Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun pyöräilijä ylittää suoraan menevän autotien, pyöräilijä väistää AINA!

Vierailija
18.05.2020 |

Ketuttaa ajaa pyörällä, kun puolet ei noudata tai osaa liikennesääntöjä. Oli siinä suojatiessä pyörätienjatke tai ei, niin pyöräilijä väistä AINA, jos auto ajaa suoraan. Aina aina aina!! Kulosaaressa ainakin joku menettää kohta henkensä. Ärsyttää, kun hitaasti polkevat tädit ajaa aina risteysalueella ohi siksi, kun ne ajaa itsarityylillä täysillä autotielle.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näi on!

Vierailija
2/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks niitä pyöräilijöiden liikennemerkkejä on kuitenkin tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää tiedä, voi kai siinä joskus olla kolmio autoille.

Vierailija
4/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks niitä pyöräilijöiden liikennemerkkejä on kuitenkin tulossa.

Niitä tulee vain korkeintaan korotettujen suojateiden yhteyteen.

Vierailija
5/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väistä aina. Jos autolle on kolmio, auto väistää.

Vierailija
6/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta niissä paikoissa ei ole mistä nämä tädit vetelee.

Vierailija
7/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin auton ratissa olen aina valppaana risteyksissä. Kevyen liikenteen käyttäjät harvoin tuntevat liikennesääntöjä tai piittaavat niistä. Mieluummin annan hoppuilevan pyöräilijän mennä kuin ajan päälle.

Vierailija
8/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan ainakin päin pyörällä. Ei haittaa jos "vähän" sattuu. Tykkään elää veitsen terällä.

Vierailija
9/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläpäin pyöräilijät ainakaan väistä ikinä, suoraan vaan tullaan kolmion takaa auton eteen. Sitten tullaan toisinaan risteykseen autokaistaa pitkin ja siitä singahdetaan kätevästi kävelytielle. ***keleen pääkallokiitäjät luulevat omistavansa autokaistat ja jalankulkutiet.

Vierailija
10/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis myös silloin, kun autotien ylitys tapahtuu kevyen liikenteen siltaa pitkin?

Vierailija
11/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläpäin pyöräilijät ainakaan väistä ikinä, suoraan vaan tullaan kolmion takaa auton eteen. Sitten tullaan toisinaan risteykseen autokaistaa pitkin ja siitä singahdetaan kätevästi kävelytielle. ***keleen pääkallokiitäjät luulevat omistavansa autokaistat ja jalankulkutiet.

Johtuu siitä että moni ajaa fillarilla koska ei ole varaa ajokorttiin, eli ei tunne liikennesääntöjä tai omaa käsitystä miten hyvin autosta näkyy ja missä ajassa se pysähtyy, jne.

Vierailija
12/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä että moni ajaa fillarilla koska ei ole varaa ajokorttiin, eli ei tunne liikennesääntöjä tai omaa käsitystä miten hyvin autosta näkyy ja missä ajassa se pysähtyy, jne.

Kyllä meillä ainakin oli peruskoulussa liikennevalistusta melkein joka vuosikin jossa kerrottiin liikennesääntöjä ja silti suurin osa noista on samaa ikäluokkaa kanssani. Kumma kyllä vanhukset osaavat ajaa paremmin vaikka epäilen ettei heillä liikennevalistusta koulussa ollutkaan.

Vierailija
13/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ap on oikeassa , mutta ainakin porissa tosi harvoin ei ole risteyksissä kolmiota autolle, joka muuttaa pyöräilijän etuajo-oikeutetuksi

Vierailija
14/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto hiljentää se tarkoittaa että minä voin mennä. Viuh!

Vierailija
15/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti makkarankuoreen pukeutuneena ja sitten huutaa naama punaisena kun joku toinen ei noudatakaan sinun omia sääntöjäsi jotka ovat liikennesääntöjen vastaisia.

Vierailija
16/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijä väistää minua AINA. Minulla on enemmän panssaria.Tai siis jos haluaa elää. Yleensä ne haluavat.

Ai niin, vihaan pyöräilijöitä. Varsinkin jos on tiukat trikoot ja peiliaurinkolasit.

Vierailija
17/47 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti makkarankuoreen pukeutuneena ja sitten huutaa naama punaisena kun joku toinen ei noudatakaan sinun omia sääntöjäsi jotka ovat liikennesääntöjen vastaisia.

Haluan vain liikenteen sujuvan. Jos autoilija hiljentää turhaan, minä hiljennän, molemmat matelevat ja kumpikin menettää aikaa. Jos autoilija vain ajaisi niin molemmat päästäisiin nopeammin. Jos autoilija hiljentää ja minä menen suoraan se on toisiksi paras ratkaisu.

Vierailija
18/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta niissä paikoissa ei ole mistä nämä tädit vetelee.

Useinmiten noissa paikoissa on autoille kolmio. Pyörätiet kulkee yleensä pääväylien suuntaisesti ja sivusta tulevilla on silloin kolmiot.

Toinen asia on se että riippuu auton tulosuunnasta myös. Jos auto tulee pyörätien suuntaista katua ja kääntyy pyöräilijän reitin yli, niin myös silloin tämä autoilija väistää.

Eli vaikka periaate on se että pyöräilijä väistää aina katua ylittäessään, niin noiden kahden edellä mainitun syyn vuoksi, se on kuitenkin autoilija joka joutuu useinmiten väistämään pyöräilijää.

Vierailija
19/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö autoilijat, että uuteen tieliikennelakiin tulee velvoite ennakoida muiden töppäilyjä. Eli kesäkuusta lähtien ei voi enää vedota siihen, että "minä tiesin olevani oikeassa enkä siksi väistänyt" jos pyöräilijä tulee kylkeen tilanteessa, jossa autoilija on etuajo-oikeutettu. Syyllisyys jää edelleen syylliselle, mutta myös väistämättä jättänyt syytön voi joutua osaltaan vastuuseen.

Vierailija
20/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sähköpyörä kulkee 65km/h. Eihän se nyt tähän aiheeseen suoraan liity, mutta halusin sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi