Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrätkö jos joku kieltäytyy osallistumasta koronaan vedoten kesä-heinäkuussa johonkin yhteiseen kokoontumiseen, esim. juhliin, jonkin yhdistyksen

Vierailija
15.05.2020 |

kokoontumiseen tms.? Vai oletko sitä mieltä että nyt pitäisi kaikkien alkaa elää normaalisti niin kuin ennenkin?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina kun koulut avattiin oli Helsingissä heti liikkeellä kaikenikäisiä aivan kuin normaalina perjantaina (vaikka oli vasta torstai) eikä kukaan enää noudattanut edes turvavälejä. Sanottiinko jossakin, että tilanne olisi jo normaali ja epidemia ohitse?

Fiksut jättävät säntäämättä ihmisjoukkoihin. Niinhän siellä naistenpäivän konsertissakin virus levisi ja tarttui moneen. Ja koko ajan tulee lisää tietoa, mitä ongelmia koronavirus aiheuttaa myös alle 60 - vuotiaille. Iäkkäille virus on tuhoisampi vain siksi, kun heillä on jo muutenkin ongelmia sisäelimistössä.

Vierailija
22/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi itsekään juhliin ja ymmärrän hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä,  että tänä kesänä voi ja saa jättää kaikki kissan ristiäiset väliin.  En nimittäin pidä

juhlimisista.

Vierailija
24/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän mutta moni ilmeisesti ei. Ihan pokkana käydään kylässä sukulaisilla, näistä osa sitten lapasia jotka eivät uskalla pistää vastaan. Ja syntymäpäivät "on pakko pitää", ne vieraat tulee kuitenkin. Hemmettiä että pistää vihaksi.

Vierailija
25/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ymmärrän. En itsekään aio osallistua mihinkään turhaan pippalointiin tai kissanristiäisiin. Korona on sekä syy että tekosyy.

Vierailija
26/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi katsoo.

Vierailija
27/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Eihän nyt olla lähelläkään normaalia. Ei kai kukaan hullu pidä jotain juhlia tai kokouksia?

Valitettavasti löytyy paljonkin sellaisia jotka ovat sitä mieltä että rajoitusten purku tarkoittaa sitä että voi tehdä nyt lähes mitä vaan ja esim. se että kokoontumisrajoitus löyhennetään 50 tarkoittaa että voi ihan huoletta järjettää max. 50 ihmisen kokoontumisen ilman mitään vaaraa tartunnasta...

Olen huomannut saman. Yllättävän moni tuntui jo tämän max. 10 henkeä rajoituksen aikana kuvittelevan, että jos paikalla on vain 9 ihmistä, korona ei voi tarttua. Vaikka eihän se tarttuminen ole siitä ihmismäärästä kiinni, vaan korona tarttuu kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä, vaikka henkilöitä olisi vain kaksi, jos toisella sattuu tartunta olemaan ja lähikontakti jatkuu tarpeeksi pitkään. Tuo väkimäärän rajoitus ei estä tarttumista, se vain rajoittaa sitä, kuinka räjähdysmäisesti tartunta voi lähteä etenemään.

Nyt kun rajoitus nousee 50 hlöön, monet oikeasti luulevat, että on ihan turvallista järjestää kotona 30 hengen juhlat, joihin tulee ihmisiä täysin eri viiteryhmistä tai lähteä vaikka sinne ryhmäliikuntatunnille neljä kertaa viikossa joka kerta vaihtuvien 20 kanssatreenaajan seuraan tunniksi suljettuun tilaan toisten sylkipisaroita hengittelemään. Olisi kiva, jos joku julkisuudessa vääntäisi tämän asian ihmisille rautalangasta, kun nyt tuntuu, että todella moni tekee päätöksensä asioista ihan väärien tulkintojen pohjalta.

Vierailija
28/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu nyt koronaan, tarjolla mahtavia seurauksia.

Vierailija
29/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät suunnittelee yhteisiä tapaamisia isommalla porukalla, mentäisiin autolla sinne ja tänne, kesäretkille jne. 

Toiset ystävät järjestämässä perinteisiä grillijuhlia isommalle porukalle. Siellä istutaan tiiviisti, katetut ruoat pöydässä tuntikausia, ja kun on nautittu enemmän tai vähemmän viiniä, kaikilla on kovasti tärkeää asiaa ja puhuessa pisarat lentelevät. Muutenkin mökkiolosuhteissa hygienia ja käsienpesu vähän niin ja näin.

Nämä on olleet ihan tosi kivoja tilaisuuksia, mutta ei kiitos tänä kesänä.

Vierailija
30/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän mutta moni ilmeisesti ei. Ihan pokkana käydään kylässä sukulaisilla, näistä osa sitten lapasia jotka eivät uskalla pistää vastaan. Ja syntymäpäivät "on pakko pitää", ne vieraat tulee kuitenkin. Hemmettiä että pistää vihaksi.

Ei sun tarvitse vihastua, jos muut juhlivat. Et vain itse osallistu, jos et halua. Kyllä ihmiset ymmärtävät, jos pelkäät sairastumista, etkä halua osallistua. Yritä itse kuitenkin ymmärtää muita, joita eivät halua enää täysin eristäytyä.

Vierailija
31/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona vaikuttaa perusterveelläkin niin hankalalta taudilta, josta toipuminen kestää viikkoja, että mielummin nautin kesästä terveenä mökillä kuin käyn jossain tapahtumassa ja olen viikkoja kipeä.

Lisäksi olen ylipainoinen, joten riski saada koronan vaikeampi muoto on olemassa. 10kg olen jo saanut painoa pois, jos kesän aikana lähtisi toiset 10kg, kun ahkerasti liikun, niin syksyllä olisi jo parempi tilanne.

Vierailija
32/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menossa, enkä järjestämässä mitään juhlia ennekuin tämä koronapaska on ohi.

Vierailija
33/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kieltäydyn ja todellakin ymmärrän että muut sitä tekee. En jaksa ymmärtää vähättelijöitä, joo, ei tarvitse olla hysteerinen mutta toisia ihmisiä tulisi kuitenkin kunnioittaa, Suomessa on todella paljon riskiryhmiin kuuluvia ihmisiä.

Vierailija
34/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävät suunnittelee yhteisiä tapaamisia isommalla porukalla, mentäisiin autolla sinne ja tänne, kesäretkille jne. 

Toiset ystävät järjestämässä perinteisiä grillijuhlia isommalle porukalle. Siellä istutaan tiiviisti, katetut ruoat pöydässä tuntikausia, ja kun on nautittu enemmän tai vähemmän viiniä, kaikilla on kovasti tärkeää asiaa ja puhuessa pisarat lentelevät. Muutenkin mökkiolosuhteissa hygienia ja käsienpesu vähän niin ja näin.

Nämä on olleet ihan tosi kivoja tilaisuuksia, mutta ei kiitos tänä kesänä.

Miksi mökkiolosuhteissa olisi huono hygienia?

Meillä on toisella mökillä juokseva lämmin vesi. Toisessa on saunan muuripata täynnä kuumaa vettä. Sen kun aamulla lämmittää, on koko päivän kuumaa vettä pesuun tarjolla.

Äitini eli lapsuutensa maatilalla, jossa ei ollut hanavettä. Ihan heillä pestiin kädet lämpimällä vedellä vessakäyntien jälkeen, ennen ruoanlaittoa ja ruokailua, jne kuten nykyisinkin.

Vierailija
35/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio osallistua mihinkään juhliin enkä niitä nyt myöskään itse järjestä. Muiden juhliminen ei hirveästi hetkauta mutta nämä juhlijat sitten levittävät sitä tautia taas surutta eteenpäin ja lopuksi ollaan kusessa kaikki. Olen riskiryhmää joten en halua sairastua turhaan mihinkään tautiin.

Vierailija
36/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut, että hyvin riittää puhelin ja somekontaktit yhteydenpitoon.

Vierailija
37/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ymmärrän.

Vierailija
38/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu toiset pesee käsiä ja toiset ei. Ihan sama vaikka mikä hanakin olisi ja lämmintä vettä. Osa porukasta nyt vaan on niin juntteja ettei edes perushygieniasta välitetä. Ja parin kaljan kumarassa vielä vähemmän.

Vierailija
39/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Eihän nyt olla lähelläkään normaalia. Ei kai kukaan hullu pidä jotain juhlia tai kokouksia?

Ei toki palstalaiset pidä tai osallistu, kuten palstalaisten lapset eivät mene kouluunkaan. Mutta kyllä kesällä on tulossa juhlia, valmistujaisia, synttäreitä, häitä jne. Niihin ei ole toki mikään pakko osallistua.

Vierailija
40/53 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, en todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan