Minkä ammatin edustajien uskot olevan kaikista onnellisempia työssään?
Kommentit (67)
Minkä tahansa alan yrittäjä, joka on saanut hommat hyvin toimimaan ja yritys on vakavarainen.
Vierailija kirjoitti:
Oma ehdotus: psykologit. Oma haaveammatti. Joku voi oikaista 😁
Joutuvat kuuntelemaan päivästä toiseen ihmisten ongelmia. Ja ne ongelmat voivat olla todella kamalia, mitä vaan traagisista tapahtumista pahoihin mielenterveysongelmiin tai siihen, miten lähipiiri näistä ongelmista joutuu kärsimään.
Lisäksi psykologit eivät itse ole mitenkään immuuneja vastaaville ongelmille; he voivat kärsiä vakavista mielenterveysongelmista ihan siinä missä onkologi voi itse sairastua syöpään.
Tietyissä ammateissa on eniten stressiä ja painetta: Muistaakseni lennonjohtajat, kunnaneläinlääkärit ja papit ainakin on ihan Top10:ssä....
Voiko olla onnellinen jos on paljon stressiä? Minä en voisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuvat kuuntelemaan päivästä toiseen ihmisten ongelmia. Ja ne ongelmat voivat olla todella kamalia, mitä vaan traagisista tapahtumista pahoihin mielenterveysongelmiin tai siihen, miten lähipiiri näistä ongelmista joutuu kärsimään.
Lisäksi psykologit eivät itse ole mitenkään immuuneja vastaaville ongelmille; he voivat kärsiä vakavista mielenterveysongelmista ihan siinä missä onkologi voi itse sairastua syöpään.
Tiedän muuten erään psykologin, joka sairastui burn outin myötä psykoosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisätään listaan vielä se, että kaikkia potilaita ei pysty auttamaan. Ei, vaikka olisi miten hyvä psykologi tahansa.
Tuttuni on lääkäri ja sanoi, että kaikista iloisimmilta ja onnellisimmilta isossa sairaalassa vaikuttavat taloshallinnon työntekijät. Numeroiden parissa on helppo tehdä töitä, ihmisten kanssa voi olla usein paljon hankalampaa.
Tunnen paljon eläinlääkäreitä ja edesmennyt miehenikin oli. Ovat todella onnellisia töissään. Tuntemilleni se on kutsumustyö ja tekevät paljon ilman palkkiota.
Ei mikään rahamäärä korvaa sitä, kun kuoleman rajoilta pelastettu eläin katsoo sinua silmiin omilla tähtisilmillään ja jos on koira, niin heiluttaa häntää.
Eläimen kiitollisuus parannuttuaan on niin liikkistä.
Toinen onnellisten ammattikunta on klassisen musiikin orkesterin jäsenet.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni on lääkäri ja sanoi, että kaikista iloisimmilta ja onnellisimmilta isossa sairaalassa vaikuttavat taloshallinnon työntekijät. Numeroiden parissa on helppo tehdä töitä, ihmisten kanssa voi olla usein paljon hankalampaa.
Ja sairaaloissa pienipalkkaiset siivoojat, laitoshuoltajat yms. taas kärsivät ihmisten sijaan työn fyysisistä rajoitteista ja pienistä palkoista.
K-Kauppiaat. Vaikuttavat iloisilta jalat maassa-tyypeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Joku luova taiteellinen ala, jossa saa toteuttaa itseään...
Harhaluulo! Aivan järkyttävää kilpailua kaikista pienimmistäkin projekteista saatika vakityöpaikoista. Varsinkin kuvataide/mainostoimistoalalla harjoitetaan myös kaikenlaista mustamaalamista ym. kiusaamista. Moni ei jaksa ja vaihtaa alaa kuten minä, tai jopa riistää henkensä.
En yhtään tiedä, mutta itse ajattelen, että onnellisimpia ihan vain työnsä takia ovat lähinnä luovaa työtä tekevät, esim. taidemaalarit, kirjailijat, käsityöläiset, huonekaluentisöijät, puutarhurit. Olen itsekin luovan työn tekijä ja rakastan työtäni, tekisin sitä, vaikka olisin upporikas. Ainoa huono puoli on, että näissä hommissa ei paljon tuntipalkoille pääse. Silti teen tätä mieluummin kuin jotain "oikeaa" palkkatyötä.
Hmmm olisko ihminen, joka tekee työtä, jota kohtaan tuntee intohimoa? Tunnen työssään onnellisen kampaajan, useammankin luontaishoitajan, puutarhurin, pienen matkailuyrityksen omistajan, kahvilanpitäjän, kirjailijan. Ja yhden nuoren peliammattilaisen, joka sanoo, että saa tehdä työkseen sitä, mistä nauttii ja siitä vielä maksetaan hemmetin hyvin.
Tavallaan hassua, etteivät ne arvostetuimpien tai parhaiten palkattujen töiden tekijät ole niitä onnellisimpia. Lääkärit, asianajajat, johtajat jne. loistavat poissaolollaan näistäkin viesteistä. Olisiko näihin töihin liittyvällä suurella vastuulla tekemistä asian kanssa? Ovatko onnellisimpia ne, joilla vastuu ei niin paina, vaan jotka voivat tehdä työtänsä ilman suurempia paineita?
Vierailija kirjoitti:
Muusikot.
Suurimmalla osalla huonot tulot, keikkatyö, vaihtuvat työolot, paljon ilta-ja viikonlopputyötä... musiikki on harrastuksena mahtava mutta työnä ei.
Vierailija kirjoitti:
Tutkija. Suhteellisen itsenäistä työtä omien mielenkiinnonkohteiden parissa.
Paitsi on siinä se apurahojen hakeminen. Stressaavaa, kun ei ikinä tiedä saako rahoituksen seuraaviksi vuosiksi.
Golddigger. Ei tarvitse tehdä muuta kuin pumpata kasvot niin täyteen botoxia ja täytteitä ettei ilmekään värähdä. Rinta ja persimplantteja unohtamatta.
Helikopterikuski Tunturi-Lapissa. Vaikka reitit ovat usein samoja eli kalastajia ja vaeltajia tunturiin jokien ja tupien tienoille, aina voi ottaa "lunkisti" paluussa ja ihailla maisemia.
Loistoristeilijän kapteeni.
Sukelluksen, tenniksen, ratsastuksen, purjehduksen opettaja.
Korusuunnittelija.
Tupperwaremyyjä.
Hei, ammattini on mainittu täällä. Ja olen kyllä aika onnellinen :)