Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi töissäkäyvät nauttivat kun työttömät laitetaan palkattomiin pakkotöihin?

Vierailija
16.05.2020 |

Eivätkö töissäkäyvät tajua, että palkaton työ korvaa palkallista työtä ja joku päivä heidänkin työnsä voi muuttua palkattomaksi.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska kaikkien pitää tehdä osansa. Ei me voida vaan makuuttaa satoja tuhansia ihmisiä sohvalla samaan aikaan, kun muut tekevät töitä niska limassa mm. elättääkseen nämä makoilijat.

Raha ei tipahda taivaasta vaikka moni työtön niin luulee.

No lasketaan työaika 6h pvä, kaikille töitä.

Mutta ei, firmat haluu polttaa porukan loppuun.

Kävisi ilmi nykyiset vapaamatkustajat työpaikoilla.

Näitä on valtion/kaupungin/kunnan virastopuolella runsaasti.

Olen itse yksityisellä puolella ja meilläkin löytyy kovapalkkaisia suojatyöpaikkalaisia. Jostain syystä keskijohtoon on jumittunut vapaamatkustamiseen keskittyneitä työn karttelun ja vastuun pakoilun taitureita, joiden koko ura näyttää pohjautuvan noiden kahden asiaan keskittymiseen.

Vierailija
22/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska kaikkien pitää tehdä osansa. Ei me voida vaan makuuttaa satoja tuhansia ihmisiä sohvalla samaan aikaan, kun muut tekevät töitä niska limassa mm. elättääkseen nämä makoilijat.

No miksei työstä pidä maksaa palkkaa näille työttömille, jotka tekevät ilmaistöitä?

Kyllä se olisi järjestettävissä, että kaikille maksettaisiin palkkaa. Nykyisessä TES-Suomessa se ei tosin onnistu.

Esimerkiksi jos jonkun avustavan työntekijän tuottavuus eli se summa millä hän kasvattaa firmaan tulevaa rahamäärää on vaikkapa 500 euroa kuussa, niin onhan se selvää, ettei häntä kannata palkata, kun TESsin mukaan hänelle pitää maksaa 2000 euroa plus sivukulut. Siksi jos tämä henkilö halutaan kantamaan kortensa kekoon, niin vaihtoehtoina ovat vain joko ilmaistyöt tai sitten palkkatason kohtuullistaminen.

Eli ay-liike ja taulukkopalkat ovat syyllisiä siihen, että työttömät joutuvat tekemään töitä ilman palkkaa. Halutaan suojella palkkatyösuhteessa olevien etuja työttömien kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työssä käyvät ihmiset eivät nauti työnteosta, vaan käyvät sielä vaan sentakia etteivät kuuluisi köyhiin, ja ovat kateellisiakin köyhille kun saavat vetää joka päivä sohvalla maaten olutta ja chillata.

Vierailija
24/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksei työstä pidä maksaa palkkaa näille työttömille, jotka tekevät ilmaistöitä?

Kyllä se olisi järjestettävissä, että kaikille maksettaisiin palkkaa. Nykyisessä TES-Suomessa se ei tosin onnistu.

Esimerkiksi jos jonkun avustavan työntekijän tuottavuus eli se summa millä hän kasvattaa firmaan tulevaa rahamäärää on vaikkapa 500 euroa kuussa, niin onhan se selvää, ettei häntä kannata palkata, kun TESsin mukaan hänelle pitää maksaa 2000 euroa plus sivukulut. Siksi jos tämä henkilö halutaan kantamaan kortensa kekoon, niin vaihtoehtoina ovat vain joko ilmaistyöt tai sitten palkkatason kohtuullistaminen.

On paljon töitä, joissa ei firmaan tulevaa rahamäärää kasvateta senttiäkään, mutta silti ne hommat on jonkun tehtävä. Osa näistä, nykyään tosi moni homma, on ulkoistettu ja sitä rahaa annetaan jollekin toiselle firmalle. Näitä töitä ovat siivous, palkanlaskenta, kirjanpito (en tarkoita kirjanpitofirmoja, vaan kyseisen firman kirjanpitoa), henkilöstöpäällikkö...eiväthän nämä hommat tuota yhtään mitään suoraan.

Vierailija
25/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät keskittyvät lähinnä omaan elämäänsä, perheisiinsä, ystäviinsä, työhönsä ja muihin omiin juttuihinsa. Tuskimpa siinä jää aikaa pohdinnoille työttömien elämästä.

Vierailija
26/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon töitä, joissa ei firmaan tulevaa rahamäärää kasvateta senttiäkään, mutta silti ne hommat on jonkun tehtävä. Osa näistä, nykyään tosi moni homma, on ulkoistettu ja sitä rahaa annetaan jollekin toiselle firmalle. Näitä töitä ovat siivous, palkanlaskenta, kirjanpito (en tarkoita kirjanpitofirmoja, vaan kyseisen firman kirjanpitoa), henkilöstöpäällikkö...eiväthän nämä hommat tuota yhtään mitään suoraan.

Kyllä ne tuottavat välillisesti. Yksityinen työnantaja on yleensä sen verran fiksu, että osaa ottaa huomioon sekä suorat että välilliset tuotot (taikka niiden puutteen).

Vierailija
27/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän 9€ /päivä "palkkaan" sen verran että sen yhdeksän euron lisäksi saa myös työttömyyskorvauksen ja hyvin moni myös asumistuen.

Ne on yhteenlaskettuna aikalailla matalapalkka-alalla käteen jäävän palkan verran rahaa. Joten en nyt sanoisi että ilmaistyötä...

silti olen sitä mieltä että ihmisille tulisi maksaa työnteosta ihan oikeaa palkkaa eikä palkkaa vastaavaa summa tukina. Etenkin kun hyvin moni hyväntekeväisyysyhdistys esimerkiksi pyörittää toimintaansa hyvin pitkälle näillä pakkotyöllistetyillä työntekijöillä samaan aikaan kun esitetään että vapaaehtoistyöllä muka kaikki toimii.

Vierailija
28/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma.

Vierailija
29/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työtön haluaisi olla työtön.

Pitäisi vaan saada työtä josta saisi semmoista palkkaa joka kannattaa . Kaikki eivät pysty opiskelemaan hyväpalkkaisiin töihin. Ja todellisuudessa edes keskituloisena rahaa ei välttämättä jää senkään vertaa kuin työttömällä. Ja mitä me valitetaan kaikilla on oikeus jäädä työttömäksi jos haluaa, se meidän oikeus . Jos työttömiä ei olisi, palkat nousisi ja kilpailukyky heikkenisi ,eli työttömiä tarvitaan.

Vierailija
30/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat kateellisia työttömien vapaa-ajasta, ja kokevat oman työnsä raatamisena. Kuitenkaan eivät jostain syystä heittäydy itse työttömiksi, ja verhoavat tämän moraaliseksi ylemmyydeksi, vaikka oikeasti tietävät ettei se työttömän elämä ole mitään herkkua.

Vierailija
31/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi vaan saada työtä josta saisi semmoista palkkaa joka kannattaa . Kaikki eivät pysty opiskelemaan hyväpalkkaisiin töihin. Ja todellisuudessa edes keskituloisena rahaa ei välttämättä jää senkään vertaa kuin työttömällä. Ja mitä me valitetaan kaikilla on oikeus jäädä työttömäksi jos haluaa, se meidän oikeus . Jos työttömiä ei olisi, palkat nousisi ja kilpailukyky heikkenisi ,eli työttömiä tarvitaan.

Itse en ole käynyt kuin lukion, silti töitä on riittänyt 12 vuotta putkeen. Teen mielummin töitä 10€/h kuin olen tekemättä mitään. Vaikka minun koulutuksella ei ole mahdollista saada ns. hyväpalkkaista työtä, olen elättänyt itseni (en siis ole saanut mitään tuki) ja asun omistusasunnossa. Ensimmäistä kertaa koko työikäni aikana olen nyt koronan takia ollut lomautettuna reilun kuukauden. Vaikka rahaa olisin saanut kotona olemisella hain ahkerasti töitä ja eilen sainkin tilapäisen 3kk osa-aikaisen työn, ja olenkin iloinen että voin tällä hetkellä tienata itse osan rahoista. Uskon että työnantajan silmissä mikä vain työkokemus on parempi kuin ei mitään.

Vierailija
32/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tähän 9€ /päivä "palkkaan" sen verran että sen yhdeksän euron lisäksi saa myös työttömyyskorvauksen ja hyvin moni myös asumistuen.

Ne on yhteenlaskettuna aikalailla matalapalkka-alalla käteen jäävän palkan verran rahaa. Joten en nyt sanoisi että ilmaistyötä...

silti olen sitä mieltä että ihmisille tulisi maksaa työnteosta ihan oikeaa palkkaa eikä palkkaa vastaavaa summa tukina. Etenkin kun hyvin moni hyväntekeväisyysyhdistys esimerkiksi pyörittää toimintaansa hyvin pitkälle näillä pakkotyöllistetyillä työntekijöillä samaan aikaan kun esitetään että vapaaehtoistyöllä muka kaikki toimii.

Asumistukea ei saa omistusasuntoon yhtä paljon kuin vuokra-asuntoon. Tämäkin on moraalinen valinta, halutaan tukea ennemmin asuntosijoittajan varallisuuden karttumista kuin köyhien oman varallisuuden karttumista.

Vierailija
33/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on monia jotka haluavat saada rahaa sen verran, että sillä elää, mutta eivät halua tehdä töitä sen rahan eteen.

Ja sehän onnistuu hyvin. Pk-seudulla yksinasuvakin työtön saa tukia noin 1200 euroa kuukaudessa, eli käytännössä saman verran kuin mitä kokopäiväiseltä siivoojalta jää rahaa käteen työssäkäyntikulujen jälkeen.

Vierailija
34/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nautita. Luuletko, että kaikkien töistä hyvin maksetaan?

Vierailija
35/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat sadisteja ja ihminen ottaa kyllä aina tilaisuutensa kyykyttää "heikompaansa"ja tuntea edes pienen hetken valtaa toiseen, kontrolloida, "siitäs sait sinäkin!"-näpäyttää omassa p**kassa työssään kärsien jne. Olen joillekin työssäkäyville tutuille ehdottanut tätä 6-tunnin työpäivää, etenkin niille jotka narisevat jatkuvasti työnsä raskaudesta, mutta ei kuulemma kelpasi, kun palkkakin laskisi sitten ja nykyiseenkin 4 tonnin palkaan ovat tyytymättömiä ja vinkuvat vain lisää palkkaa itselleen.

Samat tyypit ilmeisestikin veisivät mieluiten työttömiltä viimeisetkin rahat, koska heidän nyt vaan kuuluu saada lisää rahaa infinitum. Jos itse sattuu valottamaan vastavuoroisesti, eteti se omakaan 500€/kk riitä mihinkään(kun ei muka sinun 4 tonnin palkkasikaan),nii ntulee vihainen "mistä rahat tukien lisäyksiin?!"tms. mutta siis pokkana vinkuvat itselleen tuhansien palkkaan kuitenkin lisää ja lisää ja lisää...Melkoista,ahnetta menoa.

Vierailija
36/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön omasta halustani. Haluaisin olla osa yhteiskuntaa ja tehdä osani, mutta ei ole löytynyt vielä vapaata paikkaa työstä, missä olisin eniten hyödyksi. Tutkinto on ja olen vielä nuori, joka haluaisi vakituisen työpaikan. En ole tyytyväinen siihen, että en itse tienaa rahojani ja vihaan kotona olemista tai sitä, kun ei ole työtä, joka toisi merkitystä ja haasteita elämääni. En laiskottele vaan yritän tappaa aikaa siivoamalla, ulkoilemalla, lukemalla ja tekemällä työnhakua. Helppoa tämä ei ole minulle, joka pitää aktiivisista ja aikataulutetuista päivistä. Kaikki työttömät eivät nauti tästä. On tietysti näitä työttömiäkin, jotka eivät haluaisi töihin, mutta ärsyttää, kun asiasta tietämättömät leimaavat töitä etsivät työttömät samanlaisiksi. Työnhakukaan ei ole helppoa.

Vierailija
37/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lasketaan työaika 6h pvä, kaikille töitä.

Mutta ei, firmat haluu polttaa porukan loppuun.

Kävisi ilmi nykyiset vapaamatkustajat työpaikoilla.

Näitä on valtion/kaupungin/kunnan virastopuolella runsaasti.

Olen itse yksityisellä puolella ja meilläkin löytyy kovapalkkaisia suojatyöpaikkalaisia. Jostain syystä keskijohtoon on jumittunut vapaamatkustamiseen keskittyneitä työn karttelun ja vastuun pakoilun taitureita, joiden koko ura näyttää pohjautuvan noiden kahden asiaan keskittymiseen.

Mutta julkisella on mahdollista olla sekä ylä- että alaportaassa ihan saamaton koska mitään tulosvastuuta ei ole.

Vierailija
38/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kerta sitä työtä tehtäväksi löytyy niin miksi siitä ei makseta? Kerrotko vielä tämän?

Vierailija
39/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole onnistunut joutumaan ilmaiseen pakkotyöhön. Työkokeilussa olin tutustumassa erilaisiin kaupan tehtäviin, en tekemässä palkkatyötä. Ihan hyvin työnantaja tähän suhtautui kun muistutin, että en ole töissä, olen kokeilemassa. 3 päivää hyllytin, 2 päivää olin varastossa, viikon kassalla (ja välillä hevi-osastolla) jne. enkä koskaan tehnyt töitä ilman vakityöntekijää samoissa tehtävissä vierellä.

Vierailija
40/63 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä sadisteja joita on maailma täynnä ja siksi tää maailmakin on sellanen ku on. Ahneita kiduttajia yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän