Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shampoiden/kosmetiikan ainesosista tietävät!

Vierailija
17.05.2020 |

Mulla on aivan superrasvoittuvat hiukset, jotka pitää pestä joka päivä. Olen elämäni aikana testannut varmasti reippaasti yli 100 shampoota, kaupan, kampaamon ja apteekin tuotteita. Myös shampoopaloja olen testannut, sekä saippua- että shampoopohjaisia. Nyt ostin shampoopohjaisen shampoopalan, ja tämä tuntuu toimivan. On pidentänyt pesuväliä ihan oikeasti, ainakin muutaman pesun perusteella. Kiinnostaisi tietää mikä on tuo maaginen ainesosa, joka on rauhoittanut minun päänahkaa. Voisi yrittää löytää sen perusteella muitakin shampoita. En usko, että shampoon palamuodolla on mitään tekemistä asian kanssa, koska olen siis aikaisemminkin palashampoolla pessyt. Ja kyseessä Carita Kosmetiikan tyrnishampoo, jos jotakin kiinnostaa.

Sodium Cocoyl Isethionate (SCI)*, Carcinia Indica Seed Butter (Kokumvoi), Pyrus Malus Ferment Filtrate (Luomu Omenaviinietikka), Hippophae Rhamnoides Seed Oil (Tyrniöljy), Argania Spinosa Kernel Oil (Arganöljy), Simmondsia Chinesis Seed Oil (Luomu Jojobaöljy), Kaolin (Valkosavi), Curcuma Longa Leaf Powder (Kurkuma), Citrus Reticulata (Eteerinen Mandariiniöljy) *kookosöljystä johdettu pinta-aktiivinen ainesosa, **Limonene, **Linalool **esiintyy luonnostaan eteerisessä öljyssä

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu Sodium laureth sulfate ja sodium lauryl sulfate..

Aiheuttavat kaljuuntumista ja päänahan rasvottumista.

Vierailija
2/5 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että viinietikka, savi ja sitrusten eteerisetöljyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulfaatit

MITÄ OVAT: Tensidejä eli peseviä ja vaahtoa muodostavia aineita.

MISSÄ KÄYTETÄÄN: Sampoissa, suihku­saippuoissa, kasvojenpuhdistus­aineissa ja hammastahnoissa. Myös monet muut kodin pesuaineet sisältävät sulfaatteja.

MAHDOLLISET HAITAT: Sulfaateille tai sulfideille voi herkistyä käytön myötä. Kyseiset aineet saattavat kuivattaa ja ärsyttää päänahkaa tai ihoa. Monet sulfidit olla haitallisia ympäristölle, sillä kaikkia sulfaatteja ei voida poistaa vedenpuhdistusprosessissa. Sulfaatit rehevöittävät vesistöjä.

MITEN VOI VÄLTTÄÄ: Kokeile sulfaatittomia shampoita ja saippuoita. Aito saippua ei sisällä sulfaatteja.

TUNNISTA: Sodium Laureth Sulfate, Sodium Lauryl Sulfate, Ammonium Laureth Sulfate, ­Ammonium Lauryl Sulfate.

https://safkanet.fi/naita-kosmetiikan-ainesosia-kannattaa-valttaa/

Vierailija
4/5 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista 2 viimeistä ainakin herkistää allergialle. Ennemmin pesin joka päivä.

Vierailija
5/5 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille vastauksista! :) Pesen tuolla vielä jonkin aikaa ja katson miten tilanne kehittyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä