Miksi nuoret naiset puhuvat nykyään söpöstelyäänellä?
Suurin osa nuorista tubettajista kuulostaa pikkuoravilta. Ketä yritetään miellyttää?
Kommentit (18)
Jos se johtuu botuliinista, sen joku sivuvaikutus että äänihuulet kärsii.
Mulla on ollut aina luonnostaan tosi korkea ääni ihan ilman virittelyä. Jotkut naapurit ärsyyntyivät kun kimitin kotona puhelimessa ja kimitys kuului heille seinän läpi. Ei voi mitään :D
Miehille suunnattu. Ne pelkää kaikkea joka kuulostaa yli 9 vuotiaalle tytölle tai aikuiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut aina luonnostaan tosi korkea ääni ihan ilman virittelyä. Jotkut naapurit ärsyyntyivät kun kimitin kotona puhelimessa ja kimitys kuului heille seinän läpi. Ei voi mitään :D
Huh. Karseita tuommoiset. Korvat raiskataan joka kerta kun tommonen kiljuhanhi avaa suunsa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se ei ole edes söpöstelyääntä, vaan velttoa ja ylimielistä narinaa, jota en kuuntele jos ei ole aivan pakko.
Aamen. En siis ole ainoa joka tämän on huomannut.
Nuoret naiset yrittää miellyttää miehiä, lapsimainen ääni vetoaa miehiin.
Olemme nimenneet heidät pikkuoraviksi. Heitä on terveydenhuollossa, kassoilla ja päivähoidossa. Ei anna kovin vahvan identiteetin kuvaa, kun puhetyylikin on teeskeennelty. Olen kuullut pikkuoravien puhuvan myös normaalisti toisissa yhteyksissä. Mutta asiakastilanteissa, varsinkin miehille aina se kimotus päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olemme nimenneet heidät pikkuoraviksi. Heitä on terveydenhuollossa, kassoilla ja päivähoidossa. Ei anna kovin vahvan identiteetin kuvaa, kun puhetyylikin on teeskeennelty. Olen kuullut pikkuoravien puhuvan myös normaalisti toisissa yhteyksissä. Mutta asiakastilanteissa, varsinkin miehille aina se kimotus päälle.
Meillä avokonttorissa aina yks nainen lässyttää "noo moiikkaa" kun joku mies tulee kysymään jotain. Puistatus.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään? Katsokaapa vanhoja suomalaisia mustavalkoisia elokuvia, niin kuulette kunnon kimitystä. Ansa Ikonen esimerkiksi on kunnon kimittäjä ja lauluäänen päihittävät jopa nykyiset tyttölaulajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään? Katsokaapa vanhoja suomalaisia mustavalkoisia elokuvia, niin kuulette kunnon kimitystä. Ansa Ikonen esimerkiksi on kunnon kimittäjä ja lauluäänen päihittävät jopa nykyiset tyttölaulajat.
Ai kamala, mutta se olikin sellaista teatraalista ääntä. Se oli elokuvissa tapana siihen aikaan.
Turhaa huomion kipeyttä. Samaa sarjaa kuin kuvissa jalat ristissä seisominen...vai onko kuset housussa
Minä puhun lapseni kanssa puhelimessa söpöstelyäänellä, en kylläkään tiennyt tekeväni näin ennen kuin mieheni huomautti asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, mutta se olikin sellaista teatraalista ääntä. Se oli elokuvissa tapana siihen aikaan.
Ja jos olette huomanneet niin äänitekniikka oli aika onnetonta. Miesten matalat äänet kuuluu todella huonosti ja peittyy kohinaan. Miehiä nyt vain ei voi ohjeistaa puhumaan mikkihiirimäisesti. Naisten roolit taas on pääosin tyhjäpäiden esittämistä joten ne voi hyvin kimittää.
Ääni on sosioekonominen asema ja kimeä ääni myös statuksen noustua madaltuu, esim naisjohtajilla.
Olen itsekin naisjohtaja ja matala sointuva ääni. On madaltunut mutta en ole tehnyt sitä tietoisesti.
mikähän elokuvien äänityksessä on pielessä jopa 30 luvulla osattiin äänittää niin että siitä sai selvää vai eikö näyttelijät osaa puhua selkeästi. kanava vaihtuu kun sössötyksestä ei saa selvää miksi tollasta sössötystä tehdään. tuet pois sössöttäjiltä
Se naisten puhetapa elokuvissa oli kuitenkin aikoinaan "raikkaan ja reippaan tyttömäinen", eikä olisi hyvällä katsottu, jos joku olisi puhunut niin uneliaasti kuin mitä sävyä nykyään suositaan. Tyttömäisyyden sijaan nykyään kuulostetaan enemmän pikkulapselta.
Minusta se ei ole edes söpöstelyääntä, vaan velttoa ja ylimielistä narinaa, jota en kuuntele jos ei ole aivan pakko.