Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrätkö jos joku kieltäytyy osallistumasta koronaan vedoten kesä-heinäkuussa johonkin yhteiseen kokoontumiseen, esim. juhliin, jonkin yhdistyksen

Vierailija
15.05.2020 |

kokoontumiseen tms.? Vai oletko sitä mieltä että nyt pitäisi kaikkien alkaa elää normaalisti niin kuin ennenkin?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän mutta moni ilmeisesti ei. Ihan pokkana käydään kylässä sukulaisilla, näistä osa sitten lapasia jotka eivät uskalla pistää vastaan. Ja syntymäpäivät "on pakko pitää", ne vieraat tulee kuitenkin. Hemmettiä että pistää vihaksi.

Ei sun tarvitse vihastua, jos muut juhlivat. Et vain itse osallistu, jos et halua. Kyllä ihmiset ymmärtävät, jos pelkäät sairastumista, etkä halua osallistua. Yritä itse kuitenkin ymmärtää muita, joita eivät halua enää täysin eristäytyä.

No katsos kun siinä riskeerataan minun lapseni, ja myös minut sitä kautta.

Ja toiselle ihmiselle ei anneta oikeastaan edes vaihtoehtoa olla järjestämättä juhlia tai olla ottamatta vieraita vastaan.

Vierailija
42/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävät suunnittelee yhteisiä tapaamisia isommalla porukalla, mentäisiin autolla sinne ja tänne, kesäretkille jne. 

Toiset ystävät järjestämässä perinteisiä grillijuhlia isommalle porukalle. Siellä istutaan tiiviisti, katetut ruoat pöydässä tuntikausia, ja kun on nautittu enemmän tai vähemmän viiniä, kaikilla on kovasti tärkeää asiaa ja puhuessa pisarat lentelevät. Muutenkin mökkiolosuhteissa hygienia ja käsienpesu vähän niin ja näin.

Nämä on olleet ihan tosi kivoja tilaisuuksia, mutta ei kiitos tänä kesänä.

Miksi mökkiolosuhteissa olisi huono hygienia?

Meillä on toisella mökillä juokseva lämmin vesi. Toisessa on saunan muuripata täynnä kuumaa vettä. Sen kun aamulla lämmittää, on koko päivän kuumaa vettä pesuun tarjolla.

Äitini eli lapsuutensa maatilalla, jossa ei ollut hanavettä. Ihan heillä pestiin kädet lämpimällä vedellä vessakäyntien jälkeen, ennen ruoanlaittoa ja ruokailua, jne kuten nykyisinkin.

Joo, tottakai, sorry en tarkoittanut yleistää!

Kyllähän maatiloilla on esim. karjan hoidossa ja maidon tuotannossa todella hyvä puhtaustaso pakkokin olla. 

Mutta tuossa taloudessa, mihin olisimme menossa, on ollut vähän huono hygienia. Tähänhän pystyisi vaikuttamaan! Käsienpesumahdollisuus puuceen yhteyteen - tätä ei ainakaan ennen ole ollut. Käsienpesu ennen ruoanlaittoa ja ennen syömistä - tätäkään ei ole oikein ollut, kun osa porukasta grillaa, osa laittaa salaatteja, osa kaloja tarjolle.  Kylmäketjut ovat vähän niin ja näin. Kalat nostetaan aikaisin pöytään ja seisovat siinä pitkään, kun pöydässäkin istutaan pitkään. Usein se olen minä + yksi toinen vieras, joka alkaa sitten touhuamaan kaloja kylmään. Aamulla samat kalat nostetaan aamiaispöytään, jossa ne taas ovat pari-kolme tuntia, kun väki heräilee pikkuhiljaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ymmärrän. Mitä väliä, vaikken ymmärtäisikään. Oma häpeäni, ei pitäisi vaikuttaa siihen osallistuuko toinen vai ei.

Vierailija
44/53 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä kun järjestävä taho ei ymmärrä kieltäytymistä vaan painostaa osallistumaan "kun eihän tämä ole kesäkuussa enää mitenkään vaarallista kun kokoontumisen järjestäminen on sallittua"...

Vierailija
45/53 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän erilaisia suhtautumistapoja rajoituksiin. Töissä esim työkaveri on hyvin peloissaan ja palaa töihin vasta syksyllä etätyöstä. Minulle on ok että palaan jo aikaisemmin kun turvajärjestelyjä on tehty. Mielestäni saa pelätä ja saada sen takia joustoa. Samoin ymmärtäisin jos joku ei halua heti rajoitusten purkamisen jälkeen mennä juhliin tai ravintolaan. Itse ajattelin edetä pikku hiljaa ja tavata etäisyydeltä vain välttämättömiä henkilöitä kesällä (vanhemmat, parhaat ystävät). En todellakaan mene johonkin yhdistyksen tapaamiseen vielä.

Vierailija
46/53 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytty myöntää että tuo Hartwallien juhla oli aika järkyttävä. Syntymäpäiväsankari kuoli ja tartunnat levisivät. En haluaisi järjestää juhlia ennen kuin on selvää ettei tuo tapahdu

Vierailija
47/53 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion jättää kissanristiäiset ja yhteisgrillailut väliin. Syynä käytän koronaa, mutta oikeasti ei vaan huvita!

Oon riskiryhmässä, mutten varsinaisesti pelkää koronaa. Oon introvertti ja on ollut ihanaa ettei kukaan syyllistä kun en osallistunut vappuhulinoihin tai muihin :D

Mielipide muutamasta kaverista on muuttunut tän kevään aikana.

Kun rajoitukset oli 10 henkeä, niin jotkut kuvitteli 9 hengen tilaisuuksien ja brunssien olevan ok.

Kun rajoitukset oli 50 henkeä, niin se on turvallista nähdä. Ihankuin 51 henkeä maagisesti lisäisi riskiä, mutta alle 50 niin turvallista ja kivaa ":)".

Vierailija
48/53 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä kun järjestävä taho ei ymmärrä kieltäytymistä vaan painostaa osallistumaan "kun eihän tämä ole kesäkuussa enää mitenkään vaarallista kun kokoontumisen järjestäminen on sallittua"...

"Meitä on tulossa vain 45, ihan turvallista. Pidetään jutellessa turvaväli ja käytetään käsidesiä :)"

*kaikki 45 tulossa eri maakunnista ympäri Suomea.

Vierailija
49/53 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin syytä tarvitse ilmoittaa. Ei vaan osallistu.

Vierailija
50/53 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi kuolee, on ainakin hyvä tekosyy olla menemättä peijaisiin.

Vierailija
51/53 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverilla on kesäkuussa synttärit, jonne hän on kutsunut yli 30 ihmistä. Missään ei ole mainittu mitään erityistoimenpiteistä tai miten tartuntoja vältettäisiin, esimerkiksi että oltaisiin enimmäkseen ulkosalla. Olen tästä jutellut joidenkin ystävieni kanssa. Osa ymmärtää täysin, etten halua mennä, mutta osa taas vähättelee ja pitää tuota tekosyynä.

Olenko minä nyt tosiaan ihan poikkeuksellinen, kun en tämän kaiken jälkeen vieläkään halua tuota tautia? En halua viikkokausiksi sängyn pohjalle tai pahimmillaan pysyviä keuhkovaurioita. En myöskään halua olla koekaniinina jossakin laumasuojakokeilussa, joka tuntuu olevan melkoista venäläistä rulettia.

Vierailija
52/53 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
53/53 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Jättäisin itsekin osallistumatta koronaan jos olisi jotain tärkeämpää kuten kokous meneillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän