Facebookin kommenttijärjestys - mitä ihmettä?
Suurin osa ulkomaalaisista FB-ryhmistäni on yhtäkkiä muuttanut luonnettaan (suomalaiset näkyvät toimivan entisellään, loogisesti, ainakin kännykässä). Sen sijaan, että aloitukseen annetut kommentit eli keskustelut näytettäisiin luontevasti vanhimmasta uusimpaan, vaihtoehtoina ovat seuraavat:
Osuvimmat: näytä ensimmäisenä kaverien kommentit ja mielenkiintoisimmat kommentit.
Uusimmat: Näytä kaikki kommentit uusimmasta vanhimpaan.
Kaikki kommentit: Näytä kaikki kommentit, myös mahdolliset roskapostit. Osuvimmat kommentit näytetään ensimmäisenä.
Kuka oikeasti seuraa keskustelua takaperin? "Osuvimmat" eli aivan sattumanvaraiset kommentit hämmentävät keskustelua vielä enemmän. Ja kysymys: mistä nämä järjettömät asetukset voi muuttaa?
Kommentit (4)
Oon miettiny ihan samaa.
Mutta mulla on myös se ongelma että päivityksen mukana hävisi se näytä käännös -painike. Nyt täytyy käydä aina googlessa tekemässä käännökset. Miten sen painikkeen saa takaisin? Olen yrittänyt vaihtaa niitä julkaisujen käännökset -asetuksia, tuloksetta.
Vierailija kirjoitti:
Tosi raivostuttava uudistus. Ei järjen hiventä.
Olen kysynyt kolmessa pohjoisamerikkalaisessa ryhmässä, eikö tämä uusi systeemi häiritse ketään muuta, mutta vain yksi ihminen kommentoi, hänkin näin: "Huh? You mean you don't like Facebook or what?" Kukaan ei näy ymmärtävän kysymystäni. En tajua.
FB saa jäädä, jos tämä leviää suomalaisiin ryhmiin. Toivottavasti ylläpitäjät voivat valita, miten kommentit näkyvät.
Ap
Joissakin suomalaisissakin ryhmissä on tämä uusi järjestys. Harmi.
Tosi raivostuttava uudistus. Ei järjen hiventä.