Kädet on kuin hiekkapaperia, mikä voide auttaa?
Kertokaas kuivakätiset onko teillä joku toimiva tuote? Kämmenselästä ja sormista alkaa vuotaa itsekseen jopa verta kun on niin kuivat. Olen rasvannut pari kertaa päivässä niillä mitä kaapista löytyy eli tällä hetkellä Apobasen rasvainen voide ja Bepanthen.
Kommentit (30)
Body Shopin hamppukäsirasva on hyvä, eikä ärsytä herkkää ihoani. Myös niiden shea (karitevoi) vartalovoi on tosi toimivaa. Imeytyvät paremmin kuin esim. Bepanthen jota hätätapauksessa tulee itselläkin laitettua verisiksi kuivuneisiin rystysiin.
Tehokkaan kuorintavoiteen voi tehdä itse esimerkiksi: Aqualan L voiteen sekaan hienoa merisuolaa, sokeriakin voi käyttää jos suola kirvelee, voi laittaa vaikka molempia. Jos haluaa tehokkaamman kuorinnan niin joukkoon voi lisätä hieman askorbiinihappojauhetta eli c-vitamiinia. Silloin tuote pitää käyttää heti, sillä askorbiinihappo menettää tehonsa nopeasti hapettuessaan.
t. farmaseutti
Body Shopin hamppuvoide on paras käsivoide ikinä, siihen aina palaan.
Body Shopin Almond on tähän asti riittänyt, mutta nyt alkaa tuokin kyykkäämään kun pitää pestä mennen-tullen. O Keefesin jalkavoide on ollut hyvä, ehkä pitää hakea tuo niiden käsivoide seuraavaksi.
Ps. Tietääkö joku, voiko jo mennä suihkuun vai pestäänkö vielä vaan käsiä?
Body shopin tuotteet ovat yleensä melko hajustettuja, mikä on huono juttu atoopikkolle, myös kaikille muille ihosairaille. Turhia tuoksuja kannattaa välttää, sillä tuoksut voi pahentaa tulehdusta. Tuoksumolekyylit ovat pienen pieniä, jolloin ne myös imeytyvät syvemmälle: tukkivat huokoset jolloin myös akne voi provosoitua
t. farmseutti
Vierailija kirjoitti:
O'Keeffes working hands.
Tällä olen saanut kuntoon tosikuivat ja halkeilevat kädet! Erityisemmin en pidä siitä "tahmeudesta", mutta niin hyvä, että sekin kestää!
Mulla on auttanut ACO:n hand cream rich. Toimii parhaiten, kun laittaa yöksi.
Miksi Tummeli kuulostaa korvissani jotenkin pervolta?