekkäiden ihmisten takia, jotka eivät kestä normaaleja vuodenaikojen vaihteluita. Muuttakaa sinne etelän lämpöön jos ette Suomea arvosta! Meillekin jää vähän enemmän puhdasta luontoa jäljelle jos itsekkäät lähtevät täältä pois.
Huutonaurua palsta-mamman kateuskohtaukselle :D
Ihan pelkästään tämän viestin ansiosta teen ylimääräisen pitkän viikonloppuloman Prahaan :D
Tänä kesänä tullaan pääsemään Eurooppaan, se on selvä. Itse taidan ensimmäistä kertaa lähteä autolla Eurooppaan lasten kesälomamatkalle. 4 viikkoa, reittinä Tallinnasta Kaunasiin ja siinä kaksi yötä. Kaunasista Krakovaan ja siinä kaksi yötä. Krakovasta Budapestiin pariksi yöksi. Budapestista Lido di Jesoloon pariksi viikoksi. Paluumatka koitetaan tulla Sveitsi, Liechtenstein, Saksa, Tanska, Ruotsi-reittiä. Jos ei onnistu niin Via Balticaa sitten takaisinkin.
Syyskuun alussa toivottavasti jo jenkit auki. Viikoksi NYC vaimon kanssa kun on vielä kesälämmöt ja mummi vahtimaan lapsia, tarvitsee päivittää vaatekaapin sisältö. Siihen perään syyskuun loppuun otetaan sitten se Praha. Joulukuussa Berliinin joulutorit, ai että kyllä matkailu virkistää. Ja kun on pinkka kunnossa niin mikä se on mennä, kerran täällä vaan eletään.
Palstamamma voi syödä käristemakkaraa vesisateessa kuusen alla Pälkäneellä ja huitoa toisella kädellä hyttysiä ja valehdella itselleen kuinka helvetin kivaa täällä Suomessa on lomailla :D
Asioista tietävä kirjoitti:
Ei palstalaiset käy aurinkolomiöla vaan viettävät lomansa perunakellarissa.
Ei, kun palstalaiset tekevät vain matkoja kiinnostaviin kohteisiin omatoimisisesti. SInne mihin turismi ei ole vielä löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumal auta! Ettekö te vieläkään opi, että huvimatkailun on nyt loputtava. Ei ole mitään järkeä roudata kaikenmaailman kulkutauteja ympäri maailmaa ja pistää koko maailman talous ihan paskaksi itsekkäiden ihmisten takia, jotka eivät kestä normaaleja vuodenaikojen vaihteluita. Muuttakaa sinne etelän lämpöön jos ette Suomea arvosta! Meillekin jää vähän enemmän puhdasta luontoa jäljelle jos itsekkäät lähtevät täältä pois.
Ei kukaan käynyt Wuhanissa huvimatkalla. Työmatkalla siellä käytiin.
Italiassa ja espanjassakin käytiin vain työmatkoilla???
Tämä ei alkanut Italiasta eikä Espanjasta. Niin kauan kuin työmatkojakin tehdään, on aivan sama tehdä myös lomamatkoja.
Niin ilmastonmuutoksen kuin tautienkin takia pitää turha matkustaminen unohtaa. Lomamatkailu on turhaa, työmatkoja on joskus pakko tehdä, niitäkin on syytä karsia.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, mutta vain jos koskee kiinalaisia. Iman heitä kaikki olisi maailmassa ihan hyvin. Suomalaiset turistit eivät ole ikinä pandemiaa aloittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö aurinkoloma jo hiukan mennyttä aikaa kun haetaan nykyään jo aktiviteetteja?
Varmaan niille, joiden tärkein motiivi lomailuun on se että näyttää hienolta. Itse haluan vain rentoutua ja aivan sama onko kohde nyt tarpeeksi erikoinen ja muodikas.
Riippuu ihan työ-, harrastus- ja stressitilanteesta. Palauttavaa makoilua jollekin lomalle, aktiviteettia jollekin toiselle. Mun arki ei ole vuodesta toiseen täsmälleen samanlaista, joten lomakaan ei voi olla aina samanlainen vaan elämäntilanteen mukaan. Ei tulisi mieleenkään bookata surffilomaa psyykkisesti kuluttaneen ajanjakson perään.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus jo tommosia ihmisiä on oikeasti olemassa.
Suomessa riittää kesällä aurinkoa ja ihanaa vehreyttä, mikä voi olla kauniimpaa! Joku hikinen kuivan ruskea turistihelvettikö? Huhhei, jo on ihmisellä surkea maku siinä tapauksessa.
Huomaa kyllä hyvin, ettet ole pahemmin reissannut.
En ole ollut ulkomailla ikinä. Enköhän selviä.