Otin triptylin, joka on kirjoitettu pitkäaikaisen kivun hoitoon, enkä päässyt ylös sängystä koko päivänä!
Kommentit (33)
Tuo on lääkkeen valitettava sivuvaikutus ja siksi kannattaakin lääke ottaa vain siihen kipuun.
Triptyylistä ei tule lääkepöllyä, hädin tuskin edes väsyttää. Toimii lievänä unilääkkeenä muttei juuri muuten.
Vierailija kirjoitti:
Triptyylistä ei tule lääkepöllyä, hädin tuskin edes väsyttää. Toimii lievänä unilääkkeenä muttei juuri muuten.
Ehkä sinä oletkin joku vanha happo niin ei kai.
Klo 22 on liian myöhään, jos pitää aamulla heräillä esim. 7 maaissa. Ja 25 mg aloitusannostus on iso. Kuka sulle tuollaisen kirjoitti ja ohjeisti? 10 mg tabletilla kannattaisi aloittaa ja ottaa lääke riittävän aikaisin illalla, että vaikutus on kohdillaan unille mennessä.
Mä sain unettomuuteen ja on toiminut hyvin. Ongelmani on, että jos herään, niin jään valvomaan. Triptylin kanssa edelleen herään, mutta nukahdan uudestaan.
Otan epäsäännöllisesti, 1-5 krt /vko 10 mg viimeistään yhdeksään mennessä. Se alkaa väsyttämään tunnin päästäm ja Vaikutus kestää 12 tuntia. Ohjeissa on, että voin tuplata annoksen, kokeilin kerran,,mutta ei siitä ollut mitään hyötyä.
Tää on kyllä jännä, miten eri tavalla ihmiset reagoivat lääkkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää lääke. Sain unettomuuteen, aloin miettiä kuolemaa jatkuvasti kun aloitin lääkkeen. En käyttänyt enää.
Mullekin tuli todella outoja ja pelottavia ajatuksia. Jotenkin en tuntenut enää itseäni. Karseaa.
Söin noin pari kuukautta unettomuuteen. Sain kyllä nukuttua mutta mulle puhkesi aivan järkyttävä ahdistuneisuus, jonka kanssa painiskelin pari seuraavaa vuotta. Tuntui kuin koko kroppa olisi kuhissut, oli vaikea olla paikallaan ja sosiaaliset tilanteet ahdistivat niin, että olin vähän väliä paniikkikohtauksen partaalla. Ei ikinä enää Triptalia mulle.
Lähetä suomen lahjana Trumpille. Sehän popsii tarpeettomia pillereitä namuina.
Minulla on 10 mg tabletit unettomuuten. Elämäni teki täyskäännöksen kun aloin syömään niita enkä ole koskaan nukkunut noin hyvin!
Minulla auttaa nukahtamiseen mutta ei kipuun.
Olen testannut triptyliä unettomuuteen. Aivan järkyttävä lääke! Olin aivan sekaisin ja täysin toimintakyvytön, lisäksi tuli todella pahoja sydämen rytmihäiriöitä. Ikinä en enää koske siihen lääkkeeseen. Ehkä se jollekin sopii, mutta minulle ihan myrkkyä.
Se on masennuslääke. Mitä oikein kuvittelit? Oletit että heräät pirteänä ja uhkut elämänvoimaa, jaksat mitä tahansa? Et kai sä oikeasti kuvitellut masennuslääkkeen poistavan kipusi 😂
Yritin niillä myrkyillä itsaria vuosia sitten. 100kpl purkki 50mg (vaaleenpunaset) kyllä oli tripit.. vatsahuuhtelu ei ollu kovin mukavaa