Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esitys jossa luottotiedot palautuvat heti kun velka on maksettu

Vierailija
15.05.2020 |

mitä mieltä?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotietojen menetys ei kerro aina peliongelmasta, päihdeongelmasta tai vaan holtittomasta velkaantumisesta turhan ostamisen takia. Voi olla todella mutkikas tilanne, jonka takia siihen päätyy. Harmittaa nämä kommentit, että "kyllä se jotain kertoo ihmisestä..." Ette te tiedä, MITÄ se kenestäkin kertoo.

Tässä keskustelussa ei ole yhtään "kyllä se jotain kertoo ihmisestä..." -kommenttia.

Viesti neljä

Vierailija
42/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvassa tilanteessa on kyse jonkun muun holtittomasta käytöksestä, esim. perheenjäsen varastanut luottokortin jne. Joten minusta "karenssi" palautumiseen on ihan hyvä, mutta aikaa voisi lyhentää.

Itse asiassa on aika paljon ihmisiä, joilla ei sairastuessa ole läheisiä eivätkä pääse minkään avun piiriin - ei kelpaa esimerkiksi vammasmispalvelun tai kotipalvelun kriteereihin. Voi olla sairaskuluja, joita kela ei korvaa ja joihin pitää toimittaa sitä ja tätä liitettä, ja rahaa tulee epätasaisesti. Tätä kun jatkuu pitkän aikaa niin ihmisestä tulee aika väsynyt.

On myös paljon ihmisiä, jotka kärsii esim skitsofreniasta mutta pääsee vaan lyhyesti osastolle. Hekin ovat pääasiassa omaisten ja avohoidon armoilla. Sitten on ihmisiä, jotka yrittävät saada hoitoa mt- tai päihdeongelmaan ja jonot ovat pitkät. On ihmisiä, jotka yritäävät saada adhd- tai autismitestejä itselle tai lapselle, mutta niistä saa taistella ja pitkään.

Esimerkiksi. On aika yksinkertaista ajatella, että luottokortti pitäisi olla varastettu.

Jos yhteiskunta haluaa jaella rangaistuksia, sen pitäisi tarjota myös tarvittavaa apua, ajoissa.

Liirumlaarum, mutta oleellistahan on se että luottoa antavat, eivät halua ottaa riskiä että menettävät varojaan. Se on loppupeleissä yhdentekevää luotottajalle että jääkö lasku maksamatta sairauden vai pelaamisen vai päihteiden vuoksi. Maksuhäiriömerkintä kertoo vain sen että tällä henkilöllä on lähimenneisyydessä ollut maksuvaikeuksia. Mikään lakihan ei kiellä antamasta luottoa maksuhäiriölliselle, se on luoton antajien oma valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotietojen menetys ei kerro aina peliongelmasta, päihdeongelmasta tai vaan holtittomasta velkaantumisesta turhan ostamisen takia. Voi olla todella mutkikas tilanne, jonka takia siihen päätyy. Harmittaa nämä kommentit, että "kyllä se jotain kertoo ihmisestä..." Ette te tiedä, MITÄ se kenestäkin kertoo.

Tässä keskustelussa ei ole yhtään "kyllä se jotain kertoo ihmisestä..." -kommenttia.

Viesti neljä

No eihän ole.

Vierailija
44/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olin ihan älytön 16 -vuotiaana ja päädyin käyttämään päihteitä. Luottotiedot sössin sekapäissäni vipeillä ja lainoilla kun olin alle 20. Ihan omaa kyvyttömyyttäni ja riippuvaisuuttani. Oon ollut nyt 8 vuotta selvänä ja työelämässä jo pitkään ja viimein tämän vuoden lopulla on uo -velka maksettu, joka sentti omasta persnahasta. Olishan se mukava, että ne sieltä puhdistuisi heti mutta minkäs teet. Mutta itse olen oppinut läksyni. Ensi kuussa menee elämäni viimeisen kerran lomarahat voudille, sen vannon.

Vierailija
45/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedottomuudesta on niin paljon haittaa elämään, että se vastaa lähes vankeutta. Ei ole mitään järkeä maksimoida sen haitallisuutta vielä vuosien leimaamisella. Uuteen alkuun ja asioiden järjestymiseen kannustavaa on että rangaistus päättyy silloin kun syntikin on sovitettu. Toivottavasti tämä ehdotus menee läpi etenkin nyt kun moni talous tulee kohtaamaan haasteita toimeentulonsa kanssa.

Vierailija
46/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Luottotietodot ovat nimenomaan lähes ainut keino jolla luotonantaja voi kartoittaa lainan hakijan maksukykyä ja -halua. Jos joku on sössinyt luottotietonsa, niin on ihan paikallaan että häntä näpäytetään siitä pikkasen.

Luottotietojen menetys on monelle vain hyväksi ja jotkut hakevatkin itselleen vapaaehtoisen luottokiellon, koska tietävät että voi käydä huonosti sitten kun päässä on taas tarpeeksi promilleja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi