Kun pyöräilijä ylittää suoraan menevän autotien, pyöräilijä väistää AINA!
Ketuttaa ajaa pyörällä, kun puolet ei noudata tai osaa liikennesääntöjä. Oli siinä suojatiessä pyörätienjatke tai ei, niin pyöräilijä väistä AINA, jos auto ajaa suoraan. Aina aina aina!! Kulosaaressa ainakin joku menettää kohta henkensä. Ärsyttää, kun hitaasti polkevat tädit ajaa aina risteysalueella ohi siksi, kun ne ajaa itsarityylillä täysillä autotielle.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sähköpyörä kulkee 65km/h. Eihän se nyt tähän aiheeseen suoraan liity, mutta halusin sanoa.
Kai tiesit, että sun sähköpyörä on laiton kampe?
Fillarilla ei ole nopeusrajoitusta. Eikä monella muullakaan kulkuvälineellä uuden lain tultua voimaan, esim. pakettiautot tai bussit.
Sähköpyörän moottori saa avustaa vain 25 km/h nopeuteen asti, sen jälkeen pitää vetää ruismoottirilla. Eli ihan sama onko sähköpyörä vai tavallinen, 65 km/h vaatii laillisesti aika paljon jerkkua reisilihaksiin. Ja pyörätien nopeusrajoitus on sama kuin viereisen ajoradan. Eli joo, maantiellä saat vetää vaikka kahdeksaakymppiä lihasvoimalla jos kykenet.
niin, moottorilla se ei saa kulkea kuin ilmeisesti tuon 25 tai jossain maissa enemmänkin mutta muuten fillarilla ei poljettaessa ole erityisempää nopeusrajoitusta. Teillä tietty on rajoitukset eli ei pihakadulla, 10kmh rajoitusalueella saa fillarilla painella kahtakymppiä.
Mun sähköfillari menee vaan reilua viittäkymppiä alamäessä.
Enempään ei uskallus ja kunto polkee riitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun sähköpyörä kulkee 65km/h. Eihän se nyt tähän aiheeseen suoraan liity, mutta halusin sanoa.
Mikähän sähköpyörä tuolla vauhdilla voi kulkea? Ei mikään. Alamäessä ne on tavallista pyörää paljon hitaampia. Ylämäessä leveämpiä, mutta ei vauhdikkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tiesit, että sun sähköpyörä on laiton kampe?
Fillarilla ei ole nopeusrajoitusta. Eikä monella muullakaan kulkuvälineellä uuden lain tultua voimaan, esim. pakettiautot tai bussit.
Sähköpyörän moottori saa avustaa vain 25 km/h nopeuteen asti, sen jälkeen pitää vetää ruismoottirilla. Eli ihan sama onko sähköpyörä vai tavallinen, 65 km/h vaatii laillisesti aika paljon jerkkua reisilihaksiin. Ja pyörätien nopeusrajoitus on sama kuin viereisen ajoradan. Eli joo, maantiellä saat vetää vaikka kahdeksaakymppiä lihasvoimalla jos kykenet.
niin, moottorilla se ei saa kulkea kuin ilmeisesti tuon 25 tai jossain maissa enemmänkin mutta muuten fillarilla ei poljettaessa ole erityisempää nopeusrajoitusta. Teillä tietty on rajoitukset eli ei pihakadulla, 10kmh rajoitusalueella saa fillarilla painella kahtakymppiä.
Mun sähköfillari menee vaan reilua viittäkymppiä alamäessä.
Enempään ei uskallus ja kunto polkee riitä.
Miten muka voi mennä? Sähköpyörä hidastaa alamäessa ja on hitaampi kuin tavallinen pyörä.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijöiden Popitäisi väistää autoa aina ja joka tilanteessa muutenkin. Sen verran villiksi on mennyt tuo pyöräilijöiden kouhkaaminen muun liikenteen seassa, jotta uudet säännöt olis ihan paikallaan.
Uusien sääntöjen myötä pyöräilijät menivät sekaisin. Ne säännöt uutisoitiin lehdissä niin, että itsekkin luulin aluksi ihan muuta kuin mitä ne oikeasti oli. Vasta kun perehdyin uusiin säädöksiin muualla kuin mitä lehdistö luki, pystyin sisäistämään ne.
Minusta pyöräilemisestä taajamassa saisi tulla luvan varaista. Kun liikenteessä liikkuu, liikennesäännöt pitäisi osata! Aina löytyy törttöilijlitä, mutta kyllä nämä ainakin vähenisi jos olisi pakollinen koe jolla testattaisiin se, että liikennesäännöt on hallussa.
Ihan silkkaa tyhmyyttä muutenkin pyöräilijältä luottaa siihen, että kyllä se auto väistää. Kakkoseksi jäät jos väärässä olet.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö autoilijat, että uuteen tieliikennelakiin tulee velvoite ennakoida muiden töppäilyjä. Eli kesäkuusta lähtien ei voi enää vedota siihen, että "minä tiesin olevani oikeassa enkä siksi väistänyt" jos pyöräilijä tulee kylkeen tilanteessa, jossa autoilija on etuajo-oikeutettu. Syyllisyys jää edelleen syylliselle, mutta myös väistämättä jättänyt syytön voi joutua osaltaan vastuuseen.
Päällehän ei saa ajaa liikenteessä ja mikäli pyöräilijä "tulee kylkeen", niin silloin on ollut pyöräilijällä liian suuri tilannenopeus ja yritänyt ajaa liikennesääntöjä uhmaten jopa ehkä auton edestä. Miten tuotakin voisi autolla ajava ennakoida.
Mä väistän aina. Mutta kun se auto pysähtyy odottamaan, niin pakko mennä 🤦♀️