Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko telepatiaan tai koetko kokeneesi sitä?

Vierailija
16.05.2020 |

Ja jos, niin missä tilanteessa? Jos oikein kovasti yrittäisi, pystyisikö viestittämään toiselle jotain?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo parhaan kaverin kans monesti ollu telepatia tilanteita, kenties sattumaa. Hmm

Vierailija
2/36 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, enkä ole kokenut.

Toki on ollut näitä "Ajattelin Artoa ja samantien Arto soitti"- tapauksia, mutta eihän siihem mitään telepatiaa tarvita.

Telepatiaa on myös tieteellisesti tutkittu ja näyttöä ilmiöstä ei ole saatu, kun tutkimus on kunnolla järjestetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kävi kerran niin, että olin eräänä päivänä tullut pohtineeksi ystävyyttämme yhden kaverin kanssa, jota en ollut nähnyt n. vuoteen. Tuon saman päivän iltana hän käveli minua vastaan mikä tuntui erikoiselta.

Ap

Vierailija
4/36 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti, kyllä.

Vierailija
5/36 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

En usko, enkä ole kokenut.

Toki on ollut näitä "Ajattelin Artoa ja samantien Arto soitti"- tapauksia, mutta eihän siihem mitään telepatiaa tarvita.

Telepatiaa on myös tieteellisesti tutkittu ja näyttöä ilmiöstä ei ole saatu, kun tutkimus on kunnolla järjestetty.

Ehkä tieteellinen asetelma ei ole validi oudoille ilmiöille, jos ne eivät taivu sellaisen tutkimuksen alle?

Ap

Vierailija
6/36 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle kävi kerran niin, että olin eräänä päivänä tullut pohtineeksi ystävyyttämme yhden kaverin kanssa, jota en ollut nähnyt n. vuoteen. Tuon saman päivän iltana hän käveli minua vastaan mikä tuntui erikoiselta.

Ap

Ja voi kuinka monta kertaa. Kerran olin työkeikalla Raumalla. Muistin vanhan koulukaverin, joka muutti Raumalle. Noh minä sitten torille hakemaan perunoita, niin tämä kaveri käveli myös torille.

Zinc

Eipä ole totta ilman matrixia nämä ceissit. 

Vierailija
7/36 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee voimakkaita tuntemuksia henkilöstä, jota en ole nähnyt vuosiin. Saman henkilön kanssa reittimme kohtasivat kauan aikaa sitten usein, toisaalta hädin tuskin tervehdimme, koska emme oikeasti tunteneet, ainoastaan tiesimme toisemme. Jotain maagista tähän henkilöön liittyy. Telepaattisilta tuntuviakin joskus.

Vierailija
8/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elämässä oli niin uskomaton tilanne, kun satuin ajattelemaan erästä asiaa ja toinen puolituttu alkoi yhtäkkiä puhumaan siitä. Asia oli vielä niin kaukainen, ettei siitä oltu puhuttu pitkiin aikoihin.

Vierailija
10/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ihmisen kanssa (emme edes tunne kovin hyvin mutta pidämme toisistamme valtavasti ei-romanttisessa mielessä) meillä on kummallinen tapa "viestiä". Kun katseemme osuvat toistemme silmiin, tiedämme hyvin usein toistemme ajatukset sanojen tarkkuudella. "Meissä on paljon samaa" ja "Juuri noin minäkin olisin sanonut" ovat hänen useimmin sanottuja lauseitaan minulle. Aloitamme usein täsmälleen samoilla sanoilla samoista asioista lauseita täsmälleen samaan aikaan. Katsoin häntä nopeasti silmiin ja hän sanoi juuri sen mitä ajattelin, puolestani toiselle henkilölle. Eräänä päivänä näytin ihan tavalliselta mutta olin kovin ahdistunut. Olin nähnyt monia kymmeniä ihmisiä eikä kukaan sanonut mitään. Tämä henkilö kysyi heti minut nähdessäni: "Oletko kunnossa?" Vastasin myöntävästi. Hän kysyi hetken päästä uudelleen ja vastasin samalla tavalla. "En usko", hän sanoi. Sitten myönnyin ja sanoin, että ei todellakaan ole. Hän on myös käyttänyt lempi sanontaani/motivaatiolausertani (eikä ole kovin yleinen) yrittäessään kannustaa minua juuri, kun yritin tsempata itseäni sillä. Olen monesti ajatellut, että hän varmaan sanoo niin ja näin ja niin on tapahtunut. Hän on reagoinut tilanteisiin, joihin kaikki muut ovat reagoineet toisella tavalla, juuri toivomallani tavalla, vaikka en ole sitä koskaan hänelle ilmaissut. Kommunikoimme myös usein silmien räpäytyksillä ja monet viestit ovat kulkeneet sitä kautta toisillemme muiden huomaamatta. Telepatiaa tai ei, mitä ikinä onkin, koen, että minulla on tämän ihmisen kanssa erityinen suhde/yhteys.

