Onko väärin?
Olen ulosotossa ja velkani vanhenee 5 vuoden päästä. Koska en voi omistaa mitään velkani takia niin olen ostanut useita kiinteistöjä osamaksulla niin että käsirahan maksun jälkeen hallintaoikeus on siirtynyt minulle ja maksan 5 vuoden aikana loput osamaksulla ja omistusoikeus siirtyy minulle kun velkani vanhenee. Mielestäni en tee mitään väärää.
Kommentit (9)
Kuka on niin typerä, että myy kiinteistön osamaksulla ja antaa hallintaoikeuden samantien?
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin typerä, että myy kiinteistön osamaksulla ja antaa hallintaoikeuden samantien?
Osamaksussa hallintaoikeus nimenomaan siirtyy mutta omistusoikeus kun maksut maksettu.
Nerokasta toimintaa. Täytyy nostaa hattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osamaksussa hallintaoikeus nimenomaan siirtyy mutta omistusoikeus kun maksut maksettu.
Kun kyse on kiinteistöstä, ei asia ole noin yksiselitteinen. Hallintaoikeus ja omistusoikeus voidaan erottaa toisistaan, mutta osamaksulla hankittu hallintaoikeus voidaan tietyin edellytyksin rinnastaa omistusoikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että myymällä sinulle hallintaoikeuden se omistaja menettää oikeutensa myydä kiinteistöään ilan lupaasi. Ei todellakaan mikään viisas teko häneltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että myymällä sinulle hallintaoikeuden se omistaja menettää oikeutensa myydä kiinteistöään ilan lupaasi. Ei todellakaan mikään viisas teko häneltä.
On kiinteistöja joita omistajat ovat yrittäneet myydä vuosia tuloksetta. Parempi heille osamaksu kun ei rahaa ollenkaan.
Ei ole.