Kädet on kuin hiekkapaperia, mikä voide auttaa?
Kertokaas kuivakätiset onko teillä joku toimiva tuote? Kämmenselästä ja sormista alkaa vuotaa itsekseen jopa verta kun on niin kuivat. Olen rasvannut pari kertaa päivässä niillä mitä kaapista löytyy eli tällä hetkellä Apobasen rasvainen voide ja Bepanthen.
Kommentit (30)
Dermalog Rasvainen emulsiovoide. Tätä yöksi käsiin. Päivällä voi olla liian tahmaista käytettäväksi jos käsillä pitää tehdä heti jotain.
Mutta tämä on oikeasti harvoja voiteita, joka auttaa kuivaan ihoon eikä melkeinpä pahenna tilannetta, niin kuin jotkut esim mineraaliöljypohjaiset tekevät.
Working hands on ehdottomasti paras!
Sama juttu. Kutiaakin sormiem välejä kaameesti. Laitan hydrocortisonia ja Lidlin rasvaista voidetta (saman tyylistä kuon Neutrogenan), päälle puuvillahanskat.
Working handsiä olen kuullut kehuttavan myöskin. Bebanthenin myös suosittelen. Tummelikin on ok.
Apteekista Orionin Ambilan - paras hinta-laatusuhde.
Elizabeth Arden Eight Hour Cream - paras
Erikoislääkäri
Locobase repair voiteesta olen saanut ehkä eniten apua haavaiseen ja märkivään käsi-ihottumaan. Vedä paksu kerros öisin, ja puuvillakäsineet sitten päälle suojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Carbalan Plus, apteekista. Todella hyvä.
Tätä mäkin ihan raxtan!
Sitten laihempi rasva apt. kanssa, Aderman joku korjaava.
Kannattaa laihaa pistää ensin, niin imeytyy tuo paksu voide.
Eivät haise miltään.
Täältä myös ääni Working handsille! Mies käytti sitä, kokeilin itsekin ja muita en ole sen jälkeen juuri käyttänyt.
Mä oon kokeillut melkein kaikki rasvat läpi. Mikään ei oikein auta. Tai auttais jos en pesis käsiä. Päivällä ei voi oikein rasvoja käyttää kun teen koko ajan käsilläni jotain ja kaikki olis sit ihan rasvassa. Yöksi sit laitan kunnolla rasvaa vaihdellen eri rasvoja. Mulla on joku 14 erilaista rasvaputellia yöpöydällä.
Body shopissa on yksi vartalovoi jota raskaana olevat usein käyttää. Se on pelastus. En kuollaksenikaan muista mikä se niistä on. Yöksi laitan. Ja usein aamullakin jos hetki aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Täältä myös ääni Working handsille! Mies käytti sitä, kokeilin itsekin ja muita en ole sen jälkeen juuri käyttänyt.
Täältä kans! Mitä lie myrkkyä, on kuin suksivuodetta mutta ainut mikä toimii! Mulla kädet ihan korppuna ja rystyset halkeilee kun en tykkää rasvata mutta tuota yöksi niin heti kunnossa seuraavana päivänä.
Vaikeaa sanoa. En tiedä minkä karkuista tarkoitat. Onko P80 vai P800?
CCS käsivoide. Siinä on 10 % karbamidia, joka todella hoitaa. Myös CCS jalkavoide on huipputuote.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista Orionin Ambilan - paras hinta-laatusuhde.
Elizabeth Arden Eight Hour Cream - paras
Erikoislääkäri
Mitä vuotta elät?
Ambilan on poistunut markkinoilta jo vuosia sitten. Paljon rasvaa kyllä, mutta ei juuri humektantteja, keramidia tms. Jos okluusiota tarvitaan niin vedetön Ceraderm -voide on siihen hyvä.
Aiemmin mainuttu Carbalan Plus on varsinainen tehovoide: karbamidi, ksylitoli ja karitevoi. Myös HTH -voide on hyvä, jos on karhea kuiva iho: maitohappo & karbamidi. Aurinkosuoja on tärkeä, jos käyttää noita AHA -happoja.
t. farmaseutti
Vierailija kirjoitti:
CCS käsivoide. Siinä on 10 % karbamidia, joka todella hoitaa. Myös CCS jalkavoide on huipputuote.
CCS on kyllä hyvä, karbamidi on tehokas aine. Olen itse monesti rasvannut kuivat käteni sillä jalkavoiteella, sillä se on astetta tehokkaampi. Voidepohjassa myös karitevoi. Eukalyptys saattaa kumminkin allergisoida, eli ei sovi välttämättä kaikille. Carbalan voiteet ja Canoderm ovat hajusteettomia, niissä on karbamidia 5% eli ne kosteuttavat tehokkaasti, mutta eivät kuori niin paljon.
t. farmaseutti
Mulla oli vielä viime vuoden lopulla ihan järkyttävän näköiset kädet. Punoittavat ja lisäksi ryppyiset kuin jollain mummolla, vaikka olen nelikymppinen. Käsien kuivuus alkoi jostain syystä parisen vuotta sitten, kun odotin kuopustamme. Kokeilin kaikkia mahdollisia apteekin ja käsikauppavoiteita, ei sanottavaa tulosta. Nivea Creme ehkä rauhoitti tilannetta hieman. Sitten ihan piruuttani kokeilin joululahjapaketin voidetta, Body Shopin vartalovoita, muistaakseni mansikan tuoksuinen se oli. En ollut uskoa silmiäni, kun voiteen levittämistä seuraavana aamuna katsoin käsiäni: ne olivat sileät niin kuin ennen!! Nyttemmin olen vaihtanut ätläkän mansikka-aromisen voin toiseen vastaavaan Body Shopin tuotteeseen, ja toimii. Uskomatonta, mutta näin se mun kohdalla meni!!
Joudutko pesemään paljon käsiä esim. työssä? Voisitko pitää suojakäsineitä? (1.1(lääkevoide jos käytössä esim. kortikoidi) 2. käsivoide/perusvoide. 3. puuvillakäsineet 4. nitriili/vinyylikäsineet.
Päällyskäsineet vaihdetaan säännöllisesti, iho voi hyvin kun ei tarvitse koko ajan pestä.
t. farmaseutti
Kuorinta ainetta käsiin, pesu ja kunnon rasvaus. Tuota ihon kuorimista voi vaikka kerran viikossa tehdä, ei päivittäin.
Bodyshopin hamppu rasva on tehokasta, haju on melko paha.
Carbalan Plus, apteekista. Todella hyvä.