E-pillerit ja haittavaikutukset
Mitä haittavaikutuksia on tullut käytettyäsi e-pillereitä, onko esimerkiksi ärtyisyyttä, painoa tai turvotusta tullut lisää ja minkä merkkiset pillerit kyseessä? Jos olet lopettanut, niin kuinka nopeasti tilanne palautui normaaliin?
Kommentit (14)
En suosittele kenellekään.. paino nousi, turvotti, olin ärtynyt. Kaksi viikkoa aloittamisesta alkoi viiden vuoden lämpöily, jatkuvasti 37 pinnassa, asteen korkeampi kuin normaalisti. Nyt kun lopetin, lämpö laski heti normaaliin, mutta huimaa älyttömästi. Yhdistän pillereihin myös kilpirauhassairauden, joka puhkesi 2kk pillereiden aloituksesta. Tähän vielä päälle kuiva kellari, halut tiessään ja jatkuva väsymys. Lopettaminen ei korjaa oireita heti, vaan vie kuulemma kuukausia. Lopettaminen tuo myös omat oireensa, kuten mulla toi huimaus ja päänsärky. Kokeile mieluummin kierukkaa heti alkuun. Itse menetin 5 vuotta elämästäni ihan vain siksi, ettei kortsulla tarvii pelata, kallis hinta mun mielestä...
Niin, kakkosella yazit aiheutti migreeniä, vaihdettiin mikrolutoniin. Siitä tuli hirsutismi, joten kk kokeilin cerazettea, siitä tuli jäätävä päänsärky ja kuolemanväsymys. Sitten meni hermot ja lopetin kokonaan pillerit, enkä koske enää ikinä niihin...
Vierailija kirjoitti:
En suosittele kenellekään.. paino nousi, turvotti, olin ärtynyt. Kaksi viikkoa aloittamisesta alkoi viiden vuoden lämpöily, jatkuvasti 37 pinnassa, asteen korkeampi kuin normaalisti. Nyt kun lopetin, lämpö laski heti normaaliin, mutta huimaa älyttömästi. Yhdistän pillereihin myös kilpirauhassairauden, joka puhkesi 2kk pillereiden aloituksesta. Tähän vielä päälle kuiva kellari, halut tiessään ja jatkuva väsymys. Lopettaminen ei korjaa oireita heti, vaan vie kuulemma kuukausia. Lopettaminen tuo myös omat oireensa, kuten mulla toi huimaus ja päänsärky. Kokeile mieluummin kierukkaa heti alkuun. Itse menetin 5 vuotta elämästäni ihan vain siksi, ettei kortsulla tarvii pelata, kallis hinta mun mielestä...
Kuinka paljon paino nousi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon paino nousi?
Kuumeilun takia piti lopettaa urheiluharrastus ja kilpparisairaus tietty osaltaan nosti painoa, yhteensä 20 kiloa...
Omalla terveydellään ei kannata leikkiä. En suosittele hormonaalista ehkäisyä kenellekään, ellei siihen ole jokin terveydellinen syy. Ehkäisykeinoja on muitakin. Hormonit vaikuttavat niin monella tapaa ihmisen kroppaan, että on naiivia kuvitella sen olevan turvallista. Ihan jo laskimotukoksen riskin nostaminen on mielestäni typerää. Monella menee parisuhde ja mielenterveys kärsii e-pillereiden takia.
Käytin pillereitä muutaman vuoden. Aluksi ei ollut mitään ongelmaa, mutta vuosien varrella alkoi vähitellen tulla haittavaikutuksia. En ensin osannut yhdistää niitä pillereihin, koska tulivat niin hitaasti. Lopulta olin todella kilariherkkä, mielialat heittelivät ihan miten sattuu, sain myös hirveitä vatsakipuja ja jatkuvia hiivatulehduksia. Oireet poistuivat parissa kuukaudessa, kun lopetin pillereiden käytön. Sittemmin aloitin Nuvaringin käytös ja se on ollut tosi hyvä. Kuusi vuotta olen käyttänyt sitä, eikä mitään ongelmia ole tullut.
Yasmin ja Yasminelle ollut mulla kokeilussa. Yasminit tekivät kuukautisista järkyttävän runsaat ja tissit alkoivat erittää jotain maidon tapaista. Vaihdoin Yasminelleen, joka teki kuukautisista todella niukat (ei huono asia kylläkään), nosti painoa 10 kg ja teki minut todella ärtyneeksi, suorastaan sekopäiseksi. Pinna ei kestänyt yhtään ja kiihdyin sekunnissa nollasta hirveään raivoon.
Näistä kokeiluista on aikaa jo melkein 10 vuotta. Viime syksynä menin kokeilemaan hormonikierukkaa ja samat oireet alkoivat. Kierukka oli pakko ottaa pois. Juu, ei mitään hormoneja minulle enää! Vuoden päästä olen sen ikäinen, että saan sterilisaation. Siihen asti mennään vaikka kumilla.
Muutuin ihan eri ihmiseksi., tasapainoton ja raivopäinen hirviö, halut hävisivät myös kokonaan. Olin 10v tälläinen sekopää kunnes tajusin lopettaa.. ainiin ja laihduin myös kun lopetin. Ei enää ikinä kiitos!
Onkohan lisääntynyt homoseksuaalisuus ihmiskunnasta seurausta naisten käyttämistä hormoneista.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan lisääntynyt homoseksuaalisuus ihmiskunnasta seurausta naisten käyttämistä hormoneista.
Johtuiskohan se kuitenkin ihan vaan vapaammasta suhtautumisesta, homot kivitettiin vielä 30 vuotta sitten. Enää ei tarvii olla kaapissa.
Ei mitään. Hyötyjä on kyllä tullut paljon. Jos pillerit lopetan, luonnon tila vakautuu viimeistään 6kk ajassa.
Käytin 5 vuotta n. viittä eri merkkiä. En muista enää kaikkia nimiä, mutta ainakin Yasminelle, Diane Nova ja Qlaira. Kaikki aiheuttivat samaa eli mielialanvaihtelua ja täydellistä haluttomuutta. Plussaa se, että auttoi finneihin. Lopetin ne ja vaihdoin hormonikierukkaan 8 vuotta sitten, on sopinut hyvin vaikka haluttomuutta on yhä vähän.
?