Aalto-yliopiston professorin Pauliina Ilmosen mielestä pitäisi olla maskit julkisessa liikenteessä kaikilla päällä
THL ja Sote-ministeriö vain jankuttavat, että jokainen päättäköön itse mitä tekee....
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/6fdc87aa-8b92-4322-919a-50e506848…
Hallituuuus!
Hyvin tiivistetty.
Myös hansikkaita pitäisi olla pakko käyttää. Myös kotona.
Saksassa on maskipakko julkisilla paikoilla, eikä sielläkään valtio jaa maskeja ilmaiseksi, itse pitää hankkia tai tehdä. Ostettiin juuri miehen kanssa Suomesta maskeja, kun täältä saa 50snt kappale tukusta sertifioituja, ja lähetettiin sinne tutuille. Jotenkin siellä onnistutaan, mutta Suomessa tarraudutaan mammojen oikeuteen tartuttaa itsensä niin halutessaan.
Miksei hallitus jaa kaikille happitelttoja joissa tukahdutetaan 5 viikkoa? Näinhän tehdään monessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa on maskipakko julkisilla paikoilla, eikä sielläkään valtio jaa maskeja ilmaiseksi, itse pitää hankkia tai tehdä. Ostettiin juuri miehen kanssa Suomesta maskeja, kun täältä saa 50snt kappale tukusta sertifioituja, ja lähetettiin sinne tutuille. Jotenkin siellä onnistutaan, mutta Suomessa tarraudutaan mammojen oikeuteen tartuttaa itsensä niin halutessaan.
Ja kuinka tuo näkyy koronaan kuolleiden määrässä, kun vertaillaan Saksan ja Suomen lukuja?
Suomessakin nyt tutkittu, että jo kangasmaski on hyödyllinen, jos "kaikki" niitä pitäisivät. Se suojaisi myös niitä, jotka eivät terveyssyistä niitä voi käyttää. Mutta yksilön ratkaisuna se ei toimi. Tässä tarvittaisiin siis joukkovoimaa, ei vain muutamia "ei-lampaita", jolloin hyöty jää mitättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Livekuvaa Saksasta. Näkyykö maskeja?
No eivät ole. Tauti on selätetty liikkumis- ja kokoontumisrajoitusten avulla. Maskit ovat pieni lisä tähän ja apu lähinnä vaiheeseen jossa rajoituksia puretaan.