Hiki pilaa kaikki paidat ja takit käyttökelvottomiksi.
Mikä on?! Välillä kainalot eivät haise yhtään miltään ja saattavat olla raikkaita iltaan asti. Joskus heti muutama tunti peseytymisen ja dödön laittamisen jälkeen ne hikoilee niin että hiki haisee oikein pistävältä sipulilta, oikein sellainen myrkky!
Takkien kainalot ULKOPUOLELTA haisevat kuvottavilta, mitkään pesut, myrkyt tai soodat poistavat sitä hajua. Harmittaa ihan suunnattomasti!
En tiedä enää mitä kokeilla! Haisen niin pahalta! Joko minä tai puhtaat vaatteet.
Kommentit (33)
Kannattaa urheilla ja syödä terveellisesti. Mistä johtuu muuten hyvin pistävä mädän piimän haju joillakin nuorilla naisilla? Ei ole mikään vauvan haju. Siis tuo haju on jotain niin kauheaa. Pahempi kuin pultsarin haju.
He apoteekista Absolut Torria. Sitten pidät vaatteesi 24h voimakkaassa etikkavedessä ja pest 60 asteessa sen jälkeen. Mikäli vieläkin hajua, heitä pois. Kilpirauhanen, hormonit yms saattaa aiheuttaa noita hajupiikkejä. Muistan ajan, kun kainaloni haisivat märkinä kissanpissalta koko ajan.
Keinokuituituisiin jää minullakin herkästi hikitahrat. Vaikka olisi kylmä ja tulisin suihkunraikkaana pakkaseen... :)
Itse ostan nykyään paitoja, jotka ovat 95 - 100%puuvillaa. Ei tule samaa ongelmaa. Ja jos joudun ostamaan keinokuituituisia paitoja, en käytä niitä kuumalla säällä ja pidän niitä vain vähän aikaa ja väljyys on tosiaan hyvä muistaa.
Käytetäänköhän noissa Keinokuituituisissa vaatteissa jotain myrkkyjä, jotka aktivoivat hikoilua, sillä puuvilla ei aiheuta samaa reaktiota?
Vierailija kirjoitti:
Eli alumiinia kainaloon, missä imusolmukkeita (Absolut Torr)? Radikaalia.
Hienhajua voi neutraloida eri keinoin, mutta täysstoppi eli hikoilun ESTO onkin jo toisenluokan toimenpide ja ajan kanssa tuottaa enemmän ongelmia kuin ratkaisee.
Ehkä jatkaisin etsintöjä ja kokeiluja, terveys edellä.
Onko natriumkloridin sinun mielestäsi jonkinsortin myrkky, kun koostuu veden kanssa räjähtävästä natriumista ja myrkyllisestä kloorikaasusta?
AlumiiniSUOLA on täysin eri tavaraa kuin alumiiniMETALLI.
Vierailija kirjoitti:
Keinokuituituisiin jää minullakin herkästi hikitahrat. Vaikka olisi kylmä ja tulisin suihkunraikkaana pakkaseen... :)
Itse ostan nykyään paitoja, jotka ovat 95 - 100%puuvillaa. Ei tule samaa ongelmaa. Ja jos joudun ostamaan keinokuituituisia paitoja, en käytä niitä kuumalla säällä ja pidän niitä vain vähän aikaa ja väljyys on tosiaan hyvä muistaa.
Käytetäänköhän noissa Keinokuituituisissa vaatteissa jotain myrkkyjä, jotka aktivoivat hikoilua, sillä puuvilla ei aiheuta samaa reaktiota?
Itsellä taas nuo puuvillapaidat haisevat pahiten.
Tuttu ongelma. Minua auttoi, kun ostin kainalosta löysiä paitoja, eli paitoja, jotka eivät ole kosketuksissa kainalon ihon kanssa. Käytännössä siis liian isoja paitoja, XL-kokoa, vaikka kokoni on M.
Kokemukseni mukaan haisevat paidat ja jopa takit on jo menetetty, eikä niitä voi pelastaa etikalla tai muilla vippaskonsteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda dödöä
Jep. Mulla ei ainakaan esimerkiksi mitkään alumiinittomat, alkoholittomat dödöt toimineet.
mulla taisi olla vastaavassa tilanteessa ongelma pesukoneen puolella eli pyykit vähän niinkun ummehtui telineessä kuivuessa. Onneksi mulla on kuivaava pesukone, niin päätin alkaa käyttämään kuivuria t-paitojen osalta ja ongelma hävisi..ehkä kuivuri tuhoaa vielä jotain bakteereita mitkä eivät pesussa lähde..
Ikävä kyllä tästä ei ole apua. Ite painan 56kg, olen 169cm pitkä ja hikoilen paaaaaljon. Olen käynyt lääkärissä. En ole sairas, hikoilu on vaan harmillinen ominaisuss tässä tapauksessa. Paino ei siis ole ratkaisu kaikkeen...
Pese useammin varsinkin hikisten kelien aikaan.