On se kumma kun en ole koskaan nähnyt luonnossamme villisikaa, ahmaa, supikoiraa, mäyrää...Nämä muka pitäisi kuulua luontoomme....?
ei näitä ole. Asun Itä-suomessa metsien lähellä, en ole koskaan nähnyt luonnossa näitä. Ihan puuta heinää. Oisi se kun villisika kävelisi vastaan lenkkipolulla, vaan ei ole koskaan näkynyt.
Kommentit (31)
Ahmoja olen nähnyt muutaman, muita noista en.
Karhuun en ole törmännyt muualla kuin oluttölkissä.
Jaah kyllä meilläpäin on supi ihan tuttu "lemmikki". Pihojen lähettyvillä kun usein asuu.
Niin no... Jos näkisit tyrannosaurus rexin ennen kuin se näkee sinut, menetkö katsomaan lähempää vai meinetkö piiloon?
Supikoiria olen nähnyt, mäyrän kerran kuolleena tienposkessa. Majavankin olen nähnyt.
En ole nähnyt edes niiden jälkiäkään metsässä. Vaikka usein siellä liikunkin.
Mäyrän ja Supikoiran olen nähnyt. Asun Etelä-Suomessa kaupungissa.
Omalla pihalla on tänä keväänä näkynyt sekä supikoira että mäyrä. Karhuun olen törmännyt nuorena. Susien jälkiä näkyy melkein päivittäin. Tämä kaikki maalla länsi-Suomessa.
Meillä pyörii supikoiraperhe takapihalla ja auton alle jäänyt mäyrä makasi viikon tuossa Länsiväylällä Espoonlahden rampin kohdalla. Ahmaa en oo täällä nähnyt, mutta kettu ja susi täällä pyörii molemmat. Espoossa siis asutaan. Villisika ei kait edes kuulu varsinaisesti Suomen luontoon?
Noista kaikki paitsi ahma nähty Kangasalla.
Asun eteläisessä pikkukaupungissa. Täällä supikoiria, mäyriä ja kettuja riittää. Kaikki nuo on nähty.
Näin kerran ketun etelähelsinkiläisessä puistossa. Oli aika mieletön näky.
Eläimet osaa vältellä ihmisiä. Naapurimaissa villisiat on aiheuttanut liikenneonnettomuuksia, karju voi painaa sata kiloa. Joten hyvä vaan että ei ole.
Helsingin Paloheinän metsässä olen nähnyt mäyrän. Kohtaaminen raitanaaman kanssa oli nopea. Ollakseen suht läski mäyrä juoksi ketterästi.
Supikoiran pentuineen jossain Helsingin saaressa, en muista mikä saari oli, kaverin veneellä mentiin.
Mä näin kerran Ruokolahdella leijonan.
Varmasti olet nähnyt moniakin supikoiria, raatoina tien varressa.
Uusia lajejakin on Suomessa bongattu esim sakaali
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://yle.fi/uut…
Jännä kun minä taas olen, vaikka adun kaupungissa ja sen lisäksi mm susia ja jäniksiä. Ihan tuossa kerrostalon pihassa on mm jäniksiä ja susia näkynyt
Niinhän se on kaikilla cityvihreillä.
En minäkään ole nähnyt.