Huvittaa hampaitaan oikovat keski-ikäiset naiset,
jotka sanovat, että oikovat hampaansa terveydellisistä syistä, vaikka tosiasiassa tekevät sen turhamaisuuttaan ulkonäöllisistä syistä.
Kommentit (35)
Naurettavaa. Niitä purukalustoja sitte esitellään lehdessä kita ammollaan, niinku joku olis kiinnostunu toisten hampaista. Yhtä mielenkiintosta ku jonku nenäkarvat.
Ai, ei mua huvita vaikka on aina ollut hyvät hampaat. Ulkonäön lisäksi purenta saada ottamaan tasaisemmin kaikille hampaille, jolloin yksittäisiin hampaisiin ei kohdistu niin suurta purentavoimaa.
Esim. vino etuhammas voi aiheuttaa siinä välissä olevan tulehdusta ja se voi tuottaa kipua syödessä.
Minä oikaisutin vajaa nelikymppisenä alaleuan hampaita kun olivat sikinsokin ja yksi hammas pois rivistä niin että purressa napsautti posken limakalvon kipeän verestävän paukaman.
Sitä se on, kun koko elämänsä on ollut rouskuttaja. Rouskuttaneet hampaansa pilalle, ja sitten niitä pitää oikoa.
Vierailija kirjoitti:
Esim. vino etuhammas voi aiheuttaa siinä välissä olevan tulehdusta ja se voi tuottaa kipua syödessä.
Ja mitenkähän suutelu tai suihinotto onnistuu?
Pidän kauniista hymystä miehillä ja naisilla. Ei se ole keneltäkään pois jos joku hoidattaa hampaansa mieleisiksi, en ymmärrä _huvittaa_ sanaa tässä yhteydessä.
Terveyteen panostaminen on järkevää. Hienoa, että jaksavat, kallis prosessi aikuisiällä.
Nykyisin hampaat oikaistaan jo lapsena, mutta silloin kun nämä keski-ikäiset olivat lapsia, ei hoitoja vielä osattu tehdä. Jos purupinta hampaista loppuu tai tulee muita ongelmia, niin ne on pakko oikaista, oli ikä mikä hyvänsä.
Päivä on vasta alussa, mutta naisviha-aloitukset jo hyvässä vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin hampaat oikaistaan jo lapsena, mutta silloin kun nämä keski-ikäiset olivat lapsia, ei hoitoja vielä osattu tehdä. Jos purupinta hampaista loppuu tai tulee muita ongelmia, niin ne on pakko oikaista, oli ikä mikä hyvänsä.
Olen keski-ikäinen, ja kyllä lapsuudessani oli jo oikomishoitoa. Minun hampaitani oiottiin 9-14-vuotiaana eli pitkä prosessi. Minun nuoruudessani vaan ajateltiin, ettei tulosta tarvitse ylläpitää.
Kolmekymppisenä hampaat sitten menivät hieman vinoon. Kävin oikomassa tuon lievän vinoutumisen, koska muuten se olisi mennyt ajan myötä pahemmaksi. Minua kiusattiin hampaista ja raidoista kouluaikana tuo 5 v. Oli henkisesti rankkaa. Myönnän, että tuo aikuisiän oikominen oli henkinen juttu. Pahasti vinot hampaat on sukuvika. 9-vuotiaallani on myös pitkä oikominen edessä. Voi raukkaa.
Vinoilla hampailla voi syödä ihan yhtä hyvin. En ole koskaan kuullut, että vinojen hampaiden takia ei pysty syödä. Kuluu ne hampaat suorinakin narskuttajilla. Ja sekin on jännä kun ne on nykyään aina 40-50v hyvin toimeentulevia naisia, joille vinot hampaat aiheuttaa kipuja ja kaikenlaista ongelmaa. Ei koskaan miehiä. Kukin saa tehdä hampailleen mitä haluaa, mutta ei ne suorat hampaat tee ihmisestä onnellista.
Vierailija kirjoitti:
Vinoilla hampailla voi syödä ihan yhtä hyvin. En ole koskaan kuullut, että vinojen hampaiden takia ei pysty syödä. Kuluu ne hampaat suorinakin narskuttajilla. Ja sekin on jännä kun ne on nykyään aina 40-50v hyvin toimeentulevia naisia, joille vinot hampaat aiheuttaa kipuja ja kaikenlaista ongelmaa. Ei koskaan miehiä. Kukin saa tehdä hampailleen mitä haluaa, mutta ei ne suorat hampaat tee ihmisestä onnellista.
Pysty syömään. Ole hyvä, teini.
Minulla korjattiin ylärivi ennen ikävuotta 30 koska toinen etuhampaistani alkoi heilumaan ja halkesi lopulta kun tila loppui hampailta.. Lääkärin mukaan jos en olisi käynyt oikomishoitoja niin olisin saanut heittää hyvästit ylähammastolleni ennen ikää 40v. Että juu ihan ulkonäkösyistä maksoin monta tonnia oikomisesta juu u.
Vinot hampaat, virheellinen purenta = jäätävä ja jatkuva päänsärky. Minä hoidattaisin mutta sinähän voi kärsiä kun niin huvittaa.
Olen visikymppinen. Lapsuudessani osattiin kyllä tehdä oikomishoitoja, ja me kaikki pelkäsimme sellaisiin joutumista - mutta niitä tehtiin noin viidesosalle siitä joukosta, jolle nykyään tehdään. Hampaiden ja koko leuan piti olla käytännössä ihan vinkslalaan, jotta hoitoihin ryhdyttiin.
Ja minä kyllä tiedän ison joukon myös miehiä, jotka ovat oikoneen hampaansa nyt myöhemmin. Itse asiassa useammat nyt neli-viisikymppisinä hampaansa korjauttaneet ovat miehiä, koska naiset ovat tehneet saman jo kolmikymppisinä.
Oma kalustoni on ollut tilavassa jårjestyksessä aina, joten ei ole tarvinnut tehdä sille mitään enkä aio tehdäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se on oikeastaan toisinpäin. Esim. meille 70-luvulle syntyneille tehtiin lapsena esteettistäkin oikomishoitoa julkisella mutta nykyään hoidetaan vain purentavirheet.
Moni keski-ikäinen kuutenkin jätti aikanaan hoidon kesken tai asentovirheet ovat palautuneet rautojen poistamisen jälkeen.
Olen oikein tyytyväinen hammaskalustooni oikomishoidon jälkeen. Muutaman kuukauden käytin kiskoa aina kun en syönyt tai puhunut jossain tärkeässä paikassa, ja nyt on lopultakin suora ja kaunis hammasrivistö. 48v, 3000€ - cos I’m worth it
Mielummin tekohampaat ne on helppohoitoiset ja yöllä saa nukuttua paremmin kun on hampaat pois suusta.