Voiko pikkulasten kanssa käydä kaljalla?
Eli esim. olen aurinkoisena päivänä kävelyllä lasteni kanssa, ja menemme ravintolan terassin ohi.
Pysähdymme siihen hetkeksi nauttimaan virvoikkeita, itse otan kaljan tai siiderin, lapsille jotain heille sopivaa.
Istumme juomien juonnin ajan, ja jatkamme sen jälkeen päiväkävelyä.
Onko tämmöinen Suomessa "sallittua", vai onko joku kukkahattu heti tekemässä perättömän lasun?
Kommentit (68)
Alkonarkeilla on alkonarkkien ongelmat.
Tein lasun kun et selvästi ole kykenevä itse hoitamaan asioitasi, saati sitten lasten.
Miksi et sairasta alkoholismia kotonasi?
Oletko Paula 72-vuotta Emman kanssa Turussa liikkeellä?
Vähän kyseenalaista :( Parempi juoda kaljat kotona, terassilla vaikka kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Ai yksi olut on alkoholismia? Sovitaan vaikka että tuo olisi kuukauden ainoa alkoholiannos.
Unohdetaan tuollainen typeryys, ja keskitytään itse skenaarioon.
Ei pikkulapsia huvita istua tuntikausia kuuntelemassa kännisiä jorinoitasi uudelleen ja uudelleen. Niillä on parempaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai yksi olut on alkoholismia? Sovitaan vaikka että tuo olisi kuukauden ainoa alkoholiannos.
Unohdetaan tuollainen typeryys, ja keskitytään itse skenaarioon.
Taisi osua arkaan paikkaan.
Kun minä olin pieni 70-luvulla, isä otti minut usein mukaan iltakävelylle. Siinä käytiin paikallisessa yksillä, isä otti oluen ja minä sain limsan, mitä ei muuten kotona ollut. Oli oikein mukavaa, eikä laisinkaan traumatisoivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ota samaa juomaa kuin lapsesi
Miksi pitäisi? Aikuinen ihminen saa juoda alkoholia, ja on oikein opettaa lapsille että aikuiset voi nauttia sitä kohtuudella ja sivistyneesti.
Olut tai viinilasi terassilla on todella ok. En oannut edes vältellä moista kesällä ulkomailla enkä sSuomen kesässä. Lapset aikuisia ,korkeakoulutettuja ja omillaanpärjääviä.
Oluesta /viinilasista ei tule känniin. Me ei olla ikinä oltu humalahakuisia, terasseilla nautittu lasten kanssa ruokaa ja aikuiset viiniä/olutta.
Ei taida olla sopivaa nykyään.. 90-luvulla kyllä tuli oltua terassilla vanhempien mukana eikä kukaan ollut moksiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei pikkulapsia huvita istua tuntikausia kuuntelemassa kännisiä jorinoitasi uudelleen ja uudelleen. Niillä on parempaakin tekemistä.
:D
Hyvin luettu aloitus :D
Juot yhden oluen janoosi = istut tuntikausia kiskomassa viinaa kaksin käsin =DD
Aika tiukkapipoja tähän vastailee, mutta mehän ollaankin Suomessa.
Tässäkin on se kaksinaismoralismi että Suomessa tuo on "kiellettyä", mutta ulkomailla reissatessa onkin yhtäkkiä ok.
Mikset ota samaa juomaa kuin lapsesi