Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairauden jälkeinen järkyttävä ruokahalu +5kg/kk

Vierailija
16.05.2020 |

Minulla todettiin syöpä joka on nyt leikattu ja muita hoitoja ei tarvitse. Leikkauksen jälkeen minulla on ollut järkyttävä ruokahalu voisin syödä koko ajan! Sairauden aikana(kasvain on ollut minulla ilmeisesti vuosia) en laihtunut ja ylipainoa on. Nyt olen onneksi pystynyt alkaa liikkumaan joka varmaan hieman hidastaa painon nousua mutta mistä tämä voi johtua? Liittyykö jotenkin johonkin paranemisprosessiin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko myös nälkä koko ajan vai vaan tekee mieli syödä?

Vierailija
2/6 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutos ravintoaineista? Syötkö hyvin eli ei liikaa ravintoköyhää ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta mullakin on ollut leikkauksen jälkeen jonkin aikaa kovasti nälkä. Kyseessä oli pieni tähystysoperaatio polveen, eli ei mitään kovin mullistavaa, mutta muistan sen että pari viikkoa maistui kovasti ruoka. Kulutus oli tietysti samaan aikaan pientä kun ei leikatun jalan kanssa luonnollisesti mitään urheilua voinut harrastaa.

Vierailija
4/6 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä keho huutaa leikkauksen jälkeen proteiiniä, eli lisäisin sen määrää ruuassa ja vähentäisin sen sokerista. Jos painonnousu edelleen jatkuu, niin mene lääkäriin, ettei kilpirauhasessa vaan ole mitään.

Vierailija
5/6 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin muutama ylimääräinen kilo jos se on hinta siitä että olet hengissä. Kalorit ja rasvaprosentit tuntuvat tosi vähäpätöisiltä, kun on selvinnyt isosta sairaudesta. Olen itsekkin selvinnyt.

Vierailija
6/6 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin sädehoidon aikana tuon 5 kg. Mulla oli koko ajan pahoinvointia ja pystyin syömään ainoastaan hampurilaisia, pizzaa ja sipsejä. Laihtuminen on ainoa hyvä puoli syövän sairastamisessa ja sitäkään en saanut. :) Onneksi sen jälkeen, kun vointi kohenee ja jaksaa taas liikkua, niin laihtuu. Nyt olen saanut jo 10 kg pois. 

Syö siis niin paljon kuin nälättää, mutta yritä erottaa tunnesyöminen ja nälkä. Sun terveyden kannalta on ehdottomasti parempi, että syöt terveellisesti kasviksia, proteiinia ja hyviä rasvoja. Älä nyt murehdi lihomista. 

Tsemppiä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä