Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhallettiinko muilla pienenä haavaan, jos joku pieni sellainen tuli?

Vierailija
15.05.2020 |

Meillä äiti ja isä eivät puhaltaneet, sanoivat sitä "hölmöjen hommaksi" jos pyysin puhaltamaan.

Mutta muuten jähmeä, vakava, 2-metrinen metsuri-pappani aina puhalsi ja otti syliin :D Sanoi aina "Puhalletaan pikku-Elinan pipi pois" Ei olisi ulkomuodosta päätellen varmaan moni uskonut.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai.

Vierailija
2/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pipi puhallettiin pois. Lakkasi heti itkettämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muistikuvia tuollaisesta ainakaan. Yleensä ottaen sairauksistani ei piitattu.

Vierailija
4/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Auttoi heti.

Toimi myös omien lapsien kohdalla kun olivat pieniä. Kipu hävisi heti.

Vierailija
5/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhallettiin. Helpottaahan se lasta ainakin henkisesti, kun hänestä välitetään.

Vierailija
6/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rispektii metsuri-papalle. Myötätunto tekee olon mukavammaksi ja muu tuntoaistimus vähentää haavan kipuaistimusta. Päänsäkin kun kolhaisee, niin useimmat sitä päätänsä hierovat. Sadattelu auttaa myös, kun sadattelu on muuta tekemistä kuin kivun kokemista. 

Vierailija
7/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se niinkään fyysisesti auta mitään, mutta henkisesti tulee välitetty olo. Juurikin niin, että kipu "katoaa".

Vierailija
8/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhallettiin ja auttoihan se :D. Usein lapset itkee ihan vaan säikähdyksestäkin, vaikkei oikeasti ottaisi edes erityisen kipeää ja puhallus usein lopettaa sellaiset itkut hynin tehokkaasti.

Vierailija
9/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei myöskään koskaan sanottu rakastetuksi.

Vierailija
10/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä muista. Saatettiin puhaltaakin joskus. Isä oli kiltti meille lapsille joten olisi voinutkin, äidinkin ehkä voisi kuvitella tehneen noin vaikkei ollut kovin empaattinen muuten. Metsuri-isä mielikuva on kyllä hyvä, oikein tehty jos puhallettu. Siinä saa hoivaa läheisyyttä ja ihan fyysisestikin puhalluksen tunne tuntuu ja keskittyy siihen eikä niin kipuun enää

Vierailija
11/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tipuin pyörän tangolle niin silloinkin puhallettiin mun pipiin.

Vierailija
12/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhalletaan, tottakai. Se stimuloi kaikkia ympäröiviä hermonpäätteitä niin paljon, että haavasta ärsyyntyneiden hermojen kipusignaali ei erotu niin paljon siitä ympäröivien hermojen signaalista, eli tavallaan "hukkuu kohinaan". Se oikeasti vähentää kipua, ja lisäksi on vielä toisen hoiva ja huolenpito siinä auttamassa henkisesti ja tuo luottamuksen siihen, että kipu menee kyllä pian ohi ja kaikki on hyvin.

Todellakaan ei ole mitään hölmöläisten hommaa tuo puhaltaminen. Itse vielä sivelen ihoa hermoratojen suuntaisesti, se tuntuu auttavan vielä enemmän.

Vierailija
13/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimeksi puhalsin videopuhelussa, kun lapsenlapsi kolhaisi päänsä. Heti auttoi.

Vierailija
14/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhallettiin. Vieläkin puoliso puhaltaa ja edelleen se auttaa vähäsen oli sitten isompi tai pienempi pipi.

Vierailija
15/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus 😊 tuli muistoja mieleen mummon mökiltä kun edesmennyt mummoni puhalsi kaikki vaivat pois <3

Vierailija
16/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään viimeksi puhalsin videopuhelussa, kun lapsenlapsi kolhaisi päänsä. Heti auttoi.

Olen monta kertaa puhaltanut talvihaalarin läpi, itku loppuu heti.

Vierailija
17/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti liimasi laastarin kun itkin,

Sanoi "Anna mä puhallan"

"Anna mä puhallan"

"Anna mä puhallan"

Kuka puhaltaa nyt?

Kuka puhaltaa nyt?

Kuka puhaltaa nyt?

Vierailija
18/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhalletaan, tottakai. Se stimuloi kaikkia ympäröiviä hermonpäätteitä niin paljon, että haavasta ärsyyntyneiden hermojen kipusignaali ei erotu niin paljon siitä ympäröivien hermojen signaalista, eli tavallaan "hukkuu kohinaan". Se oikeasti vähentää kipua, ja lisäksi on vielä toisen hoiva ja huolenpito siinä auttamassa henkisesti ja tuo luottamuksen siihen, että kipu menee kyllä pian ohi ja kaikki on hyvin.

Todellakaan ei ole mitään hölmöläisten hommaa tuo puhaltaminen. Itse vielä sivelen ihoa hermoratojen suuntaisesti, se tuntuu auttavan vielä enemmän.

Ja lähteet oli:

Me naiset

Trust me bro

Vierailija
19/19 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhallettiin ja se auttoi ihan oikeasti. 12 selitti jo mekanismin. Ei minulle ainakaan koskaan väitettykään, että pipi puhallettaisiin pois. Olin vain huomannut, että puhaltaminen lievittää kipua.

Se muuten auttaa silloinkin, kun puhaltaa itse omaan kipeään paikkansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi