THL:n pääjohtaja Tervahauta äsken Yle TV1:llä: STM torpannut maskisuositukset koska oppositio on maskeja kannattanut!!!!
Siis aivan uskomatonta jos näin todella on?
En kannata oppositiopuolueita, mutta kyllä on mielestäni aika kova lausunto.
Kommentit (129)
Hyvinhän tämä on mennyt. Hallitus on toiminut oikein. Ja sehän oppositiota harmittaa.
Koronalla ei saa missään nimessä tehdä politiikkaa. Nyt on kyse ihmisten terveydestä ja hengestä. Herätys.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusmyyrä Tervahaudalla alkaa keulia ja ote lipsua ja hyvä niin. :D
Ai syy hänen dissaamiseensa täällä onkin hänen puolukantansa, onko se Salminen sitten demari ja mieluisampi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän tämä kriisi on hoidettu.
Mikä nyt oikein mättää?
Voihan sitä itse kukin pistää vaikka paperipussin päähän ilman käskyä.
Korona näyttää sammuvan ilman niitä ruumiskasoja, joita Ruotsi tuottaa.
Tässäkin ketjussa mammat väittää että Marin on aiheuttanut valtavat ruumiskasat Suomeen. Minua hävettää lukea näitä törkeitä valheita.
Tykkäät vääristellä ja uhriutua niinkuin kunnon demaripoliitikon kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus mokasi maskien hankinnassa tosi pahasti, Haatainen hehkutti kuinka Suomella on aivan ainutlaatuinen huoltovarmuuskeskus, jossa tavaraa riittää. Pekonen myöhästyi EU:n yhteishankinnoista, eikä vieläkään olla selvillä vesillä suojavarusteiden suhteen.
Hallitus yrittää epätoivoisesti väittää että maskeista ei ole hyötyä, jotta ei joutuisi vastuuseen noista aiemmista suurista virheistään.
Lässyn lää. Ei näille vanhoille virheille enää mitään voi, Marin on ne tunnustanut ja nyt maskeja alkaa olla riittävästi terveydenhuollon ja kotihoidon käyttöön. Lue vaikka joskus edes uusimpia uutisia ettet joutuisi kaivamaan näitä 2kk takaisia virheitä uudestaan ja uudestaan esille. Maskeja tarvittaisiin satoja miljoonia kuukaudessa jos kaikki saisivat 3 kirurgista maskia päivässä käyttöön ilmaiseksi. Mahdollista vasta kun oma tuotanto käynnistyy. Ja omillakin aivoilla saa ajatella, yllätys sulle ehkä?
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan mitään ilmaisia maskeja odota. Jos tulee suositus, niin ostan ja pidän aina kun minulla niitä on.
Eli hallituksen tätien pitää sinulle tätä "suositella" kun et muuten ymmärrä niitä pitää?
Vierailija kirjoitti:
Marin on sanonut about 100 kertaa, että maskipakkoa julkisesti ei voida määrätä koska maskeja EI KERTA KAIKKIAAN OLE kaikille jakaa ilmaiseksi! Ja ne pitäisi tietenkin saada ilmaiseksi jos niitä olisi PAKKO pitää. Ja VTT testasi juuri eilen itsetehdyt kangasmaskit, jotka eivät suojaa kantajaa, voivat aiheuttaa hiilidioksidin kertymistä ja väsymystä sekä hengitysvaikeuksia, toimia viruspesäkkeinä jos pidetään yli tunti yhteen menoon. Suojaavat lähiympäristössä olevat pahimmilta limaroiskeilta aivastaessa. HALLITUS EI OLE KIELTÄNYT MASKIEN KÄYTTÖÄ, mutta ei voi pakottaa. OMILLA AIVOILLA SAA AJATELLA.
Tervahaudan lausunnot olivat Sannikan ohjelmassa harvinaisen epävarmoja kaikin puolin. Ja tästä hallituksen syyttämisestä tässä asiassa tulee vielä huutia...
Höpön löpön. Maskeja on, maskeja riittää ja maskeja tehdään kokoajan lisää Suomessa. Eivät ne suojaa tartunnalta, mutta sairastunut todennäköisesti levittää tautia vähemmän. Siksi tälle on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko asia siis niin politisoitunut, että joku voi luulla minua persuksi tai kokoomuslaiseksi jos käytän julkisesti maskia?
Ei mitenkään poissuljettua. Onhan tuolla hallituksessa fanaatikkojoukko, jolle on tärkeintä PS:n ja kokoomuksen ehdotusten vastustaminen. Hinnasta viis ja ruumismäärästä välittämättä.
Anteeksi mikä joukko? Ja mitkä ihmeen ruumismäärät?
Alapeukuttajat ja edellisen viestin lähettänyt: Miksi ette vastaa? Ketkä fanaatikot ja mistä ruumismääristä puhutte???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne pitäisi tietenkin saada ilmaiseksi jos niitä olisi PAKKO pitää.
Pitääkö minun saada auto ilmaiseksi koska turvavyön käyttö on pakollista?
Jos valtiovalta pakottaa sinut käyttämään autoa, niin kyllä se joutuu sinulle hankkimaan auton jossa on turvavyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL:n pääjohtajan ei pidä ottaa kantaa politiikkaan. Kumma kun ei Marinilta ole vielä mennyt luottamusta siihen ääliöön. THL:n pääjohtajan toiminnassa on muutenkin ollut suuria puutteita ja jopa alaiset ovat kummastelleet ko. hepun lausuntoja.
Hän kertoi, että asiaan voi liittyä poliittista herkkyyttä. Ei varsinaisesti ottanut kantaa politiikkaan. Marin on ollut tekemisissä Salmisen kanssa, ei tämän pääjohtajan.
Okei, sekös Tervahautaa harmittaa ja siksi yrittää julkisesti mollata hallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi pitää maskia niin paljon kuin huvittaa ei siihen hallituksen suosituksia tarvita. Tietenki persuleille jotka odottavat vahvaa johtajaa tämä on hankalaa varsinkin kun messiaaksi nostettu Halla-ahokin on vaiennut kun ymmärtänyt että hänellä ja puolueella ei ole mitään annettavaa.
Voi taivas, kun jollekin ei mene tää maskiasia jakeluun. Sun täytyy laittaa se maski, jotta suojaat minua itseltäsi ja pisaratartunnalta, vaikka tietenkin, jos kuvittelet minut persuksi, niin et varmaan halua sitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL:n pääjohtajan ei pidä ottaa kantaa politiikkaan. Kumma kun ei Marinilta ole vielä mennyt luottamusta siihen ääliöön. THL:n pääjohtajan toiminnassa on muutenkin ollut suuria puutteita ja jopa alaiset ovat kummastelleet ko. hepun lausuntoja.
Hän kertoi, että asiaan voi liittyä poliittista herkkyyttä. Ei varsinaisesti ottanut kantaa politiikkaan. Marin on ollut tekemisissä Salmisen kanssa, ei tämän pääjohtajan.
Okei, sekös Tervahautaa harmittaa ja siksi yrittää julkisesti mollata hallitusta.
Enpä ole huomannut, että yrittäisi.
Hallitus hoitaa hommansa ja opposition valtiosetämiehet yrittävät kampittaa. Kukin osaamisensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan mitään ilmaisia maskeja odota. Jos tulee suositus, niin ostan ja pidän aina kun minulla niitä on.
Niitä voi myös järjestää myyntiin kaikille sellaisella hinnalla, että kaikilla on varaa maksaa. Sellainen kuitukangaslipare ei voi kovin paljoa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö.. äää... eee.... minä sosiaali- ja terveysministeriöstä selvästi taas kommunikoin... Arvaa kuka?
Kumpulainen? 😵
Oli, vaikka mielikuva mullekin tuli heti Varhialasta, tää on tämmönen märisijä.
Molemmat märisijöitä, mutta Kumpulainen kuitenkin peruskoulutukseltaan lääkäri, mikä antaa pientä painoarvoa noille sanomisille. Varhila puhuu kevyeltä pohjalta totuuksiaan.
Jos epidemia leviää taas vauhdilla suojatoimien purkamisen jälkeen talous sakkaa entistä syvemmälle. Eivät ihmiset lähde liikkeelle kuluttamaan jos riski sairastumiseen on korkea.
Vierailija kirjoitti:
THL kannattaa siis maskisuosituksia. STM on päättänyt toisin.
Näin se sanoi eikä ap:n tavalla.
Lisäksi se sanoi, että syy on poliittinen, ei terveydellinen.
Alan pitää tervahaudasta. Tosin ennenkin pidin siitä enemmän kuin salmisesta ja Tanelista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän tämä kriisi on hoidettu.
Mikä nyt oikein mättää?
Voihan sitä itse kukin pistää vaikka paperipussin päähän ilman käskyä.
Korona näyttää sammuvan ilman niitä ruumiskasoja, joita Ruotsi tuottaa.
"Pikkasen" pienemmillä taloudellisilla vahingoilla oltais selvitty, jos olis tukahdutettu heti. Mikä tulee näkymään itse kunkin rahapussissa, kun aletaan maksamaan velkoja. Puhumattakaan, että kuolleiden määräkin olisi voitu painaa vielä alemmaksi.
Kuka osasi tietää mistä korona leviää Suomeen?
Kansalaisiltahan ei tietenkään voinut edellyttää järjenkäyttöä esim. Itävallan laskettelureissuilla.
Yksi tartuttajahan vei sairaalakollegoilleen altistusta saavuttuaan suurinpiirtein lentokentältä leikkaamaan sydämiä. Samoin nuo Tornion torvet, jotka käyvät Ruotsin puolella hakemassa koronatäydennystä. Heidätkin olisi pitänyt lyödä putkaan. Hallitus on aliarvioinut kansalaisten typeryyden määrän.
Ei, kyllä tämä keissi on hoidettu hyvin.
Virus olisi kuitenkin kantautunut tänne.
Ulkomaan rajat olisi pantu kiinni, mutta Suomi olisi ollut kutakuinkin auki, jos muutamat tapaukset heti alussa olisi tajuttu laittaa karanteeniin. Nyt suljettiin koko Suomi. Tuli meinaan vähän perhanan kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin on sanonut about 100 kertaa, että maskipakkoa julkisesti ei voida määrätä koska maskeja EI KERTA KAIKKIAAN OLE kaikille jakaa ilmaiseksi! Ja ne pitäisi tietenkin saada ilmaiseksi jos niitä olisi PAKKO pitää. Ja VTT testasi juuri eilen itsetehdyt kangasmaskit, jotka eivät suojaa kantajaa, voivat aiheuttaa hiilidioksidin kertymistä ja väsymystä sekä hengitysvaikeuksia, toimia viruspesäkkeinä jos pidetään yli tunti yhteen menoon. Suojaavat lähiympäristössä olevat pahimmilta limaroiskeilta aivastaessa. HALLITUS EI OLE KIELTÄNYT MASKIEN KÄYTTÖÄ, mutta ei voi pakottaa. OMILLA AIVOILLA SAA AJATELLA.
Tervahaudan lausunnot olivat Sannikan ohjelmassa harvinaisen epävarmoja kaikin puolin. Ja tästä hallituksen syyttämisestä tässä asiassa tulee vielä huutia...
Finnair pakottaa pitämään maskeja mutta ei jaa niitä ilmaiseksi.
Ja nythän oli kyse vain maskisuosituksista (joita niitäkään ei ole annettu). Maskipakko on ihan toisen luokan kysymys. Tosin sellaisiakin on joissain maissa käytössä.
Finnair voi tasan päättää vaikka pärstäkertoimella ketä koneeseen päästetään. Jos ei ole maskia, ei tulla koneeseen. Maskisuositukset annetaan kun on selvitetty toukokuun aikana niiden muotoilu, eli missä tilanteissa ja minkälaista maskia suositellaan käytettävän.
Ei kyllä nyt ihan pärstäkertoimella voi päättää, ketä koneeseen päästetään.
Tässäkin ketjussa mammat väittää että Marin on aiheuttanut valtavat ruumiskasat Suomeen. Minua hävettää lukea näitä törkeitä valheita.