Minkä ikäinen lapsi tietää milloin pitää mennä kouluun?
Mun miehellä on poika joka täytti juuri 10 ja on kolmannella. Ei osaa ollenkaan kelloa ja isänsä soittaa töistä milloin lähteä kouluun tai mä sanon. On sellainen lapsi joka passauttaa helposti kaikkea, toki on viel pienikin. Meillä on pojan kans kyllä hyvät välit, vuosi ollaan oltu yhdessä. Tuli vaan mieleen että mitenkä teidän lapset on osannu ite herätä ja lähteä kouluun? Ihan mielenkiinnosta kun itselläni ei ole lapsia enkä tiiä mikä on ns. "normaalia" 😊 Ja pilkotteko 10veelle viel ruoat?
Kommentit (23)
Heti koulun alusta asti riitti kyvyt (olisi varmaan riittänyt ennenkin), alussa ei isällä riittänyt luotto ja nyt siitä soittelusta on tullut sellainen hellyyden ja huolenpidon osoitus, että edelleen jatkavat, tosin lapsi on käytännössä aina jo pukemassa ulkovaatteita kun isi soittaa. On nyt siis tokalla.
Kiitos vastauksista! Auttoi paljon, pitää ottaa tavoitteeksi että nelosluokan aloittaessa osaa kellosta katsoa itse kouluun lähdön. Mä tosiaan miettiny monesti et milloin kuuluu osata tai edes yrittää itsenäisesti ja on se kieltämättä vähän ärsyttänytkin koska lapsi passauttaa paljon asioissa. Kun tapasimme niin iskä pesi vielä 9veen hampaatkin:D Ja muussaa perunat ja pilkkoi esim. pinaattiletut.
Joku kirjoitti tossa aikasemmin että koko paketti tai ei mitään niin vähän se on pakkokin koska mies on yksinhuoltaja täysin ollu jo vuosia:) Mieheni on sanonut että koska ei ole äitiä oikein kuvioissa niin hoitaa enemmän ja ymmärrän sen. Lapsi on isovanhemmillaan usein viikonloppuja ja hekin passaavat. Kuitenkin liika hyysääminen voi olla lapselle vaan karhunpalvelus.
Muuten meillä menee hyvin ja rakastan poikaa, en ole mikään ilkeilevä äitipuoli:)
Ap
Täällä ihan sama. Ekaluokkalaisen aamuhommat sujuu loistavasti kun on yksin. Sitten kun on muita kotona niin mistään ei tule mitään ja myöhästyy koulusta.