Olet ikäihminen, haluat tavata läheisiäsi, haluaisit jo lähteä kolostasi? Mikään laki ei sinua estä tätä tekemästä
Että simmottiin. Turhaan valitat.
Vai odotatko sinä, että joku tekee päätöksen puolestasi? Hallitus?
Kommentit (39)
En ole tosin ikäihminen, mutta vastaan silti.
Ei tietenkään estä. Kysymys vain on siitä, että jos jotain edelleen suositellaan, niin siihen on jokin syy. Se ei ole kadonnut minnekäään.
Juuri näin olen toiminutkin. En jää sohvalleni kuolemaa odottamaan. Eikä hallituksen suositukset saa mieltäni muuttumaan. Tämä on ikäsyrjintää. Minä 74v en saisi olla tekemisissä ystävienkään kanssa, veljelläni 69v ei ole mitään rajoituksia.
Mieli täytyy pitää virkeänä ja siihen tarvitaan ystävien seuraa.
Niin. Voit tosin joutua pohtimaan, että oletko valmis siihen, että saat tartunnan ja menehdyt. Vai oletko kärsivällinen ja toimit suositusten mukaan. Haluatko nähdä vaikkapa lastenlasten kasvavan tai onko sulla vielä toteutumattomia unelmia - vai oletko jo antanut kaiken mitä sulla on annettavaa. On ihan hemmetin helppoa antaa näsäviisaita neuvoja vierestä ,kun ei ole itse ko. ikäryhmää, tai ei omaa merkittävää riskiä itse kuolla.
Voi tosin olla että läheiset ei halua tavata ikäihmisiä.
Vanhuus on rikos, josta tuomitaan eristykseen, vailla tapaamisoikeutta. Täytyy olla todella vaarallinen rikollinen, jos joutuu samanlaiseen kohteluun nuorempana.
Jokainen saa ihan vapaasti käydä hakemassa koronatartunnan. Kukaan ei estä. Yksikin mummeli oli käynyt neljä kertaa kaupassa yhden 6 tunnin työvuoron aikana. Jotkut papparaiset hengaa puolipäivää kaupan edessä istuksimassa.
Niin. 60 ylipainoinen, verenpainetautinen astmaatikko on töissä asiakaspalvelussa ja 71 terve liikunnallinen istuu karanteenissa. 🙄
Hohhoijaa kirjoitti:
Niin. Voit tosin joutua pohtimaan, että oletko valmis siihen, että saat tartunnan ja menehdyt. Vai oletko kärsivällinen ja toimit suositusten mukaan. Haluatko nähdä vaikkapa lastenlasten kasvavan tai onko sulla vielä toteutumattomia unelmia - vai oletko jo antanut kaiken mitä sulla on annettavaa. On ihan hemmetin helppoa antaa näsäviisaita neuvoja vierestä ,kun ei ole itse ko. ikäryhmää, tai ei omaa merkittävää riskiä itse kuolla.
En ole näsäviisas vaan vi******aa kun valitetaan, että pitää olla eristyksissä, kun se ei ole totta. Odotetaan että joku ulkopuolinen ottaa vastuun omista päätöksistä, vaikka päätös on ihan sen ikäihmisen oma. Aika idiootti pitää olla, jos ajattelee, että hallitus kenenkään yksittäien ihmisen parasta voisi ajatella. Kyllä se pitää ihan itse ajatella ja ottaa vastuu.
ap
Jos se kovin helposti tarttuisi niin kyllä noita kaljaa kuskaavia riskiläisiä olisi tietyin paikoin jo laonnut pilvin pimein.
Se ei vaan näytä tarttuvan.
Vanhusten pitäisi pysyä eristyksessä siksi, että tehohoitopaikat riittäisivät.
Tietenkin jos vanhus tekee hoitotahdon jossa ilmoittaa kieltäytyvänsä tehohoidosta niin sitten ei ole ongelma liikkua ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuus on rikos, josta tuomitaan eristykseen, vailla tapaamisoikeutta. Täytyy olla todella vaarallinen rikollinen, jos joutuu samanlaiseen kohteluun nuorempana.
Hallitus ja THL ajattelee kokonaisuutta. Jos tautia olisi paljon, niin ikäihminen olisi hoitojonon hännillä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa kirjoitti:
En ole näsäviisas vaan vi******aa kun valitetaan, että pitää olla eristyksissä, kun se ei ole totta. Odotetaan että joku ulkopuolinen ottaa vastuun omista päätöksistä, vaikka päätös on ihan sen ikäihmisen oma. Aika idiootti pitää olla, jos ajattelee, että hallitus kenenkään yksittäien ihmisen parasta voisi ajatella. Kyllä se pitää ihan itse ajatella ja ottaa vastuu.
ap
Pitäsköhän sun mennä takaisin sänkyyn ja kokeilla sillä toisella jalalla nousemista. Nyt ei oikein ollut onnistunut tämä ylösnousemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ja THL ajattelee kokonaisuutta. Jos tautia olisi paljon, niin ikäihminen olisi hoitojonon hännillä.
ap
Miksi alapeukut? Mitä kirjoitin on fakta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa kirjoitti:
ap
Pitäsköhän sun mennä takaisin sänkyyn ja kokeilla sillä toisella jalalla nousemista. Nyt ei oikein ollut onnistunut tämä ylösnousemus.
Olen mitä parhaimmmalla tuulella. Koitan vain ryminällä havahduttaa ihimisiä todellisuuteen, että joku vastuu on omallakin ajattelulla, ja että Marinilta on turha kaikkea kysellä tai virkamiehiltä jotka toimivat virkavastuulla.
Hämästelen sitäkin että miten kuuliasta sakkia suomalaiset on? Kysellään että saako tehdä sitä ja saako tehdä tätä. Voi hyvänen aika sentään.
Onko perus-suomalaisella minkäänlasta aloitekykyä?
ap
Kylläpä nyt ärsyttää kun ihmiset ovat noudattaneet ohjeistuksia ja tartunnat saatu aisoihin. Joillekin tuntuu edelleen olevan vaikea ymmärtää että maailmalla jyllää pandemia ja vaikka miten haluaisi että asiat ovat normaalisti niin eivät ole! Turha täällä inttää että voitte tehdä mitä haluatte, laki ei estä.
Vierailija kirjoitti:
Koko maa on lamautettu vanhusten suojelemiseksi. Ihmisiltä on mennyt työpaikkoja, nuorilta opiskelumahdollisuuksia ja monessa perheessä on rahat todella tiukalla. Ihan vain vanhusten vuoksi.
Siksi olisi kohtuullista, että vanhukset lopettaisivat typerän uhriutumisen ja pysyisivät kiltisti siellä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nyt ärsyttää kun ihmiset ovat noudattaneet ohjeistuksia ja tartunnat saatu aisoihin. Joillekin tuntuu edelleen olevan vaikea ymmärtää että maailmalla jyllää pandemia ja vaikka miten haluaisi että asiat ovat normaalisti niin eivät ole! Turha täällä inttää että voitte tehdä mitä haluatte, laki ei estä.
Minkä neuvon annat ihmiselle joka noudattaa ohjeistuksia, mutta sitten valittaa että ohjeistus on väärä? Kysyy Pääministeriltä ja THL:lltä samoja kysymyksiä suurinpiirtein 10 kertaa päivässä?
Eikö olisi yksinkertaisempaa että tämmöinen ihminen vaan avaisi sen ulko-oven ja menisi haukkaamaan happea? Kärsisi mahdolliset seuraukset jos niitä tulisi, eikä hakisi syllistä itseään kauempaa.
ap
Jos olit sitä mieltä, ettei uudenmaan eristystä saanut purkaa, ja niitä oli paljon, niin olit väärässä.
Tuleeko mieleesi, että voit olla väärässä muissakin asioissa? Ei voi tukka putkella esittää mielipiteitään totuutena, jos joka kerta on väärässä. Siinä vaiheessa pitäisi katsoa peiliin ja pistää suutaan hiukan pienemmälle.
ap
Lehden kolumnisti sanoi hyvin, että tuntuu oudolta, että vanhat valittavat, kun joutuvat olemaan kotona. Kun samaan aikaan me työikäiset vaikka maksettaisi siitä, että saisimme olla kotona eristyksissä.
Paitsi jos asuu "hoivakodissa", siellä vanhuksia pidetään vankeina.