Vierailija
11/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telepatiaako? kirjoitti:

Erään ihmisen kanssa (emme edes tunne kovin hyvin mutta pidämme toisistamme valtavasti ei-romanttisessa mielessä) meillä on kummallinen tapa "viestiä". Kun katseemme osuvat toistemme silmiin, tiedämme hyvin usein toistemme ajatukset sanojen tarkkuudella. "Meissä on paljon samaa" ja "Juuri noin minäkin olisin sanonut" ovat hänen useimmin sanottuja lauseitaan minulle. Aloitamme usein täsmälleen samoilla sanoilla samoista asioista lauseita täsmälleen samaan aikaan. Katsoin häntä nopeasti silmiin ja hän sanoi juuri sen mitä ajattelin, puolestani toiselle henkilölle. Eräänä päivänä näytin ihan tavalliselta mutta olin kovin ahdistunut. Olin nähnyt monia kymmeniä ihmisiä eikä kukaan sanonut mitään. Tämä henkilö kysyi heti minut nähdessäni: "Oletko kunnossa?" Vastasin myöntävästi. Hän kysyi hetken päästä uudelleen ja vastasin samalla tavalla. "En usko", hän sanoi. Sitten myönnyin ja sanoin, että ei todellakaan ole. Hän on myös käyttänyt lempi sanontaani/motivaatiolausertani (eikä ole kovin yleinen) yrittäessään kannustaa minua juuri, kun yritin tsempata itseäni sillä. Olen monesti ajatellut, että hän varmaan sanoo niin ja näin ja niin on tapahtunut. Hän on reagoinut tilanteisiin, joihin kaikki muut ovat reagoineet toisella tavalla, juuri toivomallani tavalla, vaikka en ole sitä koskaan hänelle ilmaissut. Kommunikoimme myös usein silmien räpäytyksillä ja monet viestit ovat kulkeneet sitä kautta toisillemme muiden huomaamatta. Telepatiaa tai ei, mitä ikinä onkin, koen, että minulla on tämän ihmisen kanssa erityinen suhde/yhteys.

Minäkin olen yhden ihmisen tavannut (ei edes kovin tuttu, mutta aivan kuin oudolla tavalla tuntisimme) ja minulla on tunteita häntä kohtaan. En uskaltanut viimeksi katsoa häntä silmiin, kun tuntuu että jos katson, on sisimpäni hänelle kirkasta lasia. Minä en koe, että pystyisin "lukemaan" häntä, mutta luulen että "tajuan" häntä jotenkin. Sen huomaan, että herätän hänessä tunteita mutta yhtä aikaa hän tuntuu niin monitahoiselta ihmiseltä, etten voi tietää mistä mikäkin tunne tulee. Ja joo, hän on yksi syy miksi aihe kiinnostaa. Jos meillä on jokin erikoinen yhteys, voisimmeko jopa kommunikoida telepaattisesti :D

Ap

Vierailija
12/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti kauppareissuille ja kotona ajattelin että toisipa vielä suklaata tai jäätelön tai mansikoita yms. mistä ei oltu sovittu. Hämmentävän usein hän oli ostanut just sitä mitä ajattelin. Muissa asioissa ollaan niin erilaiset ettei ajatukset paljon kohtaa.

Vierailija
13/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken olin kirjoittamassa kuulumisia tuttavalle, kun tuli viesti mitä kuuluu.

Vierailija
14/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut mutta en osaa lähettää tarkoituksella. Vastaanotto vaan joskus harvoin tapahtuu ja sitten jatkuu taas jästielämä.

Vierailija
16/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo parhaan kaverin kans monesti ollu telepatia tilanteita, kenties sattumaa. Hmm

Mullakin vaan lähimpien kanssa.

Vierailija
17/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisten ihmisten kanssa toimeen.

Olet juuri soittamassa ystävälle ja hän soittaa sinulle.

Sanotte samoja asioita yhtä aikaa tai jatkatte toistenne lauseet....

Vierailija
18/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ajelin lasteni kanssa erääseen kulttuuritapahtuman yli 100 km päähän ja menomatkalla kävi mielessä et ex vois lapsiensa kanssa olla vaikka samassa tapahtumassa kun asuu siinä lähikunnssa.

No siellä olivat. Eikä asuinkuntansa edes ole siinä vieressä, varmaan heilläkin melkein yhtäläinen matka kuin meilläkin.

Vierailija
19/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja lasteni kanssa on paljon yhteisiä ajatuksia. Esim. tiedän kun puhelin soi, kuka lapsistani soittaa (4, jo aikuisia). Tiedän myös kun läheinen tätini soittaa - tapahtuu usein kun olen juuri aikeissa soittaa hänelle, jopa painamassa vihreää luuria samalla hetkellä - emme siis pidä yhteyttä kovin usein.

Myös läheisten ystävien tai kavereiden kanssa on telepaattisen oloista kanssakäymistä, silloin kun on yhteisiä juttuja tai molemmille tärkeitä asioita meneillään.

Vähän hankalana - moraalisesti - pidän tapaani "ajaa" ihminen pois, esim. ikävä sukulainen tai työkaveri. Kun hän tulee siihen puhumaan p****a, hoen mielessäni "mene pois, en pidä sinusta". Toivon aina, ettei hän lue ajatustani tai ettei ainakaan luulisi, että oikeasti ajattelen niin. Vaikka ajattelenkin. Tätä en hyväksy itsessäni, mutta kun tilanne tulee yllättäen, en aina onnistu poistamaan ajatusta. Kehityskohde.

Vierailija
20/36 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTubesta löytyy The Encounter -näytelmä, joka kertoo National Geographic -lehden kuvaajasta, joka eli pari kuukautta Amazonin alkuperäisheimon parissa ja kommunikoi telepaattisesti heimon johtajan kanssa:

Although they shared no common language, he discovered he could communicate with the chief via telepathy, in a manner he began to call “beaming.” This skill, he later learned, was known to the tribe as the “other language,” a way of communicating possessed only by the elders.

On todella hyvä näytelmä ja vielä muutaman päivän katsottavissa (on tekstitetty englanniksi):

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan