Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viruksen leviämistä pyritään estämään

Vierailija
14.05.2020 |

Miksi ministerit kokoajan toistelevat, että viruksen leviämistä yhteiskunnassa pyritään estämään. Miksi he eivät voi sanoa koskaan, että viruksen LEVIÄMINEN halutaan estää? Ne on kaksi ihan eri asiaa!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä viruksen leviämistä oikein käytännössä halutaan estää?

Avaamalla koulut? Avaamalla ravintolat? Sallimalla väenkokoukset ja jakamalla koronasatasia kampaamoihin?

Hallituksen hybridimalli tarkoittaa että tehdään yhtä ja puhutaan toista

Vierailija
2/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leviämistä halutaan kontrolloida ja hallita ettei hallitsematonta leviämistä pääsisi tapahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti asteittain ja portaittain avataan yhteiskuntaa, ettei tarvitse sitä paniikkinappulaa sitten painaa tässä not-spektaakkelissa. Nytkin on avattu asteittain koulut, alakoulut ja yläkoulut. sillä tavall yritetään estää virusta leviämästä.

Vierailija
4/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo sanamuoto jota hallitus käyttää on ihan tietoisesti valittu, koska sanaa laumaimmuniteetista ei haluta puhua ja se on piilotettu hybridi strategian taakse.

Vierailija
5/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei ole valmis maksamaan hintaa mikä siitä tulisi. Virus pyritään tukahduttamaan, mutta ei kaikin keinoin. Itse en ainakaan suostu ulkonaliikkumiskieltoihin eikä moni niitä noudattaisi. Kaupungissa voidaan droneilla valvoa ihmisten liikkeitä, maalla tuskin seurattaisiin. Maaseutulaisille ulkonaliikkumiskielto varmaan sopisi. Itse pyrin välttämään kaikin keinoin tautia ja sen levittämistä eteenpäin, mutta eläen ja töissä käyden. Olen valmis ottamaan koronaAppn, heti kun se tulee jakeluun. En ole valmis eristäytymään kokonaan. Tai eristämään lapsiani kokonaan. Korona on ja sen kanssa eletään.

Vierailija
6/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo sanamuoto jota hallitus käyttää on ihan tietoisesti valittu, koska sanaa laumaimmuniteetista ei haluta puhua ja se on piilotettu hybridi strategian taakse.

Itse en käsitä sitä noin. Itse käsitän sen niin, että pyritään tukahduttamaan, mutta ei liian kovalla hinnalla. Ja koska korona tulisi aina uudestaan, niin pitää oppia elämään samalla kun sitä tukahdutetaan. Ei aina voisi olla viikkojen ulkonaliikkumiskieltoja. Aasiassa ihmisilläkin tiettyjä rutiineja tartintautien takia. Sellaiset tulee varmaankin meillekin, kun meidän kulttuuri vähän muuttuu.

Vierailija
7/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukahduttaminen kannalla olevat, oletteko valmiit ottamaan rokotteen heti kun se on valmis ja seuranta-Appin?

Vierailija
8/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut saavat ottaa rokotteen ensin. Jos vaikuttaa ettei siinä ole mitään haittavaikutuksia, sitten minäkin voin harkita.

Vierailija
9/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua ottaa rokotetta ensimmäisenä. Sen verran huonoksi on rokotteiden maine mennyt. Koskaan ei tiedä, osuuko omalle kohdalle joku ongelma.

Vierailija
10/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luulette että hallitus pyrkii tukahduttamaan koronan niin käykää lukemassa Hetemäen raportti. Siinä sanotaan että tukahduttaminen ei ole Suomelle realistinen vaihtoehto, ja koronaa verrataan muiden koronavirusten aiheuttamaan tavalliseen flunssaan. Tämän pohjalta hallitus päätti rajoitusten purkamisesta.

https://valtioneuvosto.fi/documents/10616/21411573/VN_2020_12.pdf

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän