Onko VR:llä luvallista ostaa esim. lippu välille Helsinki-Oulu mutta tulla kyytiin vasta esim. Tampereella?
Tuo hinnoittelu on VR:llä nykyään niin outoa että saattaa saada paljon halvemman lipun jollekin pidemmälle matkalle....
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Mistäs ne sitä vois tietää.
Ajattelin että jos ne rekisteröi jokaisen tarkistuksen ja jos ei ole aiempaa tarkistusta, niin tulisi ongelmia...
Milloinkahan ilmoittavat junavuorot 15.6. eteenpäin... Tällä hetkellä ei voi ostaa ollenkaan junapaikkaa tiettyyn vuoroon 15.6. eteenpäin.
No mä tein kerran noin, kun sain kyydin lähemmäksi. Valehtelin myöhästyneeni junasta ja että kaveri toi lähemmäksi, kun kyseltiin "Tampereelta tulleiden" lippuja.
No todellakin luulisi olevan. Mitä se kellekään kuuluu jos mielikuvitusystävälle ostaa yhden pätkän ja itse hyppää seuraksi toiselta asemalta.
Vierailija kirjoitti:
No mä tein kerran noin, kun sain kyydin lähemmäksi. Valehtelin myöhästyneeni junasta ja että kaveri toi lähemmäksi, kun kyseltiin "Tampereelta tulleiden" lippuja.
Ihan turha valehdella, kun on ihan sallittua tehdä noin, vaikka kertoisi, mitä tekee.
Lukekaa tuo ylle linkkaamani juttu. Siinä käsitellään tapausta, missä Pori-Helsinki on myyty halvemmalla kuin saman matkan Tampere-Helsinki osuus. Ja kerrotaan, että on sallittua ostaa ensimmäinen matka, mutta kulkea jälkimmäinen.
Mä oon useasti tehnyt tuota. Johtuu siitä, että työpaikalla ostetaan aina ryhmälippu ja mulle sopii paremmin matkan varrella oleva asema. Usein ei edes tarkasteta mun lippua vaan tulee joku toteamus, nyt tuli viimeinenkin paikalle tms. Eli lippu on luettu samalla kuin muiden.
On sallittua, mutta ainakin ennen makuuvaunupaikan saattoi menettää, jos ei noussut kyytiin lipun mukaisella asemalla. Konduktööri saattoi myydä käyttämättömät makuupaikat uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan ilmoittavat junavuorot 15.6. eteenpäin... Tällä hetkellä ei voi ostaa ollenkaan junapaikkaa tiettyyn vuoroon 15.6. eteenpäin.
Kysyin asiaa eilen VR:lta, eivät osanneet sanoa muuta kuin että nyt toukokuun aikana.
Sallittua mutta saattaa konnari silti kysäistä miksei sun lippua ole katsottu aiemmin.
On sallittua, mutta tosiaan makuupaikoissa ei kannata. Muuten ei väliä.
T. VR:llä paljon matkustava
Hjuumoria? Saat varmasti ostaa rajattomasti lippuja vaikka et ikinä mihinkään matkusta. VR tykkää ja kiittää.
No ei konnaria voisi vähempää kiinnostaa mistä oot tullut kyyttiin jos lippu vaan on samaan junaan kuin missä matkustat.
On sallittua.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001847716.html