Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lasten loukkaavat möläytykset ovat vanhemmista hauskoja?

Vierailija
16.05.2020 |

Joskus kuulee kun joku lapsi heittää esim. kaupassa, junassa tms jotain tyyliin ”tädillä on iso pylly!”, ”setä näyttää possulta!” tai muuta kivaa, ja vanhemmat on sitten ihan että heh heh kun se meidän Palle-Jooseppi on nokkela ja tämäpä oli hauskaa! Miksei niiden muksujen anneta ymmärtää että tuo ei ole ok?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsi voi pahoittaa mielensä, jos vanhempi ei naura jokaiselle julkiselle aivopierulle.

Ja jos toruu niin lapsi saa traumoja.

Vierailija
2/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitte niitä Jorma-Liisan töräytyksiä lähetellään joka paikkaan ja hahhah-miten onkaan nokkela-ja muuta paskaa. Ei vois vähempää kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän lapsi sillä pahaa tarkoita. Turha lapsen sanomisista on loukkaantua.

Vierailija
4/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kypsymättömille vanhemmille lapsi on "koira joka puree omistajansa puolesta".

Totuudentorvi joka heijastaa vanhempien syvimpiä tuntoja joita ei voi julki päästää,

pieni luottavainen lapsi on siis sellaisille vanhemmille se viaton megafoni, joka toistaa vaikkapa sille hankalalle anopille ääneen vanhempiensa ajatusmaailmaa tokaisemalla "mummi se on oikeen iso pyllyn reikä!" ja vanhempi voi turvassa hihitellä kämmeneensä että voi voi tuota meidän stiina-larssia kun se on noin hassu  -- toinen käsi jo näppäimillä että voi hupaisan heiton lähettää "hupaisia tokaisuja lasten suusta"-palstalle. 

Vierailija
5/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Onneksi sisäisellä lapsellani on vastaava tarve eli hymyilen "nokkelalle" lapsoselle ja totean herttaisesti, että kaikenlaiset vähä-älyiset ihmiset voivat saada heikkolahjaisia jälkeläisiä, kun ehkäisy pettää kännissä.

Vierailija
6/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki lasten heitot ole todellakaan hauskoja. "meinaatko isi taas varastaa kaljaa?". Menin ihan jumiin ja olen sananvalmein tyyppi kenet tiedän. Päästiin kaupasta ulos niin aloitin. Oletko ikinä nähnyt tai edes kuullut että varastan? "en ole". No miksi sitten sanoit niin että hävettää ihan hirveästi? "en minä tiedä".

Otti niin aivoon että laitoin pienen pojan hetkeksi kärsimään. Kun kerta olen varas niin otan tämän sinun karkkipussin. Mietin ääneen että tykkäisiköhän naapurit näistä? Jatkoin että oikeastaan tämäkään ei ole varastamista koska minä tämän maksoin.

Pojalla oli jo itku niin silmissä että piti lopettaa. Sen verran vielä nyppi että sanoin yhdellä ehdolla saat karkkisi. "millä?" Älä enää ikinä valehtele tuollaista. Lapsihan lupaa karkin takia mitä tahansa. Tuo on sentään pitänyt jo 8 vuotta. Aika hyvin lapselta joka on nyt jo teini.

Vierailija
7/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan apinoi omia vanhempiaan sekä muita aikuisia. TV on myös oiva opastaja.  Nykyisin TV-ohjelmiin pääsee kaikenmoisia mölötur. joiden joiden aikuiseksi kasvu on jostain syystä jäänyt kesken,  sanoisin jopa alikehittyneiksi. 🤯

Vierailija
8/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei pahaa tarkoittaisikaan, niin kyllä vanhempien olisi syytä sen verran puuttua, että kertoisivat ettei tuollaisia huudella ääneen kun niistä joku voi mielensä pahoittaa. Kyllä ne käytöstavat lapsillekin pitää opettaa jo pienestä lähtien, eikä vain hymeksiä mukana ja vedota siihen, että lapset ovat lapsia eivätkä vielä osaa suodattaa mitä päästävät suustaan.

