Tytön koulun vaihto taitaa jäädä kiinni siitä ettei tämän viestejä lueta
Lukion ekalla oleva lapseni on puhunut opon ja koulukuraattorin kanssa että hänelle olisi parempi vaihtaa lukiota koska on niin paha olla nykyisessä koulussa. Tyttö on laittanut itse viestiä ja soittanut sinne kouluun, mihin haluaisi vaihtaa, mutta sähköposteihin ei vastata ja soittaessa pyydettiin laittamaan uudestaan viestiä. Ensimmäisen kerran lähetti sähköpostia yli 2 kk sitten.
Harmittaa todella paljon jos koulun vaihto jää nyt kiinni siitä, että koulun rehtori ei viitsi lukea sähköpostejaan. Opokaan ei osaa auttaa, homma piti hoitaa itse kuulemma. Pelkään, että jos tyttö ei pääse vaihtamaan koulua, se romahtaa kokonaan. On saanut koulussa paniikkikohtauksia ja jatkuva yksinolo on saanut tuntemaan itsensä niin huonoksi että tyttö on sanonut haluavansa kuolla. Toisessa koulussa olisi kavereita, mutta nyt alkaa jo mietityttää, pääseekö edes vaihtamaan...
Mihin tässä kannattaisi ottaa yhteyttä että asia lähtisi etenemään? Kuitenkin ennen kesälomaa olisi hyvä saada asia selväksi...
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään soitin itse sen toisen koulun rehtorille. Minullekin sanoi että laita sähköpostia/pyydä lasta laittamaan (vaikka tyttö on laittanut jo monesti...). No, kirjoitin sitten itsekin sähköpostin ja lähetin. Saa nähdä tuleeko vastausta...
Tuntuu kauhean pahalta jos tyttö ei pystykään vaihtamaan koulua vaikka siihen on tullut opolta ja koulukuraattoriltakin suositukset.
-ap
Onko reksin osoite oikein? Jos hän mitään ei kenellekään vastaa useaan viestiin, tulee mieleen, etteivät viestit mene perille.
Olisiko nyt syytä soittaa sen kohdekoulun rehtorille? Siis sinun. Miksi tänään soitit sille nykyisen koulun rehtorille ylipäätänsä? Jos halusit soittaa vain yhden puhelun, olisit soittanut toivekoulun rehtorille!
Mistä sä sait päähäs että ap soitti sen lapsen nykyselle koululle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään soitin itse sen toisen koulun rehtorille. Minullekin sanoi että laita sähköpostia/pyydä lasta laittamaan (vaikka tyttö on laittanut jo monesti...). No, kirjoitin sitten itsekin sähköpostin ja lähetin. Saa nähdä tuleeko vastausta...
Tuntuu kauhean pahalta jos tyttö ei pystykään vaihtamaan koulua vaikka siihen on tullut opolta ja koulukuraattoriltakin suositukset.
-ap
Onko reksin osoite oikein? Jos hän mitään ei kenellekään vastaa useaan viestiin, tulee mieleen, etteivät viestit mene perille.
Olisiko nyt syytä soittaa sen kohdekoulun rehtorille? Siis sinun. Miksi tänään soitit sille nykyisen koulun rehtorille ylipäätänsä? Jos halusit soittaa vain yhden puhelun, olisit soittanut toivekoulun rehtorille!
On oikein, sp-osoitetta kirjoittaessa tulee kuvakin näkyviin. Ja soitin nimenomaan sinne koululle, mihin tyttö haluaisi vaihtaa.
Siis soitit sille rehtorille, jota ei ole saatu kiinni sähköpostilla? Ja sait kiinni hänet ja asian eteenpäin? Missä se ongelma siis on? Toki rehtorin käytöstavat huonot, jos jätti tyttärellesi vastaamatta, mutta eikö itse asia nyt sitten hoitunut kuitenkin?
No tyttös KA ei välttis riitä siihen toivomaanne lukioon
Kirjoitin juuri että soitin tänään sinne kouluun mihim tyttö haluaisi vaihtaa.
Ja nykyiseltä koululta ohjeistettiin että lähes täysi-ikäinen osaa jo itse hoitaa koulunvaihtonsa, joten tyttö toimi sitten sen mukaan eikä halunnut että minä puutun siihen. Nyt kuitenkin minäkin soitin ja laitoin sähköpostia.