K-kaupan myyjät, kysymys teille
Olen S-ryhmällä töissä ja niinpä keskitän ostokseni yleensä S-ryhmän kauppoihin. Joskus käyn kuitenkin K-kaupoissakin, jos on esim. jokin tuote joka on S-ryhmän kaupoista loppu. Olen kuitenkin ihmetellyt, miten järjestään K-kaupoissa on varsin töykeitä ja välillä suorastaan käytöstavattomia myyjiä töissä. Mm. kerran kysyin myyjältä mistäpäin löydän säilykepapuja ja hän vain osoitti että ”tuonnepäin”. Kassallakaan ei myyjä edes tervehtinyt, eikä oikestaan avannut muutenkaan suutaan. Kaupassa, jossa itse olen töissä ei ikinä tulisi kuuloonkaan tuommoinen. Meillä käy nimittäin säännöllisesti mysteerishoppaajia, jotka arvioivat asiakaspalveluamme ja arvio tulee työpikan seinälle ja jos on vähänkin moitittavaa niin arvioidut työntekijät saavat kyllä kuulla siitä pomolta. Siksi meidän täytyy tsempata aina ja yrittää olla mahdollisimman asiakasystävällisiä. Meillä on myös tarkat kriteerit, joilla mysteerishoppaajalta saa täydet pisteet. Onkohan teillä K-kaupoissa vastaavia, vai onko teidän vaikeaa toteuttaa vastaavaa koska kyseessä on kauppiasvetoinen firma? Tämän tarkoitus ei ole siis parjata ketään, sillä toki meiltäkin niitä mätämunia joukosta löytyy ja aina ei vain ole hyvä päivä.
Kommentit (7)
Ole ite ilonen myyjä jos sulla on hiiva!!!!
Vierailija kirjoitti:
Entisenä ässäläisenä voin sanoa että se kyttäämismeininki on paskaa, eikä niitä s-ryhmän "ohjeita" noudateta isommissa marketeissa ollenkaan.
Allekirjoitan tämän toki itsekin, varsinki se miten meillä seurataan sitä, kuinka monelta alle 30-vuotiaalta (bonuskorttia vilauttaneelta) olet kysynyt henkkarit heidän ostaessa ikärajavalvottuja tuotteita.
- Ap
Oho, oma kokemus just päinvastoin. Lähiostarilla K ja S, mielummin meen K-kauppaan, kun siellä parempi asiakaspalvelu sekä valikoima.
Kyllä k-ketjussa on ihan sama kyttäysmeininki, ei mysteryshoppaus vaan hymypalaute järjestelmä ja sinne tulee sitten kaikenlaista ihan laidasta laitaan.
Asialliset palautteet ok, mutta kun sinne pystyy anonyyminä laittaan ihan kuka tahansa mt-potilas mitä vaan..
Kyllä meillä kauppias on tarkka asiakaspalvelusta, sulla on nyt käynyt tsäkä kun on osunut happamat kohdille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä k-ketjussa on ihan sama kyttäysmeininki, ei mysteryshoppaus vaan hymypalaute järjestelmä ja sinne tulee sitten kaikenlaista ihan laidasta laitaan.
Asialliset palautteet ok, mutta kun sinne pystyy anonyyminä laittaan ihan kuka tahansa mt-potilas mitä vaan..
Kyllä meillä kauppias on tarkka asiakaspalvelusta, sulla on nyt käynyt tsäkä kun on osunut happamat kohdille.
Kiitos vastauksesta! Ajattelinkin, että teillä samanlaista asiakaspalvelun arviointia. Ehkä oma habitukseni vain on sellainen, että nämä näkemäni myyjät eivät ole minusta pitäneet. Ja siis totta kai olen nähnyt myös tosi mukavia myyjiä, varsinkin Cittareissa.
- Ap
Olen ässällä töissä ja toki valvonta on tarkkaa, mutta en ole kokenut aloittajan tuntemuksia vieraillessani omassa lähikaupassani, joka on k-market. Toki kun kyseessä on pienen lähiön pieni kauppa sitä oppii edes vähän tuntemaan kaikki kassatädit (ovat meillä kaikki naisia, kaksi alle 40v.) ja tädit tuntevat sinut.
Entisenä ässäläisenä voin sanoa että se kyttäämismeininki on paskaa, eikä niitä s-ryhmän "ohjeita" noudateta isommissa marketeissa ollenkaan.