Kasvaakohan näistä sitten niitä, jotka vanhempana puhuvat toisille ilkeyksiä ja vetoavat siihen, että "minä nyt vaan tykkään puhua suoraan eikä tästä voi pahoittaa mieltään"? Suoraankin kun voi puhua ihan niin ettei ilkeäksi tarvitse ruveta, jos tämä jollekin tuli vielä yllätyksenä ;)

Vierailija
9/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jäänyt mieleen, kun yhden ala-asteikäisen pojan mielestä en ollut tarpeeksi kaunis antamaan hänelle harrastustunteja. Hän siis halusi opettajakseen nimenomaan kauniin naisen, koska "rumaa opettajaa ei jaksa katsella". Ei siinä mitään, jokainen saa peruuttaa tuntinsa mistä syystä haluaa, mutta ihmettelin sitä, että pojan äiti raportoi tämän minulle hirvittävän hauskana juttuna. Ei ehkä kannata tuntemattomille mainostaa, millaisen taukin on onnistunut kasvattamaan.

Vierailija
10/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut möläytys, mutta mielestäni aika hyytävä vastaus 3-vuotiaalta:

Lapsella oli kauhea nälkäkiukku ja käytös sen mukaista. Lapsi karjui tyyliin, että lyö minua, ellen suostu asiaan X. Sanoin lapselle, että koskaan ei saa satuttaa toista eikä edes uhkailla, että satuttaisi. Lapsi vastasi aivan kylmän viileästi: ”Ei se ollut uhkaus, kerroin vain, mitä saattaisi tapahtua.”

Onhan tuo naurattanut jälkikäteen, kun tuo kuulosti jonkin mafiapomon vastaukselta :D

Vierailija
11/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi niille lapsille kai kuitenkin edes yrittää normaaleja käytöstapoja opettaa ja torua kun tuollaisia juttuja möläyttelevät? Kyllä mua ainakin toruttiin kun itse olin lapsi ja samoin olen omiani ojentanut.

Vierailija
12/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan opetettiin lapsille käytöstapoja. Nykyään ei. Johtunee kai siitä että vanhemmillakin ne on hukassa. Sitten on olevinaan niin hauskaa ja hassua.

Vierailija
13/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Onneksi sisäisellä lapsellani on vastaava tarve eli hymyilen "nokkelalle" lapsoselle ja totean herttaisesti, että kaikenlaiset vähä-älyiset ihmiset voivat saada heikkolahjaisia jälkeläisiä, kun ehkäisy pettää kännissä.

Kaikenlaiset vanhemmat saavat lapsia: alkoholistit, tupakoijat, narkkarit, typerykset ja ylensyöjät.

Lapsiparat. :(

Vierailija
14/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on aika, jolloin ei ole ihan ehditty vielä kaikkia käytöstapoja opettaa.

Olimme junamatkalla 3 vuotiaan kanssa, joka ilahdutti lähimatkustajia kyselemällä meiltä vanhemmilta kaikkea mieleen juolahtavaa.

Kuten mikä oli tuo tippulila, olimme saapumassa Tikkurilaan. Eräs nuori mies oli erehtynyt istumaan meitä vastapäätä. Lapsi tiedusteli miksi tolla setällä on noin luma paita. Paidassa oli joku ärjyvä lohikäärme bändikuva.

Vierailija
15/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki pitää ottaa niin vakavasti? Onko joku joskus suuttunut vieraan pikkulapsen kommentista? Kyllä se lapsi aikanaan oppii.

Vierailija
16/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on aika, jolloin ei ole ihan ehditty vielä kaikkia käytöstapoja opettaa.

Olimme junamatkalla 3 vuotiaan kanssa, joka ilahdutti lähimatkustajia kyselemällä meiltä vanhemmilta kaikkea mieleen juolahtavaa.

Kuten mikä oli tuo tippulila, olimme saapumassa Tikkurilaan. Eräs nuori mies oli erehtynyt istumaan meitä vastapäätä. Lapsi tiedusteli miksi tolla setällä on noin luma paita. Paidassa oli joku ärjyvä lohikäärme bändikuva.

Oliko se teistä vanhemmista mukavaa?

Vierailija
17/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä huono itsetunto jos päivä on pilalla jonkun 3-vuotiaan kommentista.

Vierailija
18/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se teistä vanhemmista mukavaa?

Ei ollut 🙄

Nyt jo naurattaa, lapsikin on jo teini...

Vierailija
19/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi kotoa peräisin tuo ihmisten ulkonäön kommentointi?

Vierailija
20/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä karhunpalvelus lapselle. Kaveritkaan ei tykkää kun yksi herranterttu ei osaa olla kommentoimatta heitä inhottavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän