Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painon noususta...

05.07.2006 |

Itselläni rv 35+5 painoa tullut nyt kokonaisuudessaan 12,4kg. Paino on noussut ihan normaalisti..välillä vähän enemmän ja välillä vähän vähemmän/viikko. Kävin eilen neuvolassa ja kolmen viikon aikana oli kertynyt painoa vain 200g yhteensä!!!

Terveydenhoitaja ei pahemmin ihmetellyt asiaa..arveli johtuvan kuumuudesta... Jotenkin jäi kyllä itseäni vaivaamaan, että mitä kummaa...eikö masu-asukki kasva kohdussa normaalisti...? Liikkeet tunnen kuin aina ennenkin ja sydänäänet kuuluivat..kaiken pitäisi olla kunnossa...mutta silti pistää mietityttämään...

Onko kenenlläkään vastaavia kokemuksia...?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeksi paino laskenut 100 grammaa. Johtuu kylläkin siitä että joudun katsomaan tarkemmin mitä syön. Terveydenhoitaja ei kommentoinut mitenkään.

Vierailija
2/6 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viime raskaudessa painon nousu hidastui huomattavasti kun 30 rajapyykki tuli saavutettua... Lopussa se jopa laski´. Kätilö piti sitä ihan normaalina, enkä itsekään sitä kauheasti ihmetelly. Ajattelin asian enemmänkin niin, että vauva kasvaa ja lainaa vähä ravintoa minulta (mikä oli mielestäni vain hyvä juttu), joten siksi ei oma paino nouse kovin. Ja tosiasiahan on, ettei masussa ole oikein tilaa ruu' alle kun masuasukki alkaa olla niin iso.

Myös annoskoko pieneni huimasti loppua kohden... Uskoisin tuon olevan ihan normaalia, eikä sinun tarvitse olla asiasta huolissaan. Monella hidastuu painonnousu ja lähtee jopa laskuun loppu kohden ellei turvotusta ole, tämä on mutu-tuntumani helmikuisista 2005...

Hyvää loppuodotusta!

Tiina 17+6 ja tytär 1v5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino voi nousta välillä enemmän, välillä vähemmän ja välillä jopa mennä miinukselle. Kokonaispainonnousu on se, mikä ratkaisee. Painon heittely voi johtua ihan vain siitä, että mihin aikaan päivästä on neuvolassa käynyt, miten on nesteitä keräänyt vai onkokaan jne. Pienistä turha hötkyillä :)

Vierailija
4/6 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka painon nousu koko raskauden aikana oli noin 4kg. Ihan normaalipainoinen olen, painoindeksi ennen raskautta 23. Tässäkään raskaudessa en ole päässyt vielä lähtöpainooni (voimakkaan alkupahoinvoinnin ja nyt ruokahaluttomuuteni takia) mutta koitan syödä mahd. terveellisesti. Kyllä vauvan pitäisi omansa ottaa, jos kuitenkin syöt normaalia kotiruokaa. Näin ainakin itse haluan uskoa.

t.päivikki 18+1

Vierailija
5/6 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sf mitta on kuitenkin kasvanut niin ei varmaan mitään syytä huoleen. Tosiaan vuorokauden ajan ja nesteen kertymisenkin vaihteluilla paino voi vähän muuttua suuntaan jos toiseen.

Itse olen myös nyt yrittänyt syödä terveellisemmin eli katsotaan sitten huomenna punnituksessa miten on onnistunut...

Pia rv 36

Vierailija
6/6 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten nyt kun olen jo viikoilla 20+2 on tullut vain noin 1kg lähtöpainoon lisää,tosin olihan tuo laskenut nyt 8 päivän aikana 1,4kg...

Siis painoni sahaa melkoisesti ja uskon että nyt kun joudun kokoajan miettimään mitä syön sokereiden takia niin paino laskee koska sokeri,rasva ja valkoiset jauhot ovat jääneet melkein koonaan pois ruokavaliostani.

Terveyden hoitajasta oli hyvä että paino oli tippunut,mutta sanoi että noin nopeasti ei kylläkään tarvi tippua.

Mulla kuitenkin ennestään painoa kamalasti ylimääräistä niin saa kuulemma laskea pikkuhiljaa vaikka koko odotuksen ajan jos vauva ja maha vaan kasvaa...