Oma naisellinen pukeutumiseni haittaa toisia naisia?
Perjantaina töissä minulle sanottiin, että aiheutan seksuaalista häirintää työpaikalla (nainen sanoi tämän). Outoa siinä on se, etten itse ole kokenut työpaikalla seksuaalista häirintää naisellisesta pukeutumisestani huolimatta. Olen kuullut aikaisemmin naisilta että minun pitäisi pukeutua "käytännössä kuten he", mutta nyt kuulin että aiheutan heille välillisesti häiriötä.
Siis naisena aiheutan oman työpaikan naisille seksuaalista häirintää ? Korostan ettei minua ole kertaakaan häiritty työpaikalla edes suullisesti mitenkään vihjailemalla miesten toimesta. Voisivat valittaa häiriöistään suoraan pomolle eikä minulle.
Kommentit (99)
Tissivako piiloon ja hame vähintään polvipitunen. Asiallinen pukeutuminen kuuluu peruskäytöstapoihin.
Tuli mieleen yksi työpaikka josta sain vibat etten olisi saanut käyttää hametta eli olla oma itseni. Olisi kuulemma pitänyt käyttää farkkuja, ei mulla edes ole farkkuja ja ne on muutenkin epämukavat. Ihan perus toimistotyöpaikka jossa ei pitäisi olla väliä mitä kukakin käyttää.
Miehet ovat pyytäneet naisia huomauttamaan asiasta sinulle. He kokevat pukeutumisesi häiritsevänä.
Näytät liian hyvältä ja aiheutat kateutta ja mustasukkaisuutta.
Naisellinen pukeutuminen ei ole sama asia, kuin mauttomat kaula-aukot ja liian lyhyet helmat. Tarina ei kerro millaisesta pukeutumisesta on huomautettu.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia vaatteita käytät?
Ihan normaaleja, ei mitenkään provosoivia. Polven pituiset asialliset hameet, vartalonmyötäinen yläosa.
Erilaisia korkkareita, joskus korkeampia joskus matalampia.
Ap
On sulla omituinen työpaikka. Mulle nillitettiin joskus juhliin menemisestä, käytän pelkkiä hameita. Tottuivat äkkiä. Tosiaan, tissivako piiloon, no problemo.
Yhden ihmisen kommenteista ei kannata välittää.
Pukeudu, kuten haluat.
N 55
Joka taas? Tämä sama aloitus on ollut ties kuinka monta kertaa.
Jos sinulla on hyvä itsetunto, niin mitä sinä välität siitä mitä mieltä muut ovat.
Vai pitäisikö tässä itsekunkin alkaa pukeutumaan jätkämäisesti vanhoihin rääsyihin että saisi muut tyytyväiseksi.
Kyllä ne kuule keksii sitten toisen asian mistä olla kateellisia ja valittaa.
Häiritseekö työpaikan miehet siis muita naisia, paitsi sua? Perin kummallista jos se johtuu sun pukeutumisesta.
Ilkeä juttu on, että nyt työpaikallani on leiri naisia, jotka väittelevät minua. Ja puhuvat selkäni takana pahaa. Miesten kanssa ei ole mitään ongelmia, hyvin asiallisia ovat olleet kaikkia muitakin kohtaan.
Ap
Pukeudun naisellisesti, eikä minulla ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeä juttu on, että nyt työpaikallani on leiri naisia, jotka väittelevät minua. Ja puhuvat selkäni takana pahaa. Miesten kanssa ei ole mitään ongelmia, hyvin asiallisia ovat olleet kaikkia muitakin kohtaan.
Ap
Älä välitä tollasista lampaista. Naisellisuus kunniaan!
Mä pukeuduin toimistotöissä joskus lyhyeeseen(?) minariin. Siis puoleenreiteen olevaan. Yritin aina vähän himmailla asuni kanssa muuten; yhdistin hameeseen esim. väljän neuleen, paksut sukkikset ja tasapohjaiset kengät. Meikkinä ihan normi meikki, vähän punaista huulipunaa. Hiukset yleensä nutturalla tai ponnarilla. Mutta silti multa joskus kysyttiin, miksi "laittaudun" aina niin paljon.
Tykkään olla naisellinen ihmistenilmoilla... Kotona näytänkin sitten lähinnä kodittomalta spurglta senkin edestä :D
Minäkin pukeudun naisellisesti ja koskaan ikinä en ole rintavakoa näyttänyt. En edes omista sellaista vaatetta.
Perjantaina oli punainen, puhvihihainen, napillinen paita joka oli hyvin naisellinen, sekä mustat farkut.
Hamet ja mekot ovat aina noin polveen asti.
Naurettavaa käytöstä.
En osaa sanoa, varmaan kyse on siitä, että nämä häiriintyjät haluaisivat itsekin pukeutua näyttävämmin, mutta eivät uskalla, tai eivät laiskuuttaan jaksa panostaa ulkonäköönsä ja kokevat asiasta jotain painetta.
Mulle on kettuiltu työpaikalla korkokenkien käyttämisestä , mutta kuittasin asian olankohautuksella ja vielä korkeammilla koroilla. Ihmiset, joita kaivelee toisten pukeutuminen ovat lapsellisia. Niin kauan kun pukeutuminen on siistiä ja säädyllistä kenenkään ei pitäisi provosoitua toisten vaate- tai kenkävalinnoista. Vaikka itse tykkäänkin pukeutua hieman keskimääräistä paremmin, myös mekkoihin ja korkkareihin, en itse häiriinny lainkaan muiden toisenlaisista valinnoista. Työpaikalla pääasia on kuitenkin töiden tekeminen, ei työkaverien vaatteet.
Meillä pankissa huomautetaan epäasiallisesta pukeutumisesta hyvin herkästi, mutta naisellisesti saa kyllä pukeutua. Ajankohtaista juuri nyt, kun kesurit aloittelevat hommia. Hämmentää vuosienkin jälkeen, miten ihmiset eivät itse ymmärrä mikä on sopivaa ja mikä menee mauttomaksi. Esimies onneksi hoitaa nämä sanomiset, ei tarvitse muiden asiaan puuttua.
Kannattas pukee vaatteet päälle.