Kajaanilaiset, joensuulaiset, jyväskyläläiset jne. nyt sitten opeteltava junan käyttöön, kun lennot eivät palaakaan...
"Finnair saattaa lopettaa lennot monille maakuntakentille ainakin vuodeksi"
Kommentit (26)
Ai miksi opetella? Lennothan loppuvat koska lentämällä ei ole liikuttu tähänkään saakka.
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi opetella? Lennothan loppuvat koska lentämällä ei ole liikuttu tähänkään saakka.
Paitsi poliitikot, joiden vuoksi näitä tappiollisia lentoja on lennetty...
Kuka lentäisi jonnekin Jyväskylään tai Joensuuhun? En edes tiennyt, että sellainen on ollut mahdollista. Kajaanikaan niin kaukana ole
Kajaani noista on pahiten motissa, kun ei sieltä pääse mitenkään järkevästi kulkemaan ja lähimmille toimiville lentoasemilla (Oulu, Kuopio) on melkein 200 km ja juna Helsinkiin yli 6 h.
Vierailija kirjoitti:
Kuka lentäisi jonnekin Jyväskylään tai Joensuuhun? En edes tiennyt, että sellainen on ollut mahdollista. Kajaanikaan niin kaukana ole
Et ole tiennyt? 😁
Vierailija kirjoitti:
Kuka lentäisi jonnekin Jyväskylään tai Joensuuhun? En edes tiennyt, että sellainen on ollut mahdollista. Kajaanikaan niin kaukana ole
No ajatteleppa aivoillasi pieni hetki. Ihmiset jotka asuvat näissä kaupungeissa tai niiden lähellä mutta käyvät töissä esim. Helsingissä. Esim. Joensuusta pääsee junalla nopeimmillaan neljässä ja puolessa tunnissa Helsinkiin, se on pitkällä tähtäimellä aika raskas matka. Lentämällä menee 50min.
Jyväskylään on tullut ehkä 2 lentoa viikossa, kenttä on niin pieni että nykyiset isot koneet eivät edes mahdu laskeutua sinne, joten tieto on ollut jo pidemmän aikaa että nää viimeisetkin lennot tulee loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka lentäisi jonnekin Jyväskylään tai Joensuuhun? En edes tiennyt, että sellainen on ollut mahdollista. Kajaanikaan niin kaukana ole
No ajatteleppa aivoillasi pieni hetki. Ihmiset jotka asuvat näissä kaupungeissa tai niiden lähellä mutta käyvät töissä esim. Helsingissä. Esim. Joensuusta pääsee junalla nopeimmillaan neljässä ja puolessa tunnissa Helsinkiin, se on pitkällä tähtäimellä aika raskas matka. Lentämällä menee 50min.
Ei kukaan käy Joensuusta tai Jyväskylästä käsin Helsingissä töissä.
Työmatkat on tietysti eri juttu, mutta junassa voi ihan hyvin istuskella silloin.
Ilmaston kannalta erinomainen uutinen! Sitäpaitsi sietääkin lakkauttaa kannattamattomat reittilennot yms.
Jospa näkyy positiivisena junavuoroissa ja lippujen hinnoissa.
Siis se järki on ollut ainoastaan siinä, että jos asut vaikka kajaanissa ja haluat lentää vaikka Berliiniin, niin pääset suoraa Kajaanista lentämään helsinki-vantaalle ja siellä koneen vaihto. Ei tarvi mennä junalla ja raahata matkalaukkua kun se on checkinnattu jo Kajaanissa.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylään on tullut ehkä 2 lentoa viikossa, kenttä on niin pieni että nykyiset isot koneet eivät edes mahdu laskeutua sinne, joten tieto on ollut jo pidemmän aikaa että nää viimeisetkin lennot tulee loppumaan.
Kyllä Jyväskylän kiitotie on ihan tarpeeksi iso tavallisille kaupallisessa liikenteessä Suomessa käytettäville lentokoneille. :) Sitä paitsi se on Ilmavoimien koilutuskenttä, joten se on erittäin vilkkaassa käytössä. Tänä kesänä vielä kiitotie päällystetään uudelleen. Sitä ei vielä tiedä, palaako Finnair tai millä aikataululla Jyväskylään, mutta kentän koosta se ei ole millään muotoa riippuvaista. Ennen koronaa Jyväskylässä oli 3-4 päivittäistä lentovuoroa Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylään on tullut ehkä 2 lentoa viikossa, kenttä on niin pieni että nykyiset isot koneet eivät edes mahdu laskeutua sinne, joten tieto on ollut jo pidemmän aikaa että nää viimeisetkin lennot tulee loppumaan.
Jyväskylässä ajallinen säästö on aika olematon. Juna menee kolmeen tuntiin. Jos lentokentällä pitää olla 1h aikaisemmin, Tikkakoski on vielä 20 km "väärään suuntaan", joten keskustasta lähdet 1,5 h ennen koneen lähtöä. Vantaalla bussimatka potkurikonepaikalta terminaaliin (tai nykyään myös ne porttipaikat, joista pitää kävellä 1 km) ja tavaroiden odottelu jne. Siinä on se 3h kulunut !
Joensuusta Helsinkiin menee suora junayhteys. Muualle täältä ei sitten juuri lennetäkään. Liikematkustajille tietysti tylsää, mutta muuten en näe ongelmallisena käyttää junaa, kun itse kuljen sillä muutenkin aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka lentäisi jonnekin Jyväskylään tai Joensuuhun? En edes tiennyt, että sellainen on ollut mahdollista. Kajaanikaan niin kaukana ole
No ajatteleppa aivoillasi pieni hetki. Ihmiset jotka asuvat näissä kaupungeissa tai niiden lähellä mutta käyvät töissä esim. Helsingissä. Esim. Joensuusta pääsee junalla nopeimmillaan neljässä ja puolessa tunnissa Helsinkiin, se on pitkällä tähtäimellä aika raskas matka. Lentämällä menee 50min.
Käskit toista ajattelemaan aivoillaan, mutta sen jälkeen annoit itse aivan väärän vastauksen. Maakuntakentät eivät ole olemassa, jotta maakunnista voitaisiin käydä Helsingissä töissä. Kukaan ei lentele väliä päivittäin töihin ja työskentelyä varten hommataan kakkosasunto.
Maakuntakentät ovat liityntäyhteyksiä varten. Jyväskylässä laitetaan laukut ruumaan, lennetään Helsinkiin jossa vaihto jonnekin muualle ulkomaille. Perillä laukut hihnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi opetella? Lennothan loppuvat koska lentämällä ei ole liikuttu tähänkään saakka.
Paitsi poliitikot, joiden vuoksi näitä tappiollisia lentoja on lennetty...
Miten se alkuperäiseen viestiketjun aloitukseen liittyy.
No eikö ap siis osaa matkustaa junalla vai?
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston kannalta erinomainen uutinen! Sitäpaitsi sietääkin lakkauttaa kannattamattomat reittilennot yms.
Jospa näkyy positiivisena junavuoroissa ja lippujen hinnoissa.
Ei ole vaikeaa arvata missä yllä lainattu pölö ei asu.
No entäs sitten. Niillä korteilla pelataan, joita kädessä on.