11 vuotias tyttäreni pyysi ostamaan kuukautis suojia
Olen siis hänen isänsä ja ollaan erottu tytön äidin kanssa.En osaa näitä suojia ostaa ja tyttö ei kehtaa tulla mukaan.Saisko vähän neuvoja? :D
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ostoslista. Ole hyvä.
Tamponit ja pikkuhousunsuojat voi jättää ostamatta. Intiimipyyhkeillekään ei ole kotioloissa tarvetta, kun löytyy juoksevaa vettä. Siteitä tosiaan kannattaa ostaa kokeiluun muutamaa eri merkkiä, jokainen kun tykkää vähän erilaisista.
Aloitus on ollut ennenkin. Joku on hiukan fiksautunut lapsiin ja kuukautisiin. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta tamponeja (asetillisia kuten Tampax), päiväsiteitä (mulla on käytössä Libressen pinkki paketti) ja yösiteitä. Ne on sinisessä paketissa. Yritin selittää niin, että mieskin ymmärtää. :D Niistä voi sitten kokeilla jos ei osaa paremmin selittää toiveitaan. Voit myös ostaa muutamaa erilaista sidettä eli siivellistä, lyhyttä, pidempää ym.
Hienoa, että tyttö uskalsi kysyä sinulta siteitä vaikka asia tuntuu hävettävän.
No voihan niitä tamponejakin siteiden lisäksi ostaa, mutta itse en olisi kyllä ihan ensimmäisenä kuukautissuojana kokeillut tamponia, kun edes ekaa yhdyntäkokemusta yms ei ollut kokemusta. Vaikka voihan tamponeja käyttää neitsyenäkin, mutta muistan sen olleen aika hankalaa ja vaati vähän rohkeutta ihan nuorena kokeilla sitä. Ja tamponeissa täytyy valistaa, että niitä pitää vaihtaa usein, eikä saa unohtaa. Siteet ehkä kuitenkin turvallisempi aloitussuojana
Juu. Tamponejakin ehdotin ihan sillä, että itse olisin niitä halunnut yrittää kokeilla, mutta mulle alettiin kauhistella miten paha ja likainen asia ne on. Ei sen tytön niitä tarvitse käyttää vielä vuosiin/ikinä jos ei halua, mutta olisi edes ne, että saisi tutustua. Ihan sillä siis ehdotin. :)
No ei tamponit ole mikään paha tai likainen asia! Niiden käyttäminen vaan vaatii harjoittelua, plus pitää muistaa toksinen sokkioireyhtymä, eli ehkä hyvä tyytyä siteisiin jonkin aikaa, ainakin näin alkuun jos isä ei tiedä mitä pitää ostaa.
ohis
Ei tietenkään ole. Niin mulle vaan sanottiin. Ja tamponien käyttö siis rinnastettiin sairaasti yhdyntään. Tajusin jo lapsena miten sairaasti äitini asiasta ajatteli. Siksi siis ajattelin, että lapsi saisi edes tutustua niihin vaikkei vielä käyttäisi. Ainakin me saatiin tamponeja jo ala-asteella tutustumiseen koulusta. En tiedä miten nämä menee nykyään.
Toki jos tamponeja ostaa lapselle pitää puhua miten usein ne vaihdetaan ym. ettei tule vaaraa TSSstä.
En silti näe miten niiden osto lapselle on väärää. Ehkä en vain ymmärrä?
No ei se nyt hyvänen aika ole _väärin_ ostaa tamponeja, eikä pidä kieltää jos tyttö haluaa kokeilla niitä. Mutta onko se millään lailla tarpeellista näin alkuun, tuskinpa.
Taas tämä sama tyyppi täällä kyselee.. Sairas kiinnostus tyttöjen ekoihin menkkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ostoslista. Ole hyvä.
Tamponit ja pikkuhousunsuojat voi jättää ostamatta. Intiimipyyhkeillekään ei ole kotioloissa tarvetta, kun löytyy juoksevaa vettä. Siteitä tosiaan kannattaa ostaa kokeiluun muutamaa eri merkkiä, jokainen kun tykkää vähän erilaisista.
Tamponeita voi ostaa vaikkeivät ne vielä olisikaan ajankohtaisia. Kyllä ne säilyvät kaapissa ja onpahan sitten valmiina, jos kiinnostaa kokeilla, esim. uimaan mennessä. Miksi pikkuhousunsuojia ei voi ostaa viimeisille vuotopäiville? Ja mitä noihin intiimipyyhkeisiin tulee, niin mitä se auttaa että kotona on juokseva vesi jos esim. koulun vessakopissa ei ole bideesuihkua tai ylipäätään hanaa?
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka kurjaa miten aikaisin nykyään lapset kehittyvät :( 11v on ihan pieni lapsi...tai oli silloin kun itse olin tuon ikäinen. Eikös 11v ole viidennellä luokalla?
Jaa, no mulla alkoi kuukautiset vuonna 1973, kun olin kymmenvuotias.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka kurjaa miten aikaisin nykyään lapset kehittyvät :( 11v on ihan pieni lapsi...tai oli silloin kun itse olin tuon ikäinen. Eikös 11v ole viidennellä luokalla?
11-12 on yleisin ikä, kun naisilla alkaa menkat. Näin se on ollut ennenkin, se että sinä kehityit myöhään, ei tarkoita, että muutkin saivat menkkansa vast 18v.
Tuon ikäiselle sopivat parhaiten siteet.
Osta sekä yö- että päiväsiteitä, suosittelen Libresseä. Niitä myydään kaikissa kaupoissa joten löydät niitä helposti.
Alwaysin siteet ovat huonoja ja vahvasti hajustettuja joten ne kannattaa jättää hyllyyn.
Sitten vielä sellainen asia, että kuukautiset vuotavat helposti ohi joten alushousuja kannattaa ostaa uusia riittävän usein.