Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirkka Torikka sai uuden auton ja shampanjaa 42v lahjaksi

Vierailija
16.05.2020 |

Kyllä kannattaa olla ex-jääkiekkoilijan kanssa naimisisssa.

Kommentit (2664)

Vierailija
1621/2664 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeeess!! Se on päässyt hoitoon!!! Emmäääkestääää

Mikähän ”todiste” tämä?

Vierailija
1622/2664 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka selittäisi: miten psykologikäynti todistaa, että M ei ole pilkannut ostajaa? Ellei kyseessä ole sitten ostajan todiste, joka kertoisi siitä, miten maalituksen kohteena oleminen on vaikuttanut mielenterveyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/2664 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen tuli kiire lisätä Jässikkä mökin hihhihhii-stooreihin sen jälkeen kun joku täällä ihmetteli aviomiehen "katoamista" 😏

Möksäkausi on tosiaan taas startattu tutulla tylsällä toistolla; viinilasi/pullo, takka, sauna, grilli ja kymmenen kuvaa samasta maisemasta. Huikeeta! 👋

Vierailija
1624/2664 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen hulppealta näyttää piirrustukset Instassa tästä tulevasta Mirkan mökin ja uuden pihasaunan terassin rakennusprojektista. Paljua, skumppaa, ruokailuryhmää, rappuset rantaan saakka. Mietin vaan miten on yhtäkkiä varaa tämmöiseen? Kun hetki sitten kerättiin rahaa seuraajilta vähävaraisuuteen vedoten. Ei ole varaa maksaa oikeuden määräämiä korvauksia, mutta kaikkeen muuhun on rahaa ylenmäärin.

Vierailija
1625/2664 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on hänen varakkaiden vanhempiensa omistama, joten eiköhän he maksa sinne kaiken tarvittavan, terassit ja muut.

Vierailija
1626/2664 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökki on hänen varakkaiden vanhempiensa omistama, joten eiköhän he maksa sinne kaiken tarvittavan, terassit ja muut.

….ja miehen.

Pointtihan onkin siinä, että pitääkö köyhien seuraajien kerätä rahaa maksamaan asunnon myyntihinnan hinnanalennuksen ja ”taistelun” kulut, jos läheiset kustantavat luksuselämän.

Onkos aviopuolisoilla myös elatus velvollisuus?

Vierailija
1627/2664 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton kusetus tämä juttu. Ei ole vähävarainen tämä nainen. Hinnanalennus ostajan eduksi oikeudenkäynnissä on käännetty ”Samu vei meiltä talon ja kohta toisenkin”. M on narsisti pahimmasta päästä. Ei kuitenkaan psykopaatti kuten vaikkapa Putin.

Vierailija
1628/2664 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne varakkaat vanhemmat ei sitten auttaneet, kun somessa Mirkka kirjoitti että lapsilta viedään jo toista kotia? Seuraajilta kerättiin rahat.

Vierailija
1629/2664 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomaton kusetus tämä juttu. Ei ole vähävarainen tämä nainen. Hinnanalennus ostajan eduksi oikeudenkäynnissä on käännetty ”Samu vei meiltä talon ja kohta toisenkin”. M on narsisti pahimmasta päästä. Ei kuitenkaan psykopaatti kuten vaikkapa Putin.

Tai sitten on vähävarainen ja saa kaiken #kaupallinen yhteistyö ja lahjoina, mutta silloin herää kysymys että onkohan verot hoidettu? Muistanko väärin, vai oliko uusi pihasauna kaupallinen yhteistyö myös?

Vierailija
1630/2664 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika kovat verotkin jo tulisi jos saisi kaikki lomat, majoitukset, asuntoautot, terassit ja saunat yrityksiltä ilmaisiksi. Tai jos ei hoksaa maksaa veroja?

Vierailija
1631/2664 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Veronalaista tuloa ovat esimerkiksi

rahakorvaukset, joita saat esimerkiksi kaupallisesta yhteistyöstä

muut rahanarvoiset korvaukset ja edut, kuten alennukset, lahjakortit, matkat tai pääsyliput

tuotelahjat, paitsi tavanomaiset mainoslahjat. Katso tarkemmat ohjeet.

Verotukseen ei vaikuta se, oletko sopinut esimerkiksi tuotelahjan lähettämisestä etukäteen lähettäjän kanssa.

Tuotelahjojen, etujen ja muiden vastaavien korvausten vero lasketaan niiden käyvästä arvosta. Käypä arvo on sama kuin tuotteen tai esimerkiksi pääsylipun hinta, jos tuotteen tai lipun ostaisi itse.

….

Huomaa kuitenkin, että jos tuotelahja on saatu vastineeksi esimerkiksi sen mainostamisesta tai muusta somenäkyvyydestä, lahjan käypä arvo on aina veronalaista tuloa. Tällaisessa tapauksessa 50 euron rajalla tai tuotteen ominaisuuksilla ei ole merkitystä, vaan tuotelahjan arvo on kokonaan veronalaista tuloa.”

Vierailija
1632/2664 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Veronalaista tuloa ovat esimerkiksi

rahakorvaukset, joita saat esimerkiksi kaupallisesta yhteistyöstä

muut rahanarvoiset korvaukset ja edut, kuten alennukset, lahjakortit, matkat tai pääsyliput

tuotelahjat, paitsi tavanomaiset mainoslahjat. Katso tarkemmat ohjeet.

Verotukseen ei vaikuta se, oletko sopinut esimerkiksi tuotelahjan lähettämisestä etukäteen lähettäjän kanssa.

Tuotelahjojen, etujen ja muiden vastaavien korvausten vero lasketaan niiden käyvästä arvosta. Käypä arvo on sama kuin tuotteen tai esimerkiksi pääsylipun hinta, jos tuotteen tai lipun ostaisi itse.

….

Huomaa kuitenkin, että jos tuotelahja on saatu vastineeksi esimerkiksi sen mainostamisesta tai muusta somenäkyvyydestä, lahjan käypä arvo on aina veronalaista tuloa. Tällaisessa tapauksessa 50 euron rajalla tai tuotteen ominaisuuksilla ei ole merkitystä, vaan tuotelahjan arvo on kokonaan veronalaista tuloa.”

Eikös hän ole merkkaillut näitä yrityksiä mm.Järvisydäntä, Levin Igluja, NewSaunaa jne näihin postauksiinsa. Ovatko ne siis kaupallisia yhteistöitä? Jos kaiken mitä on Instassa ja blogissa esitellyt, saanut ilmaiseksi onhan se varmasti aikamoinen summa yhteensä mistä verot tulee tietenkin hoitaa.

Vierailija
1633/2664 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kanssa WSOY:n touhua. Eikö siellä oikeasti ole yhtään tutkittu jutun taustoja? Ja nyt on tämä kunnianloukkaus- sekä vainoamisrikosasia myös vireillä.

Toisaalta mitä voi odottaa kustantamolta, joka on julkaisemassa kahdesti pahoinpitelystä tuomitusta kirjan nimeltä 'Taistelija'?

Vierailija
1634/2664 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestä tuollainen kirja kertoo? Minä olen ajatellut kohdistaa WSOY:lle kysymyksen (vaikka tiedän etteivät minulle toi siihen vastaa), että omistaako Mirkka tosiaan lastensa isän yksityisyyden? Onko hänellä oikeus kertoa julki lastensa isän tarina näiden ollessa alaikäisiä? Entä jos nämä aikuistuessaan toivoisivat, että jotain olisi jäänyt yksityiseksi, omaksi ihan vain heille? Ja onko satavarma, että henkilö itse olisi halunnut elämäänsä tällaiseen levitykseen?

Vierailija
1635/2664 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenestä tuollainen kirja kertoo? Minä olen ajatellut kohdistaa WSOY:lle kysymyksen (vaikka tiedän etteivät minulle toi siihen vastaa), että omistaako Mirkka tosiaan lastensa isän yksityisyyden? Onko hänellä oikeus kertoa julki lastensa isän tarina näiden ollessa alaikäisiä? Entä jos nämä aikuistuessaan toivoisivat, että jotain olisi jäänyt yksityiseksi, omaksi ihan vain heille? Ja onko satavarma, että henkilö itse olisi halunnut elämäänsä tällaiseen levitykseen?

Niinpä. Luulin ensin, että kirjoittaa ihan vaan hometalosta ja asiapitoista tekstiä. Sitten se meni ostajan nälvimikseksi ja jatkuvaksi henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi ostajaa kohtaan. Noh, saihan oikeuden tuomarikin vihjailuista osansa.

Nyt sitten on postaillut häävideoita Akista ja saa käsityksen, että Mirkka on kirjoittamassa historiikkia omasta elämästään ja Akista. Onko Mirkka tosiaan niin tunnettu ja merkittävä henkilö saavutuksineen, että tämmöinen omaelämäkerta on WSOY:n mielestä kysytty tuote? Ja entä tosiaan edesmenneen oikeus yksityisyyteen?

Vierailija
1636/2664 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirkka on ihana.

Vierailija
1637/2664 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin kiinnostava kysymys. Perintöasioita valvoo viranomaiset tarkkaan jos kuolinpesässä on alaikäisiä, mutta kuka heidän osaltaan valvoo tällaista "henkistä perintöä" ja yksityisyyttä?

Vierailija
1638/2664 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon tähän kirjaprojektiin vasta sitten, kun teos on tullut painosta. Omassa kaveripiirissäkin on ihminen, joka on käynyt keskusteluja kirjan julkaisemisesta vuosia sitten. Eikä kirja oikeasti koskaan valmistunut.

Vierailija
1639/2664 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäselvää mistä Mirkka on kirjaa kirjoittamassa. Kai kustantamo jotain punaista lankaa odottaa, eikä sellaista someoksennusta ihan kaikesta mikä elämässä ottaa päähän.

Vierailija
1640/2664 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihanasti instassa on nyt tullut selvitys edellisiin kysymyksiin.

Silti. Hyvä luoja. Miten kukaan, siis kukaan voi verrata puolison kuolemaa ja psyykenhäiriötä tuohon talokauppaan.

Kuuluu todella kova selittely ja epätoivo.

Puolison kuolema ei liity millään tapaa käräjien ja hovin tuomioihin. Sen tietää kirjailija itsekkin.

Hän on mokannut. Ei tule koskaan julkisesti kertomaan mitä tuomiolauselmissa oli. On avannut sieltä täältä irrallisia kommentteja mutta ei niitä minkä vuoksi tuomio tuli.

Jos tosiaan joku kustantamo, olkoonkin suuri sellainen, tällaista haluaa kustantaa, tarkistamatta faktoja niin siinä tapauksessa toivotan onnea Kirjailijalle. Toivottavasti kyseessä tulee olemaan Bestseller🤭

Kannattaa kuitenkin muistaa että se totuus tulee julki ennemmin tai myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä