Onko syy erolle
Lyhyesti - olen riskiryhmää. Mies asuu Kemissä, minä olen Helsingissä (minulla oli työpätkä täällä jonka tein työkokemuksen kartuttamiseksi, jouduin työttömäksi pari viikkoa sitten kun työt loppuivat, olen ollut etätöissä siis koko korona-ajan ja kulkenut vain ruokakaupassa maski päällä) ja haluaisin Kemiin miehen luo nyt kun töitä ei enää ole. Minulla ei ole autoa enkä osaa ajaakaan yksin jos ajattelisi vuokra-autoa. Mies vaatii että tulisin junalla. No ei siinä varmaan suuri riski ole, mutta pelottaa...haluaisin että mies hakisi minut autollaan, maksettaisiin puoliksi bensat ja ajaisin sitten Helsinki-Kemi pätkän kun olisi neuvomassa. Mies sanonut että olen hänen elämänsä rakkaus ja tekisi mitä vain vuokseni ja tärkeintä että saa minut turvaan. Kuitenkin sanoo että lapsellista että pyydän hakemaan, jokainen saa itse päättää nyt korona aikana "missä haluaa olla ja elää" (harmittaa kun en täällä halua olla mutta en poiskaan omin voimin pääse, olen ajatellut auton ostamista mutta sekin hankalaa kun pitäis tavata se henkilö ja miten olla altistumata, vuokra-autokin pitäisi hakea kauempaa, johon pitäisi mennä bussilla tai taksilla, jotenka vesittyy se idea junan välttämisestä) ja saa omat kyydit järjestää ja "lapsellista että pitäisi niin kaukaa hakea" ja hän joutuisi kuitenkin istumaan autossa kauemmin vaika minä ajaisin puolet. Jos minulla olisi auto, yrittäisin edes ajaa, mutta kun kaveri epäröi kannattaako yrittää vuokra-autolla kuitenkaan ja olisiko siihen jäänyt virusta. Oli lapsellista tai ei niin kokisin mukavemmaksi jos mies tulisi hakemaan :( en ole julkisia yms käyttänyt pariin kk. Sitten antoi vaihtoehdoksi että otan vuokra auton ja ajan puoleen väliin ja hän tulee sinne vastaan koska lapsellista pyytää hakemaan minua helsingistä kun kerran itse olen sinne mennyt työpätkän tekemään niin saan hankkia itseni poiskin.
mies aina laskee että kaikki pitää tehdä ja maksaa tasan tarkkaan puoliksi, ja minua ärsyttää se että jos pyydän vaikka käymään kaupassa 10 euron ostokset niin huutaa anna tänne ne rahat sanon ettei ole mukana niin käskee mennä automaatille, miksei voisi vain sanoa että tuola on automaatti eikä huutaa, eikä odota että päästäisiin kotia missä minulla käteistä...kun aina kaikki omat olen maksanut sentin tarkkuudella. Ja paljon työmahdollisuuksia yms menettänyt hänen takiaan, useiden tonnien palkat. Mutta siis enemmän minua ärsyttää tämä että pandemiassa käänsi selkänsä, jos kerran mitä vain vuokseni tekisi niin ei voi sitten puoliksi ajaa että pääsisin turvassa.
Kommentit (14)
No eipä se mies paljon mitään ole valmis sun eteen tekemään, jos ei viitsi tulla hakemaan. Mä oon kolmekin kertaa saanut vastaavan matkan takaa muuttokyydin. Kerran nuorena isältäni ja kahdesti ystävältäni. Ystäville kyllä maksoin bensakulut kokonaan ja tarjosin ruuat ja kahvit, mitä pysähdyksillä syötiin.
Vierailija kirjoitti:
No eipä se mies paljon mitään ole valmis sun eteen tekemään, jos ei viitsi tulla hakemaan. Mä oon kolmekin kertaa saanut vastaavan matkan takaa muuttokyydin. Kerran nuorena isältäni ja kahdesti ystävältäni. Ystäville kyllä maksoin bensakulut kokonaan ja tarjosin ruuat ja kahvit, mitä pysähdyksillä syötiin.
sekin tässä ärsyttää kun isä kuskaisi koska vain, mutta hänkin riskyryhmää sairauden takia niin en anna hänen hakea...ystäville tietenkin maksaisin kokonaan. Mutta jotenkin en halua miehelle maksaa kun puolet bensasta kun tuntuu että olen itse saanut niin paljon luopua asioista työmahdollisuuksista yms ja hän kuitenkin hyötyisi minusta Kemissä vielä enemmän kun vielä huonommin pärjää yksin ja ilman "läheisyyttä", kun kummallekin olisi hyötyä olla nyt saman katon alla. Ja tosiaan ajaisin heti itse jos olisi oma auto tai vuokra-auton saisin niin ettei tarvitsisi julkisilla tai taksilla lähteä hakemaan, yritäisin edes ajaa vaikka epäröin että osaisinko. Minökin olen niin monesti miehen eteen tehnyt kaikkea :(
suurisuru kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sekin tässä ärsyttää kun isä kuskaisi koska vain, mutta hänkin riskyryhmää sairauden takia niin en anna hänen hakea...ystäville tietenkin maksaisin kokonaan. Mutta jotenkin en halua miehelle maksaa kun puolet bensasta kun tuntuu että olen itse saanut niin paljon luopua asioista työmahdollisuuksista yms ja hän kuitenkin hyötyisi minusta Kemissä vielä enemmän kun vielä huonommin pärjää yksin ja ilman "läheisyyttä", kun kummallekin olisi hyötyä olla nyt saman katon alla. Ja tosiaan ajaisin heti itse jos olisi oma auto tai vuokra-auton saisin niin ettei tarvitsisi julkisilla tai taksilla lähteä hakemaan, yritäisin edes ajaa vaikka epäröin että osaisinko. Minökin olen niin monesti miehen eteen tehnyt kaikkea :(
No muutenkin jos suhteen vuoksi joutuu luopumaan paljosta eikä vastineeksi saa paljon takaisin, kannattaa ehkä miettiä kahdesti sen suhteen mielekkyyttä.
Mies lisäksi sanoo että voi olla että ei vaikka puoleen vuoteen nähdä pandemian takia jos en itseäni saa hankittua Kemiin ilman hänen apuaa eikä välttämättä halua nähdäkään pandemian jälkeenkään jos tulee niin pitkä aika ettei nähdä. Ei menisi kuin pari päivää saada minut sinne.
Harmittaa kun tuntuu että monien muiden naisten miehet hakisivat varmaan ihan ilman pandemiaakin toisen luokseen vaikka loman takia. Kun tuntuu että jotkut miehet tekevät vaikka mitä. Luulin saaneeni kiltin miehen mutta ajattelee itseään vain.
Jos miehellä jättimuna yli 20cm ja paksu niin ehkä sitten.
suurisuru kirjoitti:
Mies lisäksi sanoo että voi olla että ei vaikka puoleen vuoteen nähdä pandemian takia jos en itseäni saa hankittua Kemiin ilman hänen apuaa eikä välttämättä halua nähdäkään pandemian jälkeenkään jos tulee niin pitkä aika ettei nähdä. Ei menisi kuin pari päivää saada minut sinne.
Harmittaa kun tuntuu että monien muiden naisten miehet hakisivat varmaan ihan ilman pandemiaakin toisen luokseen vaikka loman takia. Kun tuntuu että jotkut miehet tekevät vaikka mitä. Luulin saaneeni kiltin miehen mutta ajattelee itseään vain.
Näin on. On miehiä, jotka tekevät hyvin paljon naisensa eteen. Jos ette puoleen vuoteen nää, niin eiköhän se suhde ole siinä.
suurisuru kirjoitti:
Mistä päättelit aikaisemmin että mies olisi ollut kiltti?
Höh. Mene sillä junalla, siellä on nyt tilaa pitää turvavälejä. Ei ole kukaan todistetusti saanut koronaa junasta.
Vierailija kirjoitti:
suurisuru kirjoitti:
Mistä päättelit aikaisemmin että mies olisi ollut kiltti?
Koska muutaman kuukauden oli kiltti alussa kun alettiin seurustella, vaikutti jopa älykkäältä ja ei pingottanut. Eikä joka kerta kaupassa käydessä sanonut että taas meni niin paljon rahaa (30-40e) ihan kuin oli minun vika vaikka en syönyt hänen ruokiaan. Jos edes sanon että tekee karkkia mieli niin sanoo että osta sitten itse ne (hänen ei ole ikinä tarvinnut minulle ostaa). Ei valittanut eikä huutanut ja suuttunut olemattomista asioista alussa.
Vierailija kirjoitti:
Höh. Mene sillä junalla, siellä on nyt tilaa pitää turvavälejä. Ei ole kukaan todistetusti saanut koronaa junasta.
Saatan mennä seksin ja halailun vuoksi, jos en jaksa olla yksin. Mutta eroan heti kun pandemia ohi ja olen vaikka yksin, kun tällaisessa tilanteessa käänsi selkänsä. Jos kauan kestää pandemia, vuokraan oman asunnon Kemistä ja asun yksin.
Se, että sinä haluat erota, on ihan pätevä syy erota. Kaikki muu on selittelyä.
Miehesi on valmis tekemään sinun hyväksesi mitä tahansa, kunhan hän saa itse päättää, mitä ja milloin sinun hyväksesi tekee.
Jos et halua junalla lähteä, eikä puolisosi ole valmis sinua hakemaan, ilmoita, että katsot nyt vielä vähän aikaa, mihin suuntaan tämä koronatilanne menee, ennen kuin päätät, lähdetkö junalla vai et. Siinä sinä sitten näet ja kuulet, haluaako hän oikeasti sinut sinne luokseen, vai ei.
Jos puolen vuoden pakollinen ero tappaa suhteen lopullisesti, se ei alun perinkään ole mikään kestävä suhde.
Ajattelen sitten niin, että maksan taksin vuokra-autolle ja maksan vuokra-auton ja yritän ajaa, mutta tavallaan maksan sitten siitä että saan päivittäisen seksin ja halailun eikä tarvitse olla yksin. Sitten kun pandemia ohi ja seksiä saa muualta, jätän miehen. Jos pandemia kestää muutan yksin ja etsin kunnollisen miehen joka ollut samanlain eristyksissä kuin minä.
Rakkautta ei kerta hänelläkään ole, kun voi minut jättää pulaan.
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinä haluat erota, on ihan pätevä syy erota. Kaikki muu on selittelyä.
Miehesi on valmis tekemään sinun hyväksesi mitä tahansa, kunhan hän saa itse päättää, mitä ja milloin sinun hyväksesi tekee.
Jos et halua junalla lähteä, eikä puolisosi ole valmis sinua hakemaan, ilmoita, että katsot nyt vielä vähän aikaa, mihin suuntaan tämä koronatilanne menee, ennen kuin päätät, lähdetkö junalla vai et. Siinä sinä sitten näet ja kuulet, haluaako hän oikeasti sinut sinne luokseen, vai ei.
Jos puolen vuoden pakollinen ero tappaa suhteen lopullisesti, se ei alun perinkään ole mikään kestävä suhde.
Niinpä. Ja eikö se olisi sen yhden päivän ajon arvoinen että saisi toisen luokseen puoleksi vuodeksi tai kauemmaksi, entä että ollaanpa erossa. Autolla hakeminen olisi koronaturvallisin tapa. Nyt tuntuu että jos hänen luokseen menen, kun hän ei mitään tee, niin minulla ei taida tunteet säilyä samanlaisena. Ihmetyttää sekin että jos ei pandemian jälkeen haluaisi nähdä enää kun olisi kulunut aikaa näkemiseltä, nin eihänhän nyt voi ketään muutakaan tavata. Ja jos joku kysyy miksi niin ei hänkään nyt aio baareiss yms kulkea kun ne avataan eikä hänellä nettiäkään ole.
sekin harmittaa kun tavallaan haluaisin erota, niin kuitenkin saisin läheisyyttä kemissä mikä voisi auttaa pandemian ylipääsemiseksi...mutta toisaalta tuntuu että haluni on kuitenkin vaimentuneet siitä kun mies ei auta. Osaan olla yksin jos saisi kulkea edes jossain eikä niin että vain ruokakaupassa, ja jos totta puhutaan niin en kauaa jaksa tätä eristystä :(