Mirkka Torikka sai uuden auton ja shampanjaa 42v lahjaksi
Kyllä kannattaa olla ex-jääkiekkoilijan kanssa naimisisssa.
Kommentit (2663)
Kuuntelin kirjan, enkä tiennyt mitään tästä naisesta ennen kirjaa.
Ihmettelin moniakin asioita ja esim. se että petti miestään "luvalla" , vaikka mies hyvin sairas oli outoa...
Yhtäkkiä miehen kuoleman jälkeen oltiinkin sitten Samiin niin ihastuneita ja kovin henk. koht asioita kertoili...
Nytkö sitten taas uusi mies ja puhui kirjassa niin lastensa olevan tärkeimpiä kun miehet, mutta ilmeisesti koko ajan kuitenkin oltava joku ukko kierroksessa...
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin vähän MeNaisten verkkolehden juttua kirjasta. Siinä kerrotaan, ettei Mirkalla ole varaa lähteä reissuun eikä syödä ulkona, koska häneltä peritään 70 000e, kun talon ostaja haastoi hänet oikeuteen.
Kuitenkin ihan Instansa mukaan Mirkka on aika monta reissua, ihan hulppeisiin puitteisiin esim Leville lasi-igluihin tehnyt, ravintolaruokaa ja skumppaa on myös Instassa näkynyt. Entä uudenkarhea rantasauna, luksusterassi paljulla? Entä rahankeräys seuraajilta, miksi sitä ei mainittu?
Näin myös jonkun jutun pätkän (Me Naisista varmaan?) missä Mirkka sanoi ettei osta enää kotiin kovin usein alkoholia tai ota sitä ruuan kanssa ravintolassa. Tai jotain sinne päin. Ihmettelin kovasti, koska instassa on skumppa kehissä lähes päivittäin :D
Mihin käytti keräämänsä kymppitonnin. Ehkä yksi törkeimmistä vedätyksistä mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Kauankohan porukka jaksaa vaieta totuudesta... Paljos niistä seiskan vinkeistä nykyään maksetaankaan?
Voi olla ettei tää Torakka ole sen tason julkkis että maksaisivat mitään 🤔 Mutta tänne meille voit kyllä kertoa 👍👋
Vierailija kirjoitti:
Kauankohan porukka jaksaa vaieta totuudesta... Paljos niistä seiskan vinkeistä nykyään maksetaankaan?
Aika moni tietää, että osa tarinoista on muunneltu. Aki on esimerkiksi itse puhunut meille asioista toisin.
Olis kyllä niin parasta saada kuulla Akin näkemys näihin kaikkiin tarinoihin. Tai mitä hän mahtais ajatella koko kirjan kirjoittamisesta?
Kuollutta on helppo ylistää. Olisihan heillekin voinut ero tulla ja einiin täydelliseksi mieheksi osoittautua. Samalla tavalla Jutta Virtanen-Jussila-Gustafsberg-Larm muistelee kuollutta siippaa. Oisko se eka liitto kestänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tietää, että osa tarinoista on muunneltu. Aki on esimerkiksi itse puhunut meille asioista toisin.
Mietityttää kyllä kieltämättä kovasti, miten paljon muunnteltua totuutta Mirkka kertoo. Mikä on totuus tuosta parisuhteesta? Noh, en odotakaan että kukaan Akin läheinen haluaa asiaa lähteä julkisuudessa ruotimaan.
Mirkka näköjään valehtelee todella paljon monesta pienestäkin asiasta, omaksi edukseen, joten miksipä ei isommastakin kuvasta.
Hämmentää miten niin moni ihminen uskoo tätä yksipuolista ja aukkoja täynnä olevaa kerrontaa. Jopa useat ihmiset joita olen aiemmin fiksuina pitänyt ovat langenneet tähän säälimispalvontaan. Täytyy myöntää että minulle viimeinen tikki oli Kurosen raahaaminen vielä kerran esille tähän tarinaan etenkin kun se tehtiin rumasti ja suttuisasti, omaa erinomaisuutta korostaen.
Vieläköhän Kuronen antaa tyttönsä vierailulle.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentää miten niin moni ihminen uskoo tätä yksipuolista ja aukkoja täynnä olevaa kerrontaa. Jopa useat ihmiset joita olen aiemmin fiksuina pitänyt ovat langenneet tähän säälimispalvontaan. Täytyy myöntää että minulle viimeinen tikki oli Kurosen raahaaminen vielä kerran esille tähän tarinaan etenkin kun se tehtiin rumasti ja suttuisasti, omaa erinomaisuutta korostaen.
Kirjassa ei edes kerrottu niitä pahimpia tapahtumia pariskunnan välillä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjassa ei edes kerrottu niitä pahimpia tapahtumia pariskunnan välillä.
Viittaatko siis Mirkan ja Akin välisiin tapahtumiin vai Mirkan ja Kurosen välisiin? Kuronenhan on todennäköisesti lukenut kirjan etukäteen ja siltä osin on muokattu imagoon sopivaksi.
Niin mikä tää emäntä siis on? Miksi hänestä pitäisi olla kiinnostunut? Mitä hän on saavuttanut tai tehnyt sellaista, että hän kirjoittaa kirjan elämästään ja sitä ihmiset ihastellen ja näköjään siis itkeskellenkin lukee? Kertokaa nyt tyhmemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä tää emäntä siis on? Miksi hänestä pitäisi olla kiinnostunut? Mitä hän on saavuttanut tai tehnyt sellaista, että hän kirjoittaa kirjan elämästään ja sitä ihmiset ihastellen ja näköjään siis itkeskellenkin lukee? Kertokaa nyt tyhmemmälle.
Hän on tämmönen idoli ja fanituksen kohde 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää kyllä kieltämättä kovasti, miten paljon muunnteltua totuutta Mirkka kertoo. Mikä on totuus tuosta parisuhteesta? Noh, en odotakaan että kukaan Akin läheinen haluaa asiaa lähteä julkisuudessa ruotimaan.
Mirkka näköjään valehtelee todella paljon monesta pienestäkin asiasta, omaksi edukseen, joten miksipä ei isommastakin kuvasta.
No mitä se valehteli kirjassa? Aika pyyteettömästi rakasti Akia, moni nainen olisi jättänyt miehen ajat sitten. Ihailtavan epäitsekäs ja pitkämielinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä se valehteli kirjassa? Aika pyyteettömästi rakasti Akia, moni nainen olisi jättänyt miehen ajat sitten. Ihailtavan epäitsekäs ja pitkämielinen nainen
Kirjaa en ole vielä lukenut, viittaan haastatteluihin ja mitä kertoo somessa. Siis mitä on kertonut useamman vuoden aikana. Asiat kääntyy aina päälaelleen vaikka somea aktiivisesti seuraamalla on totuus nähtävissä. Viittaan lähinnä Mirkan omaan käytökseen, hän kääntää todella usein asiat omaksi edukseen.
Siksi olisi mielenkiintoista kuulla, asioita tietäviltä, onko kirjassa minkä verran vastaavaa
Luin kirjan mielenkiinnosta. Sitä ei voi kieltää, etteikö elämä itsetuhoisen nar#kkarin kanssa olisi ollut raskasta. Se on varmasti valtava trauma, mutta monikin asia ihmetytti. Olen itse menettänyt päihdeongelmaisen läheisen itsemurhalle sen kummemmin nyt tarkentamatta.
Mirkka antoi itsestään todella epäitsekkään, ymmärtäväisen ja rakastavan puolison kuvan. Oikeastaan koko kirja pohjautui siihen kuinka ymmärtäväisesti ja pitkämielisesti HÄN puolisoonsa suhtautui, ihan mitä tahansa puoliso tekikin. Ostetaan uusi auto, joka romutetaan päihteissä. Mirkka vaan naureskelee ja silittää päätä. Mies katoilee toistuvasti ja pitkiksi ajoiksi. Mirkka uhrautuu ja etsii miestään joka paikasta. En sinänsä epäile tapahtumia, mutta päihdeongelmaisen mt-ongelmaisen kanssa eläminen 24/7 on hel#vettiä. Joka ikinen tuntee myös rakkauden lisäksi raivoa, vihaa, välinpitämättömyyttä jne. Mutta Mirkka vaan vuodesta toiseen ymmärtää ja joka ikisessä viestissä kertoo rakastavansa. Minulle jäi sellainen kuva, että kirjan todellinen tarkoitus oli nostaa Mirkka jalustalle.
Mirkka on hyvä kirjoittamaan ja liikutuin muutamissa kohdissa. Tosin taisin liikuttua enemmänkin omista muistoistani. Liikutun todella helposti ja itken usein kirjoja lukiessa ja elokuvia katsoessa, mutta ei tämä ollut sellainen kirja. Siksi ihmettelen näitä "seuraajien" kommentteja jatkuvasta itkemisestä.
Raha. Mirkka kertoi itsekin eläneensä lapsuutensa pumpulissa. Tuntui hassulta lukea kirjasta kuinka Mirkka eli taloudellisesti todella tiukoilla, kun he samaan aikaan remppasivat, ostivat tuliterän auton, matkustivat ja lapsilla oli useita (myös kalliita, kuten ratsastus) harrastuksia. Jos on tottunut hulppeaan elämäntyyliin jo lapsena niin varmaan tällainen elintaso tuntuu köyhältä, mutta itse näen köyhyyden ihan toisenlaisena. Mirkka sai henkivakuutusrahoja 130000 euroa ja kymmeniä tuhansia isältään. Kirjassa ei edes kerrottu rahakeräyksestä. Hometalo on katastrofi, mutta kirjan mukaan Aki kielsi sotkemasta vanhempiaan hometaloon. Olivat kuitenkin läheisiä niin tuntuu vähän oudolta, ettei appivanhemmat osallistuneet hometaloon ollenkaan. Joka tapauksessa, voi laskea, että Mirkka on saanut taloon jopa 160000-180000 euroa rahaa. (tässä en ota kantaa itse puolison kuolemaan) Ja talo korjattiin isolta osin talkoilla. Jäi myös kuva, että iso osa rahoista kului esimerkiksi hulppeaan elämään seuraavan kumppanin kanssa. Tässä valossa köyhän ja surkean elämä esille tuonti tuntuu aika erikoiselta.
Ostaja. Kirja tosiaan maalaili Mirkasta ihanan ja ymmärtäväisen kuvan. Siinä ei kerrottu ostajan uudesta haasteesta, vainoamisesta, kunnianloukkauksesta jne mitään. Olen seurannut Mirkkaa Instassa ja ostajaan kohdistetut viestit on ihan hirveitä! Tässä syntyy ihan valtava ristiriita kirjasta ja Instasta saatujen mielikuvien välille. Tämä on ihan keittiöpsykologiaa, mutta kävi jopa mielessä, että onko ostaja nyt se taho, johon kohdistetaan kaikki se pas#a mikä on syntynyt aiemmasta elämästä vai miksi ostaja on joutunut käsittämättömän vainon kohteeksi.
Kuronen. Miksi ihmeessä suhdetta piti ruotia noin tarkasti? Ja tässäkin maalailtiin kyllä Kurosesta se pahis.
Mielestäni itsemur#aa ja Akia romantisoitiin liikaa. Aki oli soturi, taistelija, teki viimeisen ratkaisun, koska luotti Mirkkan kykyyn pärjätä. Puhuttiin uhrautumisesta ja Akista maalattiin pyhimyksen kuvaa. Maailman paras isä ja hyvä tiimiläinen. En sano, että vainajasta pitäisi puhua pahaa enkä Akia tuntenut. Mutta yleisesti ottaen epävakaan, itsetuhoisen päihdeongelmaisen vanhemman kanssa eläminen on pääsääntöisesti ihan hel#ettiä varsinkin kun kuvaan astuu harhat. Se ei missään nimessä vähennä rakkautta eikä vanhemmuuden merkitystä. Pahoittelut pitkästä analysoinnista, mutta kirjan perimmäinen tarkoitus jäi nyt kyllä avautumatta.
Mikä tyyppi tämä on kun kolmatta vuotta ketju pompahtelee tasaisesti ylös?
Vierailija kirjoitti:
Luin kirjan mielenkiinnosta. Sitä ei voi kieltää, etteikö elämä itsetuhoisen nar#kkarin kanssa olisi ollut raskasta. Se on varmasti valtava trauma, mutta monikin asia ihmetytti. Olen itse menettänyt päihdeongelmaisen läheisen itsemurhalle sen kummemmin nyt tarkentamatta.
Mirkka antoi itsestään todella epäitsekkään, ymmärtäväisen ja rakastavan puolison kuvan. Oikeastaan koko kirja pohjautui siihen kuinka ymmärtäväisesti ja pitkämielisesti HÄN puolisoonsa suhtautui, ihan mitä tahansa puoliso tekikin. Ostetaan uusi auto, joka romutetaan päihteissä. Mirkka vaan naureskelee ja silittää päätä. Mies katoilee toistuvasti ja pitkiksi ajoiksi. Mirkka uhrautuu ja etsii miestään joka paikasta. En sinänsä epäile tapahtumia, mutta päihdeongelmaisen mt-ongelmaisen kanssa eläminen 24/7 on hel#vettiä. Joka ikinen tuntee myös rakkauden lisäksi raivoa, vihaa, välinpitämättömyyttä jne. Mutta Mirkka vaan vuodesta toiseen ymmärtää ja joka ikisessä viestissä kertoo rakastavansa. Minulle jäi sellainen kuva, että kirjan todellinen tarkoitus oli nostaa Mirkka jalustalle.Mirkka on hyvä kirjoittamaan ja liikutuin muutamissa kohdissa. Tosin taisin liikuttua enemmänkin omista muistoistani. Liikutun todella helposti ja itken usein kirjoja lukiessa ja elokuvia katsoessa, mutta ei tämä ollut sellainen kirja. Siksi ihmettelen näitä "seuraajien" kommentteja jatkuvasta itkemisestä.
Raha. Mirkka kertoi itsekin eläneensä lapsuutensa pumpulissa. Tuntui hassulta lukea kirjasta kuinka Mirkka eli taloudellisesti todella tiukoilla, kun he samaan aikaan remppasivat, ostivat tuliterän auton, matkustivat ja lapsilla oli useita (myös kalliita, kuten ratsastus) harrastuksia. Jos on tottunut hulppeaan elämäntyyliin jo lapsena niin varmaan tällainen elintaso tuntuu köyhältä, mutta itse näen köyhyyden ihan toisenlaisena. Mirkka sai henkivakuutusrahoja 130000 euroa ja kymmeniä tuhansia isältään. Kirjassa ei edes kerrottu rahakeräyksestä. Hometalo on katastrofi, mutta kirjan mukaan Aki kielsi sotkemasta vanhempiaan hometaloon. Olivat kuitenkin läheisiä niin tuntuu vähän oudolta, ettei appivanhemmat osallistuneet hometaloon ollenkaan. Joka tapauksessa, voi laskea, että Mirkka on saanut taloon jopa 160000-180000 euroa rahaa. (tässä en ota kantaa itse puolison kuolemaan) Ja talo korjattiin isolta osin talkoilla. Jäi myös kuva, että iso osa rahoista kului esimerkiksi hulppeaan elämään seuraavan kumppanin kanssa. Tässä valossa köyhän ja surkean elämä esille tuonti tuntuu aika erikoiselta.
Ostaja. Kirja tosiaan maalaili Mirkasta ihanan ja ymmärtäväisen kuvan. Siinä ei kerrottu ostajan uudesta haasteesta, vainoamisesta, kunnianloukkauksesta jne mitään. Olen seurannut Mirkkaa Instassa ja ostajaan kohdistetut viestit on ihan hirveitä! Tässä syntyy ihan valtava ristiriita kirjasta ja Instasta saatujen mielikuvien välille. Tämä on ihan keittiöpsykologiaa, mutta kävi jopa mielessä, että onko ostaja nyt se taho, johon kohdistetaan kaikki se pas#a mikä on syntynyt aiemmasta elämästä vai miksi ostaja on joutunut käsittämättömän vainon kohteeksi.
Kuronen. Miksi ihmeessä suhdetta piti ruotia noin tarkasti? Ja tässäkin maalailtiin kyllä Kurosesta se pahis.
Mielestäni itsemur#aa ja Akia romantisoitiin liikaa. Aki oli soturi, taistelija, teki viimeisen ratkaisun, koska luotti Mirkkan kykyyn pärjätä. Puhuttiin uhrautumisesta ja Akista maalattiin pyhimyksen kuvaa. Maailman paras isä ja hyvä tiimiläinen. En sano, että vainajasta pitäisi puhua pahaa enkä Akia tuntenut. Mutta yleisesti ottaen epävakaan, itsetuhoisen päihdeongelmaisen vanhemman kanssa eläminen on pääsääntöisesti ihan hel#ettiä varsinkin kun kuvaan astuu harhat. Se ei missään nimessä vähennä rakkautta eikä vanhemmuuden merkitystä. Pahoittelut pitkästä analysoinnista, mutta kirjan perimmäinen tarkoitus jäi nyt kyllä avautumatta.
Oma viesti kuulostaa nyt aika rumalta luettuna enkä missään nimessä halunnut Akista pahaa puhua, koska uskon täysin, että etenkin itsemu#han kohdalla halutaan löytää selityksiä ja tietenkin tietyt selitykset tuntuu paljon paremmalta, vaikka totuus olisi toinen. (yleisellä tasolla). Tässä kirjassa oli vaan aika erikoinen asetelma. Mietin kyllä myös sitä, että nuorempi lapsi on vielä aika pieni niin olisiko pitänyt odottaa vielä muutama vuosi ennen kuin läväyttää ihan kaiken avoimeksi. Teinille asiassa on aika paljon sulattelua.