Söisitkö eineskeiton, jonka pe-päiväys on ollut 16. kuluvaa kuuta?
Kommentit (20)
Taitaapi vaan olla noissa vkp - eli VIIMEINEN KÄYTTÖPÄIVÄ, joten en söisi.
Söisin. Ja olen syönytkin. Nenä ja silmät kertoo onko se kunnossa.
Söisin. Se on "parasta ennen", ei "viimeinen käyttöpäivä". Vatsa ei sano siitä tänään sen enempää kuin olisi sanonut ennen 16. päivää.
Einekset on tuulipuvuille. Syö keitto ja sitten nopsaan sorvin ääreen.
Ihan helposti söisin. Ei haittaa päiväys.
Vierailija kirjoitti:
Taitaapi vaan olla noissa vkp - eli VIIMEINEN KÄYTTÖPÄIVÄ, joten en söisi.
Lähinnä lihavalmisteissa on viimeinen käyttöpäivä. Muissa parasta ennen.
Söisin. Ei ne niitä päivä määriä niin tarkasti laita, että heti ripuli lentää. Turvarajaa on jopa viikkoja.
Joko on ap:lla vatsa pipiliininä....?
Kala ja liha, varsinkin jauheliha, ovat arkoja tuotteita pilaantumiselle.
Yleensä nuo päiväykset ovat siksi, ettei kuluttajat pääse syyttämään valmistajaa pilaantuneista tuotteista.
Onhan kananmunissakin joku päiväys, mutta ovat ihan syömäkelpoisia vielä kuukausia parasta ennen-päiväyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nuo päiväykset ovat siksi, ettei kuluttajat pääse syyttämään valmistajaa pilaantuneista tuotteista.
Onhan kananmunissakin joku päiväys, mutta ovat ihan syömäkelpoisia vielä kuukausia parasta ennen-päiväyksen jälkeen.
Parasta Ennen ja vimenen käyttöpäivä on todellakin enemmänkin valmistajan suojaksi, ku kuluttajan turvaksi.
Katso, haista ja maista. Sillähän se selviää voiko syödä. Emmä ainakaa heitä leipää roskii jos päiväys on ollu eilen, eikä siinä näy mitään vikaa. Hajuki ihan normaali, eikä maussakaa vikaa. Pitäskö se heivaa tonne roskikseen, koska kalenteri käskee?
Kananmunia oon uskaltanut joku 2kk päiväyksen jälkeen keitellä ja vielä sen jälkee käyttäny johku mskaroonilootaan, kun yks keralla hajottaa lasissa
Avaamaton maitopurkki kylmässä n. 2vko päiväyksestä ja ihan kelpo tavaraa, ku ei ees kahvissa kökköönny
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kananmunissakin joku päiväys, mutta ovat ihan syömäkelpoisia vielä kuukausia parasta ennen-päiväyksen jälkeen.Parasta Ennen ja vimenen käyttöpäivä on todellakin enemmänkin valmistajan suojaksi, ku kuluttajan turvaksi.
Katso, haista ja maista. Sillähän se selviää voiko syödä. Emmä ainakaa heitä leipää roskii jos päiväys on ollu eilen, eikä siinä näy mitään vikaa. Hajuki ihan normaali, eikä maussakaa vikaa. Pitäskö se heivaa tonne roskikseen, koska kalenteri käskee?
Kananmunia oon uskaltanut joku 2kk päiväyksen jälkeen keitellä ja vielä sen jälkee käyttäny johku mskaroonilootaan, kun yks keralla hajottaa lasissa
Avaamaton maitopurkki kylmässä n. 2vko päiväyksestä ja ihan kelpo tavaraa, ku ei ees kahvissa kökköönny
Juuri noin👍
Olen kaupassa töissä ja huomannut, että nuorempi sukupolvi yleensä on turhankin tarkka päiväyksistä. Luulevat, jos esim. keksipaketissa on parasta ennen-pv 1.5, se on 2.5 syömäkelvoton.
Oppivat kyllä kunhan ikää karttuu:)
No tietenkin söisin, muutama päivä sinne tänne ei tee mitään. Haistamalla, maistamalla ja ulkonäöstä näkee paljon, ei siihen ruokaan laiteta mitään itsetuhokytkintä, joka aiheuttaa ruoan pilaantumisen sillä hetkellä kun vuorokausi vaihtuu.
En söisi eineskeittoa, oli päiväys mikä tahansa.
En, olen mielisairas teini. Siinä on atomii!
Söisin, noissa valmiissa on parastaennen päiväys yleensä todella hyvissä ajoin.