Onko muita, jotka eivät ole asuneet koskaan vuokralla?
Mä en ole. Tuli vain mieleen tuosta vuokralaisketjusta.
Kommentit (9)
Just tajusin, että suurin osa on muuttanut vuokralle silloin nuorina. Itsellä toki vuokraustoiminta tuttua, kun olen ollut asuntoa vuokraamassa pois jo aika nuoresta.
Ap
Asuin vuoden, ja sitten ostin omistusasunnon joka on nyt velattomana sijoituskämppänä. 7000 euroa vuosi lisää nuoruuden ratkaisuista ja ainakin 50.000 euroa arvonnousua, ei huono valinta.
Niitähän on maaseudut täynnä kun eivät elämänsä aikana asu kuin yhdessä osoitteessa.
Minä. Asuin reilusti yli parikymppiseksi isäni luona, hankin koulutuksen ja säästin rahaa. Sitten ostin omakotitalon, toki lainaa piti silti ottaa.
Riippuu miten määritellään... Olen lapsuudenkodista muuttamisen jälkeen asunut kahdessa vanhempieni omistamassa asunnossa, joista maksoin yhtiövastikkeen. Siitä sitten omaan omakotitaloon silloisen puolison kanssa, ja tähän jäin kun erottiin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan meitä, varsinkin täällä maaseudulla. Maksan mieluummin lainaa, eli itselleni "säästöön", kuin toiselle samaa summaa enkä saakaan niitä rahoja koskaan takaisin omaan käyttöön. Eikä tarvitse vinkua remonttilupaa keneltäkään, vaan kaikki on itsestä kiinni.
Ikävä sanoa mutta maaseudulla ei taida kyllä saada niitä lyhennyksiään takaisin :(
Jos miettii lyhennykset+lainakorot+verot+jätemaksut+korjaukset/huollot+arvonlasku, niin vuokraaminen tulisi kyllä moninkertaisesti halvemmaksi.
Onhan meitä, varsinkin täällä maaseudulla. Maksan mieluummin lainaa, eli itselleni "säästöön", kuin toiselle samaa summaa enkä saakaan niitä rahoja koskaan takaisin omaan käyttöön. Eikä tarvitse vinkua remonttilupaa keneltäkään, vaan kaikki on itsestä kiinni.