Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöhään alkaneet kuukautiset? Milloin alko?

Vierailija
18.05.2020 |

Itselläni alkoi 14vuotiaana eli juuri ennen kasiluokkaa kuukautiset. Olin todella hoikka ja painoin tuolloin juuri ja juuri sen 40kg mikä käsittääkseni on ainakin joskus sanottu olevan jonkinlainen "vaatimuspaino" kuukautisten alkamiselle. En tiedä onko tuolle olemassa taustalla jotain faktaa oikeasti, mutta niin on aina puhuttu.

Oma tyttäreni täyttää nyt 15vuotta. On myös tosi hoikka ja urheilullinen. Painaa niukasti sen 40kg. Syö hyvin ja monipuolisesti. Rinnat alkoivat kasvaa nyt kasiluokan aikana, mutta vielä viime kesänä oli ihan lattarintainen, vaikka kaveripiirissä näytti ne pienetkin tytöt saaneen aikoja sitten jo aika uhkeatkin rinnat.

Tyttö ei tälläisiä surkuttele siis itse eli mitään itsetunto-ongelmaa ei ole. Lähinnä vain ajattelin, että kuinka vanhaksi ne menkat oikeesti voi siirtyä. Itse olin omassa nuoruudessani kaveripiiristä viimeinen, jolla ne alko.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi menkat kanssa 14-vuotiaana ja pituuskasvu loppui vasta 17-vuotiaana, ei ollut kovinkaan isoa kasvupyrähdystä kerralla (olen 170 cm). Kai se 16 vuotta on joku raja, että silloin aletaan tutkia, jos ei ole kuukautisia. Mutta minusta parempi hieman jälkijunassa kuin liian aikaisin esim. 10-vuotiaana